۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

عوارض مسواک نزدن + فیلم

مسواک زدن بیش از حد محکم می تواند برای دندان ها و لثه های شما مضر باشد و می تواند باعث از بین رفتن مینای محافظتی شود که دندان های شما را می پوشاند و منجر به حساسیت دندان و عقب نشینی لثه ها می شود.

عوارض مسواک نزدن + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بعد از ۵ روز مسواک نزدن هرچند دندان‌ها فاسد نمی‌شوند ولی چیزی روی دندان‌ها شکل می‌گیرد که پلاک نام دارد.پلاک تجمعی از باکتری‌ها است که در سطوح داخل دهان رشد می‌کند و به صورت لایه‌ای سفید/ زرد کمرنگ در سطح و بین دندان‌ها دیده می‌شود. این باکتری‌ها خود به تنهایی آسیبی به دندان نمی‌زنند ولی اسیدی که تولید می‌کنند باعث فرسایش و پوسیدگی مینای دندان می‌شود. در این ویدیو می‌توانید تصاویری میکروسکوپی که از این باکتری‌ها تهیه شده است را همراه با توضیحات بیشتر با زیرنویس فارسی ببینید.

دیابت :

سال هاست که پزشکان به بیماران دیابتی در مورد بیماری لثه هشدار می دهند. وجود باکتری بر روی دندان سبب التهاب در بدن شده و به بدتر شدن دیابت کمک می کند در نتیجه پردازش انسولین را برای بدن دشوار می کند. خبرخوب اینجاست که تحقیقات نشان می دهند مسواک زدن و نخ دندان راهی آسان برای کاهش خطر ابتلا به دیابت و تشدید آن می باشد.

 

بیماری لثه :

مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان سبب مشکلات لثه نیز می شود. اگر هنگام مسواک زدن شاهد خونریزی بودید ممکن است در مراحل اولیه این بیماری باشید. هنگامی که این التهاب لثه جدی شود سبب ریزش دندان ها خواهد شد. همین امر باعث شده است تا ۱۰ درصد از افراد قبل از رسیدن به ۵۰-۶۰ سالگی هیچ دندانی نداشته باشند.

ذات الریه :

شماری از بیماران ذات الریه که در بیمارستان بستری هستند از سلامت ضعیف دهان و دندان برخوردار هستند. باکتری هایی که باعث ایجاد این بیماری می شوند قبل از تنفس ریوی برروی دندان ها کمین کرده اند. بیماران سال خورده در برابر این شرایط آسیب پذیری بیشتری خواهند داشت. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط