۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰

فرایند تاثیرگذار در ارسال پیام مبلغ / علت به وجود آمدن اغتشاشات در جامعه / زمینه های پذیرش پیام و ارسال پیام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرایند تاثیرگذار در ارسال پیام مبلغ / علت به وجود آمدن اغتشاشات در جامعه / زمینه های پذیرش پیام و ارسال پیام. در اینکه چه زمینه ها و بافت هایی بر ارسال و دریافت پیام تاثیر می گذاردمطالب مهم و قابل...

روانشناسی پیام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فرایند تاثیرگذار در ارسال پیام مبلغ / علت به وجود آمدن اغتشاشات در جامعه / زمینه های پذیرش پیام و ارسال پیام. در اینکه چه زمینه ها و بافت هایی بر ارسال و دریافت پیام تاثیر می گذاردمطالب مهم و قابل توجهی وجود دارد. بر پیام هایی که همه ما ارسال و دریافت می کنیم، بافت ها و زمینه های متعددی بر آن تاثیر می گذارد

زمینه های تاثیر گذار بر پیام

اجتماعی و فرهنگی: افکار عمومی، آداب و رسوم

روان شناختی: روان شناسی رنگ، شبکه های اجتماعی

طبیعی: سردسیر یا گرم سیر بودن

زیستی بومی

بررسی تفصیلی نقش های مختلف تاثیر گذار بر پیام

۱. نقش افراد و نهادهای اجتماعی و تربیتی:

محیط اجتماعی از اه یادگیری های مختلف من جمله یادگیری مشاهده ای بر افراد تاثیر می گذارد

اثرپذیری ما از محیط زیاد است: به گونه ای که تفکیک از محیط دشوار است

مثال: زبان و آداب و رسوم، ذائقه غذایی، نحوه سخن گفتن، لباس پوشیدن، راه رفتن، ارتباط برقرار کردن

نکته:

برای شکل گیری شخصیت اسلامی در کودکان: استفاده از تمام داده های روان شناسی الزامی است

یکی ز اصول بسیار اساسی در تبلیغ: فضاس سازی فرهنگی و اجتماعی است. مثل انتظار فرج و ظهور امام زمان

مهم ترین موضوعات در ارتباط با کودک

در این قسمت مسائل مهم روان شناختی در ارسال پیام به کودک مطرح می گردد. لازم به ذکر است در تشویق و تنبیه کودک عوامل ذیل باید رعایت شود:

وضع مقررات برای حفظ حرمت طرفین

محدودیت بر اساس اصئل تربیتی باشد

با قهر و خشم و تهدید همراه نباشد

در مخالفت کودکبا خوش رویی، فواید مقررات را توضیح دهید

مقررات ساده و قابل فهم باشد

شرایط کودم لحاظ شود

در ایجاد انضبطاط باید بیشتر از تشویق بهره برد تا تنبیه

هدف پیشرفت کودک باشد

تشویق آینه رفتار کودک باشد نه اغراق آمیز

ارزش تقدیر بیش از کار کودک باشد

عدم عادت کودک به تشویق

درتنبیه کودک:

تنبیه سنگین نباشد

دل بخواهی نباشد

برای فرونشاندن خشم نباشد

بدون توضیح نباشد

به خاطر عمل سهوی کودک نباشد

با رسواکاری و تحقیر شخصیت کودک نباشد

متناسب با روحیه کودک و حساسیت کودک باشد

دائمی و بی مورد نباشد

۲. یادگیری اجتماعی

یادگیری اجتماعی یا یادگیری مشاهده ای قبلا توضیح داده شد

۳. افکار عمومی

افکار عمومی، یکی از مهمترین زمینه های فرهنگی که تبلیغ در ان صورت می گیرد و سرنوشت جامعه را تعیین می کند.

پدیده ای سازمان یافته که محصول ارتباطات و آثار متقابل آن است

ویژگی افکار عمومی در ارسال و دریافت پیام:

آشکار است

آگاهانه و هشیارانه است

از وسعت کافی برخوردار است

۴. جهانی شدن

فرایند جهانی شدن

حکومت جهانی

نظم جهانی

فرهنگ جهانی

حقوق بشر جهانی

نظم نوین جهانی

فرایند جهانی شدن از مساله اقتصادی شروع شده و اکنون تمام ابعاد زندگی بشر را فرا گرفته

شناخت جایگاه دین در فرایند جهانی شدن را باید بفهمیم

تبلیغ دین در سطح جهانی شدن مستلزم:

دین یکی از متغیرهای تعیین کننده در سطح جهان باشد

تلاش های علمی ، حقوقی، دیپلماسی در دینی کردن قوانین بین المللی و علوم انسانی در موضوعات مختلف صورت گذیرد

ستادهای تبلیغاتی دین را واقع بینانه با نیازهای بین المللی و با ادبیات جهانی و ابزار  و امکانات پیشرفته ارائه کنند

ائتلاف توحیدی به نشر مبانی دین در سطح بین الملل

۵. توجه به هویت های قومی:

خانواده، زیان، دین، زادگاه، شغل، سن، جنسیت، ایدئولوژی، ملیت

عواملی که سبب واگرایی ملی می شود( عواملو علل اغتشاشات):

تعارض فرهنگی میان نسل ها

تعارض فرهنگی میان زن و مردها

اختلاف طبقاتی

۶. بحران در آموزش و پرورش

شالوده نگرش های فرهنگی و دینی در افراد در دوران کودکی در آموزش و پرورش شکل می گیرد

۷. هماهنگی نخبگان حوزه و داشگاه

کیفیت ارتباط نخبگان فرهنگی جامعه با یکدیگر

۸. انواع شبکه های ارتباطی:

سلسله مراتبی

زنجیره ای

چرخه ای

خوشه ای

دایره ای

همگانی

۹. روانشناسی رنگ ها:

گرایش به رنگ های خاص

ویژگی عمومی رنگ ها

در روانشناسی رنگ:

سن

زمینه های هوشی و عاطفی

سلامت جسم

سلامت روح

فصول سال

موقعیت جغرافیایی

فرهنگ جامعه

نوع جامعه شهری یا روستایی

۹.طبقه اجتماعی از حیث اقتصادی

۱۰. …

و آخردعوانا الحمدلله رب العالمین

جواد آل حبیب

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط