۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

شگرد سگ‌های وحشی برای نجات عضو گله از دست شیر+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، تصور سناریویی که در آن سگ‌های وحشی آفریقایی به عنوان ماهرترین شکارچی آفریقا، در یک نبرد شکست بخورند سخت است. در رویارویی این ویدئو آنها خود را در یک برخورد خطرناک با یک شیر گرسنه دیدند. طبیعت به ...

شگرد سگ‌های وحشی برای نجات عضو گله از دست شیر+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، تصور سناریویی که در آن سگ‌های وحشی آفریقایی به عنوان ماهرترین شکارچی آفریقا، در یک نبرد شکست بخورند سخت است. در رویارویی این ویدئو آنها خود را در یک برخورد خطرناک با یک شیر گرسنه دیدند. طبیعت به ما نشان می دهد که چقدر مهم است که به نظم طبیعی احترام بگذاریم و این سگ های وحشی این درس سخت را در برابر یک شکارچی راس آموختند.

 

 

در ویدئوی زیر، شیر بزرگ به گله ای از سگ های وحشی نزدیک می شود. سپس، شیر حمله خود را آغاز می کند و یکی از سگ های گله را دستگیر می کند. شیر که سگ را در آرواره هایش گرفته به نظر می رسد که کشتن شکار خود را به پایان برساند. با این حال این پایان ماجرا نیست و گله سگ های مبتکر نقشه خود را ایفا می کنند.

آنها در تلاشی چشمگیر برای نجات عضو گله دور شیر می چرخند و آن را محاصره می کنند. این استراتژی نتیجه فوق العاده ای داشت. وقتی حواس شیر پرت می شود، سگ وحشی را رها می کند و سگ گرفتار شده سریع فرار می کند. گله برای انتقام، دوباره شیر را محاصره می کنند. با این حال، قدرت و جایگاه شیر باعث شد که آنها با احتیاط حرکت کنند.

در ادامه سگ ها از محاصره شیر دست می کشند. آنها به شیر به عنوان یکی از کشنده ترین نیروهای حیات وحش احترام می گذارند. سگ ها ممکن است انتقام خود را نگرفته باشند، اما حداقل این صحنه را با نجات عضو خود و گله دست نخورده شان ترک کردند.

آیا سگ های وحشی معمولاً به صورت گروهی کار می کنند؟

سگ‌های وحشی آفریقایی شکارچیان ماهری باورنکردنی هستند و این به این دلیل است که آنها به صورت گله به خوبی با هم کار می‌کنند. در واقع موفقیت آنها در شکار  گروهی ۸۰ درصد است! آنها با هم هماهنگ هستند زیرا بسیار اجتماعی هستند. به غیر از شکار، آنها با هم برای بزرگ کردن توله های یکدیگر همکاری  می کنند.

علاوه بر این، سگ های وحشی آفریقایی ورزشکاران استقامتی هستند. این سگ های شکار با سرعت ۴۱ مایل در ساعت می توانند طعمه خود را تا ۳ مایل دنبال کنند. آنها می توانند به دلیل ظرفیت ریه، قلب بزرگ و مجرای بینی بزرگ این کار را انجام دهند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط