۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

شیرینی و شکلات سالم تر برای عید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، و به نقل از بهداشت نیوز در ادامه این مطلب، راهنمای خرید شیرینی و شکلات برای ایام عید را انتخاب کرده ایم و به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید بهترین گزینه‌ها با مناسب‌ترین قیمت‌ها را روی میز پذیرای...

شیرینی و شکلات سالم تر برای عید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، و به نقل از بهداشت نیوز در ادامه این مطلب، راهنمای خرید شیرینی و شکلات برای ایام عید را انتخاب کرده ایم و به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید بهترین گزینه‌ها با مناسب‌ترین قیمت‌ها را روی میز پذیرایی تان داشته باشید.

راهنمای خرید شیرینی‌های عید

انواع شیرینی از دیگر گزینه‌های جدانشدنی برای میز پذیرایی نوروز هستند. هرچند که براساس توصیه‌های تغذیه‌ای همواره تاکید بر کاهش مصرف شیرینی‌ها مطرح است، اما اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید که شیرینی‌ها را روی میز پذیرایی نوروزی داشته باشید، بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه شیرینی‌هایی با سایز کوچک‌تر و با شکر کمتر را تهیه کنید. سعی کنید شیرینی‌های خشک را جایگزین شیرینی‌های خامه‌ای در پذیرایی نوروزی کنید. خرید شیرینی‌هایی که حاوی مغزدانه‌های خام یا تکه‌های میوه هستند، نسبت به سایر شیرینی‌ها اولویت دارد. اگر نمی‌خواهید شیرینی خشک تهیه کنید، بهتر است از شیرینی‌های کرم‌دار یا حاوی شکلات آب‌شده به‌جای شیرینی‌های خامه‌ای استفاده کنید. در میان شیرینی‌های خامه‌ای، باز هم آن گروه از شیرینی‌هایی که حاوی تکه‌های میوه هستند، بر سایر شیرینی‌ها ارجحیت دارند.

راهنمای خرید شکلات‌های عید

اگر اهل خرید شکلات برای پذیرایی نوروز هستید، باز هم باید مسائل سلامت‌محور قبل از انتخاب و خرید را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، آب‌نبات‌های رنگی که فقط حاوی آب، شکر، رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده‌های مختلف هستند، جزو بدترین گزینه‌ها برای ایام نوروز محسوب می‌شوند زیرا مصرف آنها نه‌تنها هیچ ارزش تغذیه‌ای خاصی ندارد بلکه می‌تواند سلامت شما و مهمانان تان را هم به خطر بیندازد. تافی‌های مغزدار که حاوی مغزی شکلات یا آجیل‌ها هستند، می‌توانند گزینه قابل قبولی باشند، اما تافی‌ها برای سالمندانی که دندان مصنوعی دارند یا حتی برای کودکان ۶ تا ۹ ساله که دندان لق شیری دارند، گزینه چندان مطلوبی محسوب نمی‌شوند. بهترین و سالم‌ترین انتخاب در میان شکلات‌ها، شکلات‌های تلخ بالای ۷۰ درصد هستند که حاوی تکه‌های میوه‌های خشک یا مغزدانه‌ها باشند. مصرف متعادل این شکلات‌ها می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند، باعث بهبود خلق‌وخو شود و انرژی فرد را هم تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار