۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

عیدانه دولت برای یارانه بگیران دهک ۱تا ۷ | مهلت استفاده از یارانه نقدی جدید تا چندم فروردین است؟

مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین ادامه دارد.

عیدانه دولت برای یارانه بگیران دهک ۱تا ۷ | مهلت استفاده از یارانه نقدی جدید تا چندم فروردین است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یارانه نقدی | در فروردین ماه ۱۴۰۳ و بعد از نوروز ۱۴۰۳ اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک‌های کم درآمد باید منتظر واریزی‌های یارانه نقدی مختلف از سوی دولت باشند. یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها یارانه نقدی به حساب آنان واریز خواهد شد..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی در سایت اندیشه معاصر همراه باشید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: تمام خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند.

ایرنا در خبری نوشت:یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

نرخ این اقلام در سال ۱۴۰۱ به ارزش ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است، لذا مقرر شد به میزان مابه‌التفاوت این مبلغ که ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است، برای هر فرد اعتبار کالا برگ اختصاص پیدا کند.

مجتبی ظفری پور افزود: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی‌تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

برای اینکه شهروندان فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی کنند می‌توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد./خبرآنلاین

 

یارانه نقدی چندم فروردین واریز می‌شود؟
​در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

تاریخ و مبلغ جدید واریز یارانه نقدی فروردین ماه اعلام شد. جزئیات بیشتر را در ادامه خبر با هم می خوانیم.

تاریخ و مبلغ جدید واریز یارانه نقدی فروردین ماه اعلام شد.

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

این روز‌ها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه‌ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد.منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۴ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۸۴۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت که با واریز یارانه مضاعف ۲۲۰ هزارتومانی در کل مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۰ هزارتومان دریافت خواهند کرد.

تعیین زمان واریز یارانه نقدی فروردین و شارژ کالابرگ‌ها
در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

یارانه معیشتی نوروز

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه نوروز

واریز یارانه نقدی مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی
با اعلام سازمان بهزیستی، ساعتی پیش، مرحله دوازدهم مستمری مددجویان و معلولان واریز شد.

مستمری مددجویان سازمان بهزیستی با ارقام زیر واریز شد:

– یک‌نفره؛ ۷۶۴/۴۰۰ تومان

– دونفره؛ ۱/۰۹۲/۰۰۰ تومان

– سه‌نفره؛ ۱/۵۲۸/۸۰۰ تومان

– چهارنفره؛ ۱/۹۶۵/۶۰۰ تومان

– پنج‌نفره؛ ۲/۴۰۲/۴۰۰ تومان

افزایش اعتبار تشویقی یارانه نقدی و کالابرگ از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان
در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته است، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مزیت بزرگ طرح فجرانه حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان است البته مبلغ اعتبار تشویقی قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان ماهی که اختصاص داده می‌شود، صرف خرید کالا‌های موجود در سبد شود.

طرح فجرانه به مدت سه ماه و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد و ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای هر ماه برای این طرح در نظر گرفته شده است.
پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط