۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

فرق اسپری تاخیری و ژل تاخیری چیست؟

زودانزالی به عنوان یک مشکل بسیار شایع در میان آقایان، علتی برای نارضایتی هر دو طرف رابطه است.

فرق اسپری تاخیری و ژل تاخیری چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، زودانزالی به عنوان یک مشکل بسیار شایع در میان آقایان، علتی برای نارضایتی هر دو طرف رابطه است. از همین جهت راهکار‌های درمانی بسیاری برای رفع آن ارائه شده است که محصولات تاخیری از جمله این راهکار‌ها هستند. این دو دسته ها در واقع، دو مورد از پرطرفدار‌ترین و البته موثر‌ترین این محصولات هستند، سوالی در رابطه با  استفاده از آنها وجود دارد، اینکه ژل تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟ در ادامه برای پاسخ به این سوال به بررسی تفاوت این دو محصول پرداخته می‌شود.

 

تفاوت ژل تاخیری و اسپری تاخیری

این محصولات حاوی مواد بی‌حس‌کننده هستند و از طریق بی حسی موضعی موجب تعویق انزال می‌شوند. از این جهت، هر دو را می توان راهکاری سریع و موثر در این باره دانست. هر چند که تفاوت‌هایی به دلیل ساختار متفاوتشان با یکدیگر داشته و نسبت به یکدیگر دارای مزایای و معایبی می‌باشند. برای بررسی این موارد ابتدا باید به ساختار هر یک از آنها توجه نمود.

 

اسپری تاخیری: این نوع علاوه بر مواد تاخیری دارای میزان زیادی هوا و الکل نیز می‌باشد. به علت وجود لیدوکائین، آن هم به میزان زیاد، روی آلت تناسلی احساس سرما ایجاد می‌شود. این در واقع به خاطر بی‌حسی اعصاب آلت است که کار اصلی لیدوکائین می‌باشد و در پی آن مدت زمان انزال افزایش می‌یابد.

 

ژل تاخیری: میزان لیدوکائین موجود در ترکیب لوبریکانت ها نسبت به اسپری‌ها کمتر می‌باشد. تقریبا ۲ تا ۳ درصد لیدوکائین در آنها وجود داشته و این مسئله موجب ضعیف‌تر بودن اثر بی حسی نسبت به اسپری ها می شود. بنابر همین مسئله میزان این ماده در ساختار و ترکیب دو محصول موجب تفاوت در بازه زمانی اثرگذاری آنها شده است.

 

تفاوت در کاربرد ژل و اسپری تاخیری

در یک نگاه کلی ژل و اسپری هر دو در راستای افزایش مدت زمان رابطه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما لازم به ذکر است که با توجه به درصد بالای لیدوکائین در اسپری‌های تاخیری، این دسته از محصولات گزینه بهتری برای افرادی هستند که مدت زمان انزال آنها بسیار کوتاه‌تر از حالت نرمال بوده، از لحاظ زودانزالی در رابطه وضعیت حادی داشته و نیازمند اثر قوی و سریع هستند.

 

در برای افرادی که تنها در راستای لذت بیشتر در رابطه به دنبال افزایش مدت زمان آن هستند، استفاده از ژل تاخیری با درصد بی‌حسی پایین تر پیشنهاد می شود.

تفاوت در نحوه استفاده از ژل ها و اسپری ها

این دو محصول ظاهرا مشابه در نحوه استفاده، دارای تفاوت های زیادی می‌باشند. اسپری‌های تاخیری را باید تنها در زیر کلاهک اسپری کرده و به این نکته توجه نمود. این در حالی است که برای ژل‌ها تفاوتی در محل استفاده از آنها وجود ندارد و در تمامی نقاط ناحیه تناسلی قابل استفاده هستند.

 

ژل را می توان در سراسر آلت تناسلی پخش کرد. اما اسپری‌های تاخیری نباید با بیضه و مجاری ادرار تماس پیدا کنند.

سرعت اثرگذاری

به واسطه تفاوت میزان ترکیبات مشخصا مدت زمان اثرگذاری نیز متفاوت خواهد بود. برای استفاده از ژل باید ۲۰ الی ۲۵ دقیقه پیش از دخول اقدام به استفاده نمود. اما اسپری‌ها سریعتر اثر گذاشته و نهایتا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیش از دخول باید مورد استفاده قرار بگیرند. گذشته از سرعت اثر کردن میزان ماندگاری اثر این محصولات نیز نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به واسطه بیشتر بودن لیدوکائین در اسپری‌های تاخیری میزان ماندگاری آنها نیز بیشتر است.

ژل تاخیری مناسب تر است یا اسپری تاخیری؟

با توجه به موارد ذکر شده این سوال برای هر کس پاسخ متفاوتی دارد. با در نظر‌ گرفتن اطلاعات و نکات مذکور امکان تشخیص این مسئله برای خود فرد فراهم شده است. برای مثال در صورتی که زودانزالی یک اختلال جنسی کاملا مشخص در فرد باشد، باید توجه داشت که اسپری تاخیری با میزان لیدوکائین بیشتر، اثر گذاری سریع‌تر و ماندگاری بالاتر بهترین گزینه است.

 

این در حالی است که اگر تنها به منظور افزایش مدت زمان رابطه برای لذت بیشتر به این محصولات مراجعه شود، ژل تاخیری گزینه بهتری خواهد بود. در نتیجه بهترین راه در نظر گرفتن شرایط فردی و سپس انتخاب بر اساس معیار‌های مذکور است.

 

نکته پایانی: به طور کلی استفاده بی‌رویه از محصولات تاخیری به ویژه اسپری‌ها که دارای دوز بالایی از ماده بی‌حس‌کننده هستند، توصیه نمی شود. چرا که در یک بازه زمانی ممکن است نتیجه عکس داده و موجب ایجاد بی‌حسی بیش از حد در آلت، عدم امکان نعوظ و لذت نبردن از رابطه‌جنسی شوند.

 

بنابراین استفاده از این محصولات بیشتر برای افرادی است که مشکل زودانزالی را به صورت نسبی دارا می‌باشند. در صورت جدی بودن این اختلال باید به پزشک مراجعه شود و استفاده از هر دارو و محصولی تحت نظر او و کنترل شده باشد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار