۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷

طلا تو مشت گلیج بود ضربه شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مجتبی گلیج، کشتی‌گیر مازندرانی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی که به مصاف رشید سعدالله‌یف، ستاره کشتی روسیه رفته بود، در شرایطی که با تاکتیک فوق العاده و نمایشی عالی در مسیر پیروزی برابر این حریف نامد...

کشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مجتبی گلیج، کشتی‌گیر مازندرانی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی که به مصاف رشید سعدالله‌یف، ستاره کشتی روسیه رفته بود، در شرایطی که با تاکتیک فوق العاده و نمایشی عالی در مسیر پیروزی برابر این حریف نامدار بود، اقدام به کنترل کشتی کرد اما روی حملات بی وقفه حریف روس در ثانیه‌های پایانی ناگهان تعادلش را از دست داد و ضربه فنی شد.

این درحالی بود که او در یک دقیقه مانده به پایان کشتی روی امتیاز دو بر دو با یک درختکن و یک دو خم استثنایی، سعدالله‌یف را طوری به زمین کوبیده بود که کمتر از این ستاره استثنایی کشتی روسیه به یاد داریم.بعد از این فعل و انفعال و درحالی که کمتر از سی ثانیه به پایان کشتی باقی مانده بود، حملات سعدالله‌یف برای فرار از شکست آغاز شد و او اقدام به گرفتن زیر دوخم و سایر حرکات تهاجمی می‌کرد اما در شرایطی که ب نظر می‌آمد گلیج ناگهان فن او را رو می‌کند، کشتی‌گیر مازندرانی اسیر تجربه حریف شد و با پشت به زمین افتاد و در فاصله پنج ثانیه به اتمام کشتی، ضربه شد و امتیاز کامل این کشتی را از دست داد. این درحالی بود که با شکست اسنایدر، در صورت پیروزی مقابل سعدالله‌یف، گلیج تبدیل به مدعی اول این وزن می‌شد.

این تلخ‌ترین شکست کاروان کشتی ایران در این دوره از مسابقات بود چراکه گلیج تنها چندثانیه با ثبت یکی از مهمترین شگفتی‌های این رقابت‌های امسال مسابقات جهانی در بلگراد فاصله داشت. اما حالا او به جدول بازنده‌ها رفته و باید منتظر پیروزی حریفش باشد تا در جدول بازنده‌ها شاید مدال برنز را کسب کند.

گلیج در این مسابقه دو امتیاز دیگر را هم به دست آورد. امتیاز اول روی اخطار کم کاری و امتیاز دوم روی هل دادن حریف و بیرون بردن او از منطقه قرمز تشک. سعدالله‌یف هم دو امتیاز خود را روی یک زیرگیری سریع از گلیج در وقت اول به دست آورده بود.

سعدالله‌یف در شرایطی دقیقا در ۱۱ ثانیه به پایان تعادل گلیج را به هم زد که بعد از دو یورش شدید توانسته بود از موقعیت رو در رویی به سمت چپ بدن گلیج حرکت کند و تعادل او را از بغل به هم بزند تا کشتی‌گیر ایران چاره‌ای جز شکست نداشته باشد.

اتفاقی که با تشویق شدید سرمربی روسیه همراه بود. این دو کشتی‌گیر در پایان مسابقه نای بلند شدن از روی تشک را نداشتند و پژمان درستکار با خشم شدید گلیج را کنار تشک محاکمه می‌کرد که چرا این موقعیت استثنایی را از دست داده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط