۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی ت…

[ad_1] معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی...

طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی ت…

[ad_1]

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگاننظرات خود را ارائه کردند.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نباید نگاه شعاری به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها داشت باشیم، بلکه باید ساز و کار اجرایی شدن آنها را مدنظر قرار دهیم.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه بحث پشتبانی و مانع‌زدایی‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته بود اعضای کمیسیون کشاورزی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی را تهیه و مورد بررسی قرار دادند.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه بروکراسی کشور خصوصا در حوزه تولیدات کشاورزی باعث کم انگیزه گی تعداد زیادی از کشاورزان شده و مشکلات عدیده‌ای را در زمینه صدرو مجوزها شاهد هستیم، تصریح کرد: گاهی فرآینده بروکراسی صدرو مجوز به قدری طولانی می‌شود که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انگیزه ندارند و برای تسهیل این مسیر طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تهیه شده است.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی با موافقت هیات رئیسه به فوریت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی، ادامه داد: بر اساس طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی ستادی تحت عنوان تنظیم بازار کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اموراقتصاد و دارایی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دادگستری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتاق اصناف و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر و چهار نفر کشاورز خبره منتخب وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: برش شهرستانی ستاد تنظیم بازار کشاورزی نیز تشکیل می‌شود که در آن درخواست متقاضیان تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی بررسی می‌شود و اگر منافات قانونی نداشته باشد در اسرع وقت تصویب می‌شود، در این ستاد روند استعلام‌ها که بسیار وقت‌گیر است تسهیل می‍‌‌‌شود./


پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار