۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹

غذاهایی که به سلامت و رشد مو کمک می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر آنلاین،غذاهایی که به سلامت و رشد مو کمک می‌کنندمطالعاتی که به بررسی تأثیر رژیم غذایی بر ریزش مو می‌پردازند هنوز در مراحل اولیه هستند، با این حال غذاهایی هستند که به سلامت و رشد مو کمک...

غذاهایی که به سلامت و رشد مو کمک می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر آنلاین،غذاهایی که به سلامت و رشد مو کمک می‌کنندمطالعاتی که به بررسی تأثیر رژیم غذایی بر ریزش مو می‌پردازند هنوز در مراحل اولیه هستند، با این حال غذاهایی هستند که به سلامت و رشد مو کمک می‌کنند.

غذاهایی که به سلامت و رشد مو کمک می‌کنند عبارتند از:

پروتئین: پروتئین‌ها حاوی آمینو اسیدهای لازم برای رشد مو هستند. نمونه هایی از منابع پروتئین عبارتند از: لبنیات، حبوبات، طیور، دانه‌ها و آجیل، تخم مرغ، ماهی.

چربی‌های سالم: چربی‌های غیر اشباع، مو را آبرسانی کرده و ممکن است از ریزش مو جلوگیری کند. ماهی‌های چرب مانند سالمون، دانه کتان، گردو، روغن زیتون برخی از چربی‌های سالم هستند.

ویتامین C: کمبود ویتامین C ممکن است بر شکل‌گیری ساقه مو تأثیر منفی بگذارد. منابع این ویتامین عبارتند از: سبزیجات برگ سبز، توت فرنگی، مرکبات.

فولات: این فرم از ویتامین B در احیا و بازسازی مو نقش دارد. نمونه هایی از منابع فولات عبارتند از: نخود فرنگی، چغندر، مارچوبه.

بیوتین: بیوتین می‌تواند رشد مو را تقویت کند. غنی‌ترین منابع آن عبارتند از: زرده تخم مرغ، سیب زمینی شیرین، ماهی سالمون، تخمه آفتابگردان و بادام.

نیاسین: این ویتامین از گروه B برای سلامت مو ضروری است. برخی از منابع آن عبارتند از: ماهی سالمون، ماهی تن، سس مارینارا، غلات کامل، بادام زمینی، دانه‌های خوراکی.

آهن: آهن ناکافی می‌تواند باعث ریزش مو شود. گوشت گاو، طیور،اسفناج، لوبیا سفید، عدس و زردآلو خشک از منابع سرشار آهن هستند.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار