۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰

طراحی اولین بازی فکری ملی در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ابوالفضل بیات مخترع اولین بازی فکری ملی، با اشاره به بازی دوز فوتبالی اظهار کرد: بازی دوز فوتبالی نوع پیشرفته و اصلاح شده بازی دوز سنتی است که با تلفیق برخی قوانین فوتبال شکل جدیدی به خودگرفته و ب...

طراحی اولین بازی فکری ملی در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ابوالفضل بیات مخترع اولین بازی فکری ملی، با اشاره به بازی دوز فوتبالی اظهار کرد: بازی دوز فوتبالی نوع پیشرفته و اصلاح شده بازی دوز سنتی است که با تلفیق برخی قوانین فوتبال شکل جدیدی به خودگرفته و به عنوان یک ابتکار محسوب می‌شود.

او افزود: بازی دوز فوتبالی دو نفره است. هر طرف از بازی کننده‌گان ۱۱ عدد مهره آبی و قرمز و یک مهره توپ در اختیار دارند که به صورت مشترک در نقطه وسط زمین کاشته می‌شود. صفحه بازی در شکل هندسی مستطیل با رسم طرح زمین فوتبال است و با الگوریتم و رنگ‌های خاص، ۲۵ نقطه با خطوط مشخص به هم متصل می‌شود.

بیات ادامه داد: هدف این بازی برای برنده شدن به این صورت است که هر طرف بازی، بازی کننده بتواند مهره‌های طرف مقابل را به اندازه‌ای حذف کند که در نهایت با ۲ مهره باقی مانده حریف، برنده بازی شود. اگر هرطرف، بازی کننده بتواند از ورودی X یا Y مشخص شده مهره توپ را بعد از عمل دوز، وارد دروازه کند و با ثبت ۲ گل برنده بازی است.

مخترع اولین بازی فکری ملی در پایان گفت: بازی با انداختن سکه شروع می‌شود که چه کسی شروع کننده بازی باشد. وقتی شروع کننده بازی مشخص شد یک مهره در هر کجای زمین که با نقطه‌های سیاه مشخص شده می‌تواند بازی را شروع کند. میتوان تاثیرات بازی دوز فوتبالی بر روی افراد را به ایجاد زمینه برای تفکر بدون شانس، به کار گیری قدرت تفکر بر روی اشکال هندسی و علم ریاضیات، ایجاد همفکری و راه یابی برای کسب نتیجه، ارتباط دادن افراد برای همفکری و ایجاد قدرت رقابت ذهنی به صورت فیزیکی اشاره کرد.

 

مطالب مرتبط