۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰

عزل یا استعفای وزیر آموزش و پرورش جدی تر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از اقتصاد۱۰۰ ، طی چند روز گذشته تحلیل هایی درباره برکناری و استعفای وزیر آموزش و پرورش منتشر شد. همزمان روز چهارشنبه پیرو دستور رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشک...

عزل یا استعفای وزیر آموزش و پرورش جدی تر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از اقتصاد۱۰۰ ، طی چند روز گذشته تحلیل هایی درباره برکناری و استعفای وزیر آموزش و پرورش منتشر شد. همزمان روز چهارشنبه پیرو دستور رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان و رفع مشکل و شناسایی و برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر نهم فروردین ماه در نامه‌ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد.

به نظر می رسد دولت تلاش می کند دلخوری معلمان را به مدیریت وزارت آموزش و پرورش احاله دهد و خود در موضع پاسخگویی قرار نگیرد.

در نامه مخبر به رئیس جمهور آمده است: با وجود تقارن موضوع با ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد.

در این نامه همچنین درباره علل بروز مسئله‌ نیز آمده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

بنابر نامه معاون اول به رئیس جمهور برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌بندی معلمان نیز مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت نیز از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

معلم

۱۰ فروردین ۱۴۰۲


صدرصد عزل شود

معلم

۱۰ فروردین ۱۴۰۲


بنظر شما جز وزیر چه کسی میتونه مقصر باشه یعنی یک نفر در این سازمان پیدا نشد که بگه چرا این خراب شده رتبه بندی را بیش از یک سال طول دادید اما در عرض ۱۵ روز آخر اسفند به سرانجام نافرجام رساندید آیا فکر نمی کنید که عمدی در کار نیست که حتما هست

نظرات بسته شده است