۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

طرز تهیه ۵ دسر خوشمزه و سالم که عاشق آنها خواهید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اگر اخیرا متعهد شده‌اید که کمی سالم‌تر غذا بخورید، اضافه کردن سالاد اسفناج، آبمیوه‌های سالم و وعده‌های غذایی مقوی به برنامه غذایی خود همیشه ایده‌های خوبی هستند. بااین‌حال، شما حتی می‌توانید در این...

طرز تهیه ۵ دسر خوشمزه و سالم که عاشق آنها خواهید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اگر اخیرا متعهد شده‌اید که کمی سالم‌تر غذا بخورید، اضافه کردن سالاد اسفناج، آبمیوه‌های سالم و وعده‌های غذایی مقوی به برنامه غذایی خود همیشه ایده‌های خوبی هستند. بااین‌حال، شما حتی می‌توانید در این شرایط نیز دسر بخورید. دسرهای سالم و خوشمزه نه‌تنها به شما کمک می‌کنند که هوس خود نسبت به شیرینی‌جات را رفع کنید، بلکه باعث می‌شوند همچنان سالم بمانید و نگرانی‌ای در مورد ابتلا به بیماری‌ها نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه چند دسر خوش‌طعم و درعین‌حال، سالم آشنا کنیم که مطمئنا از آن‌ها لذت خواهید برد.

  • سیب پخته‌شده با بلغور جو دوسر

برای تهیه این دسر به چهار سیبی که نصف شده‌اند و هسته آن‌ها گرفته شده است و همچنین، یک‌دوم فنجان گردوی خردشده، یک‌دوم فنجان جو دوسر، یک‌دوم فنجان شکر قهوه‌ای، یک‌چهارم فنجان کره آب‌شده، یک قاشق چای‌خوری دارچین، یک‌دوم قاشق چای‌خوری هل، یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک، سه‌چهارم فنجان آب، دو قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو نیاز دارید. ممکن است برخی از این مواد را نداشته باشید. بااین‌حال، نگران خرید این موارد نباشید زیرا بیشتر آن‌ها قیمت بالایی ندارند. انواع نشاسته ذرت، گندم یا برنج و سایر مواد غذایی را می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز خریداری کنید.

برای تهیه دسر، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و سیب‌ها را در ظرف ۱۳ در ۹ فر بچینید. سپس، گردو، جو، شکر، کره، دارچین، هل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا فیلینگ به دست بیاید و آن را در داخل سیب ها بریزید. در مرحله بعد، آب، نشاسته ذرت و آبلیمو را با هم ترکیب تا نشاسته ذرت به‌صورت کامل حل شود و آن را روی سیب‌ها بریزید و اجازه دهید سیب‌ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزند. اکنون می‌توانید دسر را بلافاصله سرو کنید یا می‌توانید آن را به مدت سه روز در یخچال نگهداری کنید.

  • مافین جو دوسر موزی

این دسر یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین دسرهاست که بسیار خوشمزه و سالم است و تنها در شش دقیقه آماده می‌شود. برای تهیه آن به سه عدد موز رسیده، دو فنجان جو دوسر، سه‌چهارم فنجان شیر، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل، یک‌دوم قاشق چایخوری دارچین آسیاب‌شده، یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک و یک‌سوم فنجان تکه یا چیپس شکلات تلخ نیاز دارید.

برای تهیه این دسر ابتدا فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و سینی ۱۲ فنجانی مافین را گرم کنید. سپس، موز، جو دوسر، شیر، تخم‌مرغ، بیکینگ پودر، دارچین، نمک و وانیل را با مخلوط‌کن به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه مخلوط کنید. پس از این، خمیر به‌دست‌آمده را در فنجان‌های مافین بریزید و تکه‌های شکلات را بر روی آن‌ها قرار دهید. اجازه دهید که خمیر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه و تا زمانی که لبه‌های آن‌ها طلایی شود در فر بپزد. درنهایت، مافین‌ها را از فر خارج کنید و بگذارید پنج دقیقه خنک شوند.

  • بستنی ماست توت‌فرنگی

این بستنی ماست توت‌فرنگی دسری سالم است که از شیرینی طبیعی برخوردار است. اگر توت‌فرنگی و خامه دوست دارید از این بستنی لذت خواهید برد. آنچه برای تهیه این دسر خوشمزه نیاز دارید عبارت‌اند از: یک و نیم فنجان ماست ساده، نیم کیلو توت‌فرنگی یخ‌زده، دو قاشق غذاخوری آب، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و سه قاشق غذاخوری عسل.

برای تهیه این بستنی در ابتدا لازم است ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. سپس، توت‌فرنگی، آب، آبلیمو و دو قاشق غذاخوری عسل را در یک مخلوط‌کن یا غذاساز که بر روی سرعت بالا تنظیم شده‌اند به‌خوبی با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد، به‌صورت متناوب لایه‌های پوره ماست و توت‌فرنگی را در ۱۰ قالب بستنی بریزید. چوب‌بستنی‌ها را در آن‌ها قرار دهید و سپس، بستنی‌ها را به حداقل سه ساعت در فریزر بگذارید.

  • لقمه شکلات تلخ و انار

دستور این لقمه شکلات تلخ و انار بسیار ساده است و تهیه آن تنها به هشت دقیقه زمان نیاز دارد. برای تهیه آن به دو و نیم فنجان دانه انار، ۱۵۰ گرم شکلات تلخ و یک قاشق غذاخوری نمک دریایی نیاز دارید. در ابتدا در ۱۲ فنجان مافین، یک لایه از دانه‌های انار را به‌صورت مساوی بریزید. سپس شکلات تلخ آب‌شده را به‌صورت متقاطع بر روی دانه‌های انار بریزید.

دوباره لایه‌ای دیگر از دانه‌های انار را بر روی آن‌ها بریزید و پس از آن لایه‌ای دیگر از شکلات را بر روی آن بپاشید. پس از اینکه لایه‌ای دیگر از دانه‌های انار را بر روی شکلات اضافه کردید، بر روی هر یک از لقمه‌ها نمک دریایی بپاشید. قبل از اینکه لقمه‌ها را سرو کنید آن‌ها را حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید.

  • کوکی‌های کره بادام زمینی

 

این کوکی‌ها بسیار خوشمزه هستند و اگر کره بادام زمینی دوست دارید آن‌ها را نیز دوست خواهید داشت. برای تهیه آن به یک‌دوم فنجان به‌اضافه سه قاشق غذاخوری شکر سفید، یک‌دوم فنجان شکر قهوه‌ای، یک فنجان کره بادام زمینی، دو قاشق چای‌خوری وانیل، یک‌دوم فنجان شیر بادام یا جو دوسر، یک و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر، یک قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق چای‌خوری فلفل فرنگی و دو و نیم فنجان آرد بادام نیاز دارید. می‌توانید کمی گلاب نیز به آن اضافه کنید. برای خرید گلاب اصل و خالص در ابتدا قیمت انواع گلاب ازجمله گلاب دو آتیشه اصل ربیع را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

در ابتدا یک و نیم فنجان شکر سفید، شکر قهوه‌ای و کره بادام زمینی را به مدت سه دقیقه به‌خوبی با هم مخلوط کنید. سپس، وانیل و شیر بادام را مخلوط کنید. در مرحله بعد در کاسه‌ای جداگانه بیکینگ پودر، نمک، فلفل فرنگی و آرد بادام را با هم ترکیب کنید. سپس، مخلوط آرد را به مخلوط کره بادام زمینی اضافه کنید و آن‌ها را به مدت دو دقیقه با هم ترکیب کنید. خمیر به‌دست‌امده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و پس از اینکه خمیر را به‌صورت چند گلوله درآوردید و آن‌ها را در شکر غلتاندید، خمیر را در فر قرار دهید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید تا بپزند و قهوه‌ای طلایی شوند.

درنهایت، اگر مهمان دارید یا می‌خواهید برا اعضای خانواده خود دسری خوشمزه و سالم را تهیه کنید، دستورالعمل‌هایی که در این مطلب مطرح شد برای شما مفید خواهد بود. این دسرها بسیار خوشمزه هستند و برای تهیه آن‌ها نیاز به مواد اولیه پرکالری یا دارای قند بالا نیست. بنابراین، می‌توانند بهترین گزینه برای افرادی باشند که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار