۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶

طراحی اسپرت و خیره‌ کننده‌ ی این خودرو

کرایسلر با معرفی خودرو مفهومی جدیدش، طراحی اسپرت و خیره‌کننده‌ی آن را به‌نمایش گذاشت.

طراحی اسپرت و خیره‌ کننده‌ ی این خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کرایسلر در آستانه‌ی ۱۰۰ سالگی خود خودرو مفهومی Halcyon را با طراحی خیره‌کننده و آینده‌نگرانه رونمایی کرد. این خودرو تمام‌برقی از فناوری‌های خودران پیشرفته بهره می‌برد؛ اما کرایسلر می‌گوید فعلاً برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد.

کرایسلر اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۸ صرفاً خودروهای الکتریکی را می‌فروشد و هدف از معرفی کانسپت Halcyon نمایش نحوه‌ی به‌کارگیری فناوری‌های آینده به‌دست این شرکت است.

Halcyon مجموعه‌ای از فناوری‌های در دست توسعه در شرکت استلانتیس، شرکت مادر کرایسلر، محسوب می‌شود و سیستم‌‌‌عامل‌ها و کمک‌راننده‌ی STLA و سیستم سرگرمی SmartCockpit را ترکیب می‌کند و تمامی آن‌ها را به‌صورت سیستمی یکپارچه درکنار یکدیگر ارائه می‌دهد.

خودرو مفهومی جدید کرایسلر چهار در دارد که روبه‌روی هم باز می‌شوند. بخشی از سقف نیز با درها به‌سمت بالا باز می‌شود تا فضای بیشتری برای ورود به خودرو و خروج از آن فراهم شود.
کرایسلر از مواد بازیافتی زیادی برای برای خودرو مفهومی‌اش استفاده کرده است. این شرکت می‌گوید ۹۵ درصد از فضای داخلی، ازجمله لوگو این خودروساز از مواد بازیافتی، مانند سی‌دی‌های خردشده ساخته شده‌‌اند.

هوش مصنوعی نقش مهمی در کانسپت جدید کرایسلر ایفا می‌کند که شامل دستیار صوتی هوش مصنوعی و مسیریابی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌شود.

به گفته‌ی کرایسلر، Halcyon خودرویی است که شما را براساس اولویت‌هایتان می‌شناسد و مثلاً می‌تواند هنگام ورود به خودرو سیستم تهویه را مطابق سلیقه‌ی شما تنظیم کند.

ویژگی‌های صوتی و بصری زیادی طراحی شده‌اند تا با ایجاد محیطی آرام، احساس راحتی بیشتری به سرنشینان منتقل کنند. غربیلک فرمان و پدال‌ها هنگام قرار‌گرفتن در حالت خودران جمع می‌شوند تا فضای بیشتری در داخل کابین ایجاد شود.

سقف شیشه‌ای Halcyon درکنار شیشه‌ی جلو قابلیت مات‌شوندگی دارد که امکان استفاده از فناوری واقعیت افزوده را در خودرو فراهم می‌کند.

Halcyon به فناوری انتقال قدرت بی‌سیم پویا (DWPT) برای شارژ خودرو حین حرکت و برد نامحدود مجهز است. به‌معنای ساده‌تر Halcyoun با حرکت، خودش را شارژ می‌کند. کرایسلر می‌گوید این مدل مفهومی باتری ۸۰۰ ولتی لیتیوم سولفور خواهد داشت که درمقایسه‌با سایر باتری‌ها آلودگی ناشی از تولید را حدود ۶۰ درصد می‌کاهد.

کرایسلر کمترین فروش را در بین خودروسازان گروه استلانتیس دارد و باید دید درآمد این شرکت برای آغاز روند پرهزینه‌ی توسعه‌ی خودرویی الکتریکی کافی است یا خیر.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط