۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

سلامت

طرز تهیه اوتمیل برای لاغری| بهترین راهکارها برای لاغری سریع

چگونه با خوردن دسر خوشمزه خود را لاغر کنیم؟

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اوتمیل یکی از روش های رژیم غذایی است که مغزی است که برای لاغری خیلی مفید است. و مردم زیادی برای لاغری به رژیم  اوتمیل روی می آورند برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا اوتمیل برای لاغری خوب است؟

بله، از آنجا که پایه ثابت ترکیبات انواع اوتمیل، جو دو سر است و این ماده غذایی نوعی غلات کامل است و منبع خوبی برای دریافت فیبر است؛ همین موضوع باعث می شود تا اوتمیل به کاهش کلسترول بد خون، کنترل سطح قند خون و ارتقای سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی کند. از طرفی اوتمیل سرشار از فیبر و کالری بسیار کمی است که باعث احساس سیری زودرس و در آخر کاهش وزن شما می شود.

از جمله چاشنی های خوشمزه، کم هزینه و لاغر کننده برای تهیه اوتمیل برای لاغری در کنار جو دو سر عبارتند از:

پروتئین مانند ماست یا پودر پروتئین
چربی ‌های سالم ماننده کره بادام زمینی، آجیل، ، دانه چیا، شاهدانه یا دانه کتان
میوه‌ های مختلف مانند انواع توت‌ ها، موز و …
عسل
ادویه‌ هایی مثل زنجبیل، دارچین و هل

لاغری اوتمیل

لاغری اوتمیل

خواص اوتمیل

اوتمیل یکی از غذاهایی است که از جو ساخته می‌شود و بسته به اینکه با چه مواد غذایی تهیه شده باشد، می‌تواند خواص مختلفی داشته باشد، اما از جمله خواص ا‌وتمیل برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیری بلندمدت: با توجه به مقدار فیبر قابل توجهی که در اوتمیل وجود دارد، مصرف این غذا باعث سیری بلندمدت افراد می‌شود.
کنترل قند خون: مصرف اوتمیل به عنوان صبحانه باعث کنترل سطح قند خون در بدن می‌شود.
پیشگیری از بیماری‌های قلبی: با توجه به مقدار فیبر قابل توجهی که در اوتمیل وجود دارد، مصرف این غذا باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا می‌شود.
کاهش وزن: اوتمیل به دلیل دارا بودن فیبر بالا، باعث افزایش تحرک روده و بهبود هضم و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود که باعث کاهش وزن می‌شود.
بهبود حافظه: مصرف اوتمیل باعث افزایش سطح انرژی در بدن می‌شود و باعث بهبود عملکرد شناختی و حافظه می‌شود.
غنی از مواد مغذی: اوتمیل دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که برای حفظ سلامتی بدن بسیار حائز اهمیت هستند

ارزش غذایی و کالری اوتمیل

هر یک فنجان اوتمیل پخته شده حاوی:

۱۶۶ کالری؛
۵.۹۴ گرن پروتئین؛
۳.۵۶ گرم چربی؛
و ۴ گرم فیبر رژیمی است.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی و ساده

در رژیم‌های غذایی بسیار زیادی، مصرف روزانه جو دوسر و اوتمیل نوشته شده است، اما با تجربه کوتاه‌مدتی که خیلی مواجه شده‌اند، مصرف این ماده غذایی بعد از مدتی خسته‌کننده خواهد شد و خیلی‌ها با طعم آن دیگر کنار نمی‌آیند.

اگر خوش‌ذوق هستید، به اندک آشپزی در طول روز علاقه دارید و دوست دارید هر روز طعم و مزه متنوعی از اوتمیل‌تان دریافت کنید، این زیرعنوان مختص به شماست. در ادامه قصد داریم درباره طرز تهیه ۵ اوتمیل رژیمی و مقوی صحبت کنیم که نه‌تنها طعم و مزه بسیار خوبی دارد، بلکه خواص لاغری جو دوسر را هم حفظ می‌کند:

طرز تهیه اوتمیل رژیمی با بادام‌زمینی و موز

از آن‌جایی که هیچ‌گاه قرار نیست به سراغ گزینه‌های طعم‌دار جو دوسر برویم و می‌خواهیم این وعده غذایی را پربارتر و سیرکننده‌تر کنیم، نیاز داریم تا کره بادام‌زمینی و موز را به آن اضافه کنیم. ترکیب این دو کمک می‌کند تا چربی‌های سالمی دریافت کنید و از شیرین‌کننده‌های طبیعیِ داخل موز برای طعم بهترش کمک بگیرید.

طرز تهیه اوتمیل رژیمی بادام زمینی و موز به این شکل است که:

در یک قابلمه متوسط، آب را جوش بیاورید. سپس حرارت را کم‌ کنید و جو دوسر و نمک را به آن اضافه کنید. تا ۵ دقیقه، گه‌گاه به آن سر بزنید تا جو دوسر کامل نرم شود و مایع را به خود جذب کند.
سپس موز، کره بادام‌زمینی و حتی بادام را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک‌دست شود. اگر جوی دو سر شما به‌نظر خیلی غلیظ می‌آید، می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه اوتمیل برای کودکان

اوتمیل برای کودکان یک وعده غذایی جذاب و لذیذ محسوب می‌شود، البته اگر با شکلات، توت‌فرنگی و خوراکی‌های مورد علاقه آن‌ها تهیه شده باشد. به علاوه اوتمیل وعده‌ای است که به واسطه ظاهر جذابش می‌تواند کلیه مواد غذایی که کودک به صورت مجزا تمایلی به مصرف آن‌ها ندارد را به بدن او برساند. طرز تهیه اوتمیل برای کودکان می‌تواند به شرح زیر باشد:

نصف پیمانه جو پرک
یک پیمانه شیر
یک موز کوچک که به ابعاد قابل جویدن توسط کودک تقسیم شده باشد
دو عدد توت‌فرنگی بزرگ که به ابعاد مناسب کودک خرد شده باشد
چیپس شکلات در صورتی که برای کودک قابل مصرف باشد
یک قاشق عسل
بسته به سن کودک می‌توان از پنج عدد مغز پسته خام، بادام هندی یا ۳ عدد نیم‌گردوی متوسط استفاده کرد
سس شکلات یا مارمالاد می‌تواند برای تزیین اوتمیل گزینه مناسبی باشد

طرز تهیه اوتمیل برای چاقی

افرادی که اوتمیل را برای تناسب اندام و کاهش وزن میل می‌کنند باید مواردی را نیز رعایت نمایند. در واقع لازم است که آن‌ها با شمارش کالری سعی در تهیه اوتمیلی مناسب وزن خود نمایند. موارد زیر به حفظ تناسب اندام برای افراد چاق کمک می‌کند:

شیر
جو پرک
شاتوت
هلو یا شبرنگ
مغزها
شیره‌خرما
عسل

هریک از این موارد را می‌توان در یک اوتمیل رژیمی استفاده کرد. در نظر داشته باشید نباید به طور مداوم ترکیبات گرم را با یکدیگر مخلوط کرده و مصرف نمود، این کار برای سلامت کبد و بهبود کبد چرب، معده و گوارش در درازمدت آسیب به شمار می‌رود. لذا ترکیب موز، خرما و عسل را در روزهای هفته تقسیم کرده و در هر وعده مقدار کمی از آن‌ها را دریافت نمایید

طرز تهیه اوتمیل رژیمی انبه‌ و زنجبیل

اگر میوه‌خور هستید و به انبه علاقه‌ای ویژه دارید، این اوتمیل می‌تواند شما را از هر گزینه و دستور پخت دیگری بی‌نیاز کند. برای تهیه اوتمیل انبه‌زنجبیل باید مراحل زیر را طی کنید:

نصف فنجان جو دو سر را در کنار آب، شیر نارگیل، عسل و زنجبیل به یک شیشه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
سپس نصف فنجان انبه به ترکیب اضافه کنید و در آن را بپوشانید. در نهایت بعد از این‌که ترکیب شما خنک شد و جو نیز نرمی خوبی به‌خود گرفت، می‌توانید آن را میل کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای بافت بهتر وعده غذایی، مقداری انار به جو دوسرتان نیز اضافه کنید.

پنکیک جو دوسر با سیب

شاید با شکل و شمایلی که اوتمیل دارد، کنار نیایید و به‌دنبال روشی باشید تا وعده‌ای زیباتر و خوشمزه‌تر درست کنید. در این صورت، ترکیب جو دوسر با آرد گندم می‌تواند پنکیکی عالی به شما تحویل دهد که فیبر و پروتئین بسیار زیادی دارد و می‌تواند در تثبیت سطح قند خون به شما کمک کند.

نحوه درست کردن پنکیک جو دوسر با سیب به شرح زیر است:

در یک کاسه بزرگ آب‌دوغ(باتر میلک)، جو دوسر، آرد، شیر، کره، بکینگ‌پودر، جوش شیرین، کمی دارچین و جوز هندی را با هم مخلوط کنید.
پس از این‌که به آرامی هم‌ زدید، مقداری این ترکیب را به حال خود بگذارید.
سپس سیب، آب سیب، شکر قهوه‌ای و یک‌هفتم قاشق چایی‌خوری دارچین را در یک قابلمه کوچک با هم مخلوط کنید و بگذارید بجوشد. این ترکیب را آن‌قدر بپزید تا سیب نرم شود و مایعی غلیظ به‌دست اید.
یک تابه بزرگ نچسب یا چدنی را روی حرارت متوسط گرم کنید. کره و یک‌چهارم فنجان از خمیر را داخل ماهیتابه بریزید و از یک کاردک برای پخش کردن دایره‌های نازک و یکنواخت استفاده کنید.
پخت را تا آن‌جایی ادامه دهید که حباب‌های کوچکی در بالای خمیر ایجاد شود. سپس آن را برگردانید و ۲ دقیقه دیگه صبر کنید.
اگر مایل بودید، می‌توانید کنار این پنکیک سیب تازه قرار دهید و میل کنید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط