۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

فرهنگیان بازنشسته بخوانند| احکام رتبه‌ بندی فرهنگیان بازنشسته صادر نشد!/ صندوق بازنشستگی حکم بازنشستگان را با رتبه‌ بندی تطبیق نداد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در قانون رتبه‌بندی معلمان بطور شفاف تصریح شده که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان شاغل و بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند. صندوق بازنشستگی کشوری بدلیل پرداخت نشدن سهم شاغلان آموزش و پرورش...

رتبه بندی معلمان- ردیف امتیاز دهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در قانون رتبه‌بندی معلمان بطور شفاف تصریح شده که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان شاغل و بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند. صندوق بازنشستگی کشوری بدلیل پرداخت نشدن سهم شاغلان آموزش و پرورش از اعمال رتبه‌بندی بازنشستگان استنکاف می‌کند؛ در اندیشه معاصر به تفضیل به این مورد پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان می‌گوید: جلسات متعددی با حضور کمیسیون آموزش مجلس برای پیگیری حقوق فرهنگیان بازنشسته با وزیر آموزش و پرورش برگزار شده است و صحرایی در نهایت اعلام کرد که نامه وزارتخانه برای صدور احکام بازنشستگان به صندوق بازنشستگی ارسال شده است.

هر چند وزارت آموزش و پرورش سهم صندوق بازنشستگی برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و اخیرا ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ را پرداخت کرده است اما صندوق باز نشستگی کشوری به دلیل اینکه سهم شاغلان (معلمان) پرداخت نشده، این موضوع را به صورت یک گرو نگه داشته و حکم بازنشستگان را با رتبه‌بندی تطبیق نداده است.

در قانون رتبه‌بندی معلمان به صراحت تصریح شده که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان شاغل و بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند، بدین معنا که دریافتی همه کسانی که از این تاریخ به بعد بازنشسته شده‌اند باید براساس حکم رتبه‌بندی باشد اما سازمان بازنشستگی از تطبیق حکم بازنشستگان براساس نظام رتبه‌بندی سرباز می‌زند.

وحیدی تاکید کرده که امیدوار است با تغییر مدیرعامل سازمان بازنشستگی، هرچه زودتر احکام رتبه‌بندی برای بازنشستگان نیز صادر شود.

اگر این وعده عملی شود، احکام قریب به ۱۰۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته در سه سال گذشته متناسب با رتبه‌بندی صادر می‌شود و از حکم رتبه‌بندی در دوره بازنشستگی برخوردار خواهند شد./نور نیوز

چرا احکام رتبه بندی و رتبه یک برای بازنشستگان سال ۱۴۰۱ صادر نشده است !

احکام رتبه بندی بازنشستگان از مهر ۱۴۰۱ که ۱۲ ماه رتبه بندی شامل ایشان می شود، صادر نشده است و فقط احکام شاغلین صادر و در آبان پرداخت خواهد شد.

این همه اجحاف و ظلم به بازنشستگان به چه دلیل …!؟

وعده ها تا کجا …!

چرا تکلیف حرف و حدیث این رتبه بندی برای همیشه روشن نمی کنید!/صدای معلم

پاییز رتبه یک و در ادامه این داستان تکراری زمستان یک رتبه بهار یک رتبه تابستان یک رتبه می خواهید تا قیامت بحث رتبه بندی تمام نشه ! این نوع کارشناسی و بررسی رتبه جز توهین به شخصیت معلم چه معنایی دارد ؟

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

جواد

۱۷ مهر ۱۴۰۲


مقصر اصلی حکومت ودولت ومجلس ،هستند: که عرضه‌ی اعمال قانون اساسی تصویب شده رادردستگاههای زیرمجموعه ی خودشان را ندارند! چون همگی باهم دزد هستند! فقط قضیه ی رتبه‌بندی معلمان بازنشسته نیست! در سهم واریزی اشخاص به صندوق بازنشستگی هم همینطور است! مثلاً من ۳۰ سال سهم بازنشستگی پرداخت کرده ام،فقط ۱۴ سال آن در دفتر صندوق ثبت شده، هیچ شکایتی هم چاره ساز نیست!

Ahmad@gmail.com

۱۸ مهر ۱۴۰۲


معلمان شاغلین امروز بازنشستگان فرهنگی آینده هستند متاسفانه تفرقه بین شاغل و بازنشسته می اندازید همه ی شاغلین وبازنشستگان فرهنگی یکی هستند چون شاغلین هم بازنشسته می شوند آیا نباید حقوق همه براساس‌ تورم و گرانی افزایش دهید شاغل و بازنشسته ندارد شاغلین اکنون بازنشسته آینده هستند .امیدواریم که عدالت‌ حقوقی برای شاغل و بازنشسته اجرا شود.

نظرات بسته شده است