۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

اخبار سیاسی

عربستان سعودی و امارات هیچ کمکی برای حمایت از فلسطین انجام ندادند

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی موضع کسانی است که نمی خواهند از فلسطین حمایت کنند. عده ای سهل انگاری می کنند، عده ای در تجاوز شریک هستند و عده ای هم به طرق مختلف به دشمن کمک می کنند. 

عربستان سعودی و امارات هیچ کمکی برای حمایت از فلسطین انجام ندادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی موضع کسانی است که نمی خواهند از فلسطین حمایت کنند. عده ای سهل انگاری می کنند، عده ای در تجاوز شریک هستند و عده ای هم به طرق مختلف به دشمن کمک می کنند. برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

 عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت:

موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی موضع کسانی است که نمی خواهند از فلسطین حمایت کنند. عده ای سهل انگاری می کنند، عده ای در تجاوز شریک هستند و عده ای هم به طرق مختلف به دشمن کمک می کنند.رهبر انصارالله گفت: جریان تکفیری یک جریان فتنه‌انگیز بزرگ است که ده‌ها هزار نفر به آن تعلق دارند، اما حرکت آنها تحت عنوان جهاد مسیر درستی ندارد. جریان تکفیری برای گسترش درگیری و کشتار مردم در بازارها، مساجد و مراسم مذهبی و اجتماعی اقدام کرد. جریان تکفیری تحت لوای اسلام بیش از ۴۰۰۰ عملیات انتحاری در عراق انجام داد، اقدامات جنایتکارانه ای از جمله قتل عام بیگناهان با چاقو، مثله کردن اجساد و سر بریدن تحت عنوان “جهاد”. جنبش تکفیری با حمایت مالی عظیم رژیم های عربی و حمایت های سیاسی و رسانه ای صدها هزار مسلمان را کشت. جریان تکفیری هرگز با دشمن اسرائیل که از نظر قرآن اولین دشمن اسلام محسوب می شود مقابله نکرد! اگرچه تکفیری ها هزاران جنگجو و بمب گذار انتحاری داشتند، اما از فلسطین حمایت نظامی و رسانه ای نکردند.

عربستان سعودی و امارات هیچ کمکی برای حمایت از فلسطین انجام ندادند

وی گفت:

رژیم سعودی و امارات حتی در رسانه های خود مطابق با منافع اشغالگران عمل می کنند و اظهارات صهیونیست ها و آمریکایی ها را کاملا پذیرفته اند. رژیم سعودی و امارات متحده عربی خود را رهبران و حامیان کشورهای عربی معرفی کردند، اما هیچ تلاشی برای حمایت از فلسطین نکردند.وی افزود: دشمن اسرائیل دشمن تمام ملت است و اگر جهاد و فداکاری ملت فلسطین نبود شر دشمن به کشورهای دیگر سرایت می کرد، دشمن به خاطر آنچه هست. انجام دادن آن در فلسطین نشان می دهد که این امر خلاف قوانین و آداب و رسوم است و سازمان ها و نهادهای بین المللی هر روز در غزه اقدام به نسل کشی می کنند. رژیم صهیونیستی با جنایات و نسل کشی خود نمی تواند تصویر ارتش پیروز را ترسیم کند.الحوثی تاکید کرد: شهادت فرزندان و نوه های برادر اسماعیل هنیه را تسلیت می گوییم. دشمن با جنایات خود به هیچ نوع پیروزی نرسیده است. آمریکایی ها همچنان بر جلوگیری از آتش بس اصرار دارند و بر ادامه تجاوزات و جنایات در نوار غزه اصرار دارند. هیچ راه حل یا صلحی در منطقه جز پایان محاصره و تهاجم غزه وجود ندارد.

وی افزود: آمریکا به همراه کشورهای اروپایی که این رژیم را به رسمیت شناختند و متأسفانه برخی کشورهای عربی عملیات مقابله با واکنش ایران را رهبری کردند. مایه تاسف است که برخی رسانه های عربی، علیرغم حمایت تهران از مردم فلسطین در سطوح مختلف، تلاش کردند واکنش ایران را از پاسخ فلسطین جدا کنند. کسانی هستند که تلاش کردند پاسخ ایران را مفید و مستقیم از مردم فلسطین و مجاهدان نوار غزه نشان دهند.رهبر انصارالله گفت: واکنش ایران با قدرت و سرعت و پرتاب آن از خاک ایران با انبوه موشک، پهپاد و توان نظامی مهم بود. پاسخ ایران مهم و قوی بود. پاسخ ایران قواعد تعامل را تعیین کرد که «هر گونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند». ایجاد قوانین تعامل برای “پاسخ به هر حمله” بدون توجه به تلاش برخی برای کم اهمیت جلوه دادن آن، از اهمیت راهبردی برخوردار بود.وی با بیان اینکه پاسخ ایران از نظر کمی و کیفی بسیار قوی بود، تصریح کرد: دشمن تلاش می کرد جمهوری اسلامی را از پاسخگویی از خاک خود منصرف کند. ایران یکی از مهمترین پایگاه های نظامی دشمن در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. بنابراین، اگر از این به بعد حمله کنید، با پاسخی محکم و قاطع مواجه خواهید شد.

رهبر انصارالله گفت: مردم فلسطین برای اولین بار شاهد صحنه حیرت انگیزی با اصابت موشک به پایگاه های دشمن خود بودند. ملت فلسطین خوشحال است. چون می بیند کشوری هست که جرات دارد در این سطح به اسرائیل حمله کند. مایه تاسف است که برخی رسانه های عربی همان موضع آمریکا و اسرائیل را در قبال واکنش ایران اتخاذ کردند. عملیات ایران معادله پاسخ به تجاوز اسرائیل را تایید کرد و به دوران بحث پایان داد. پاسخ به تجاوز به یک فرمول ثابت تبدیل شده است و دشمن اسرائیلی اکنون به خوبی از این موضوع آگاه است. دشمن اسرائیل ده ها سال است که به حمله به کشورهای عربی و اسلامی عادت کرده است، اما پاسخی دریافت نمی کند و حداکثر در برخی موارد شکایت هایی به سازمان ملل می شود. هر اقدامی علیه دشمن اسرائیل در حال حاضر به نفع فلسطین است. فرانسه و انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت کردند. ایران مجدانه تلاش های زیادی برای جلوگیری و توقف این رژیم انجام داد. به برادرانمان در ایران پیشنهاد شد که آنها را از پاسخ منصرف کنند زیرا دشمنان نگران هر موضعی هستند که به نفع ملت فلسطین باشد. دشمنان می خواهند مردم فلسطین را منزوی کنند تا رژیم اسراییل آزاد، آسوده، در امان و مصون از هر خطری باشد. متأسفانه برخی از کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش تلاش کردند از واکنش ایران جلوگیری کنند. تدارکات گسترده ای برای مقابله با پاسخ ایران وجود داشت و ایالات متحده رهبری این تلاش را بر عهده داشت. برخی کشورهای عربی همسو با کشورهای اروپایی برای مقابله با واکنش ایران عمل کردند. نیروهای آمریکایی برای مقابله با پاسخ ایران و رهگیری موشک ها و پهپادهای این کشور، ۷ کمربند و لایه امنیتی برای دشمن اسرائیلی ساختند.

وی افزود: جبهه ما در یمن طی دو هفته به ۱۴ عملیات پشتیبانی رسیده است. جبهه ما در یمن به ۹۸ کشتی مرتبط با دشمن اسرائیل حمله کرد. ما به واشنگتن، لندن و دیگران اطمینان می دهیم که هیچ کس موفق نخواهد شد عملیات پشتیبانی را که در جبهه ما آغاز شده است، متوقف کند. بسیج کشتی های جنگی در حمایت از اسرائیل و ایالات متحده به نفع هیچ کس نیست. تاکید می کنیم ناوگان اروپایی و غیره تا زمانی که با دشمن اسرائیلی در تماس نباشد هیچ تهدیدی وجود ندارد. تلفات دشمن اسرائیلی به دلیل ممانعت از عبور ناوها و شناورهای مربوطه سنگین است. راه حل به نفع همه، پایان دادن به محاصره نوار غزه است. عملیات ما ادامه دارد و دیگران چاره ای جز توقف تهاجم به نوار غزه و پایان دادن به محاصره ندارند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

نام منبع : اندیشه معاصر

نام نویسنده:بازار

مطالب مرتبط