۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰

عادی انگاری کرونا چگونه شکل می‌گیرد/نقش سواد علمی و اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احسان قیصری روانشناس اجتماعی در گفتگو با شبکه خبر سیما، گفت: آگاهی و اطلاع، استرس را در مقابل بیماری کم می‌کند و در مقابل نا آگاهی‌ها استرس زا هستند. وی افزود: استرس هیچ اثر مثبتی روی بیماری ندارد...

عادی انگاری کرونا چگونه شکل می‌گیرد/نقش سواد علمی و اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احسان قیصری روانشناس اجتماعی در گفتگو با شبکه خبر سیما، گفت: آگاهی و اطلاع، استرس را در مقابل بیماری کم می‌کند و در مقابل نا آگاهی‌ها استرس زا هستند.

وی افزود: استرس هیچ اثر مثبتی روی بیماری ندارد؛ وقتی افراد، درگیر بیماری می‌شوند باید بدون دلهره و استرس روند بیماری را با مصرف دارو و رعایت پروتکل‌ها طی کنند.

قیصری گفت: عادی انگاری‌ها جنبه روحی روانی دارد؛ با وجود این همه فوتی، چرا برخی خانواده‌ها به این باور که باید رعایت کنند، نمی‌رسند.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند که ویروس شیء قابل مشاهده است؛ در صورتی که اینگونه نیست کل ویروس شایع در جهان چند گرم نیست و به ورزشکار بودن و سالم بودن افراد هم مربوط نیست، بلکه خطر جدی است.

قیصری گفت: باید به دیگران همراهی عمومی و جمعی را نشان دهیم.

این روانشناس اجتماعی افزود: برخی افراد به دلایل تربیتی و محیطی هنجار شکن هستند. برخی به اجتماع احترام نمی‌گذارند و حاکمیت مجبور است با این افراد با قوه قهریه برخورد کند.

قیصری گفت: معمولاً افراد فرهیخته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند این نشان می‌دهد که سواد علمی و اجتماعی در رعایت حقوق دیگران مؤثر است.

این روانشناس اجتماعی افزود: در جمع آشنا با نگاه روانی مثبت رعایت پروتکل‌ها کمتر شده و همین نگاه روند بیماری را بیشتر کرده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار