۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

عربستان برای رفع خطرات نفتکش صافر ۱۰ میلیون دلار می‌پردازد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،مرکز امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور در راستای مشارکت در مقابله با خطر فعلی نفتکش صافر که در شهر حدیده یمن پهلو گرفته...

عربستان برای رفع خطرات نفتکش صافر ۱۰ میلیون دلار می‌پردازد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،مرکز امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور در راستای مشارکت در مقابله با خطر فعلی نفتکش صافر که در شهر حدیده یمن پهلو گرفته از جمله پیامدهای اقتصادی، انسانی و زیست‌محیطی احتمالی آن و خطر نشت نفت در دریای سرخ و اثرات آن بر ماهیگیری و دریانوردی، مبلغ ۱۰ میلیون دلار را می‌پردازد.

این مرکز در ادامه تاکید کرد: در صورت نشت نفت از این نفتکش که حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت است و از سال ۲۰۱۵ نیز تعمیر نشده، جهان با بزرگترین فاجعه زیست‌محیطی مواجه خواهد شد که زندگی زیر آب، منابع شیلات و تنوع زیستی را نابود خواهد کرد.

پیش از این، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود برای حل بحران نفت‌کش صافر به شدت به مبلغ حدود ۱۴۴ میلیون دلار نیاز وجود دارد که ۸۰ میلیون دلار آن باید فوراً برای اجرای عملیات فوق‌العاده جهت دفع این خطر مستقیم و انتقال نفت از داخل نفتکش به یک کشتی موقت و ایمن در فصل تابستان هزینه شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار