۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

شهید سلیمانی شهید بین المللی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام امیرخانی در نشستی که با موضوع «حاج قاسم در آثار فعالان رسانه‌ای آمریکا و اروپا» در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: حوزه مجموع بزرگ فرهنگی است که تحت اشراف...

شهید سلیمانی شهید بین المللی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام امیرخانی در نشستی که با موضوع «حاج قاسم در آثار فعالان رسانه‌ای آمریکا و اروپا» در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: حوزه مجموع بزرگ فرهنگی است که تحت اشراف مراجع و شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین فعالیت می‌کند. مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش معاونت پژوهشی افزود: این معاونت بر تولید محتوا، نشریات تخصصی و…. نظارت دارد.

وی بیان داشت: حوزه بین‌الملل هم نیز همکاری معاونت پژوهشی است و اقدام به تولید محتوای دینی تحت عنوان مجموعه گفتمان انقلاب اسلامی کرده است. در این رابطه ۲ هزار ۵۰۰ کتاب تدوین و تألیف و جمع‌آوری شده است. حجت الاسلام امیرخانی گفت: امروز در حوزه مراکز تخصصی وجود دارد که طلبه زیادی می‌باشند که در موضوعات تفسیر، کلام، حقوق و قضات زن و خانواده، حقوق بشر، اخلاق و معنویت، فقه معاصر، و… مشغول تحصیل می‌باشند. مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: اما مرکز ارتباطات و بین‌الملل ۱۰ سال در حوزه راه اندازی شده و رویکرد آن در موارد مختلف تبلیغ و… در حوزه بین‌الملل است.

وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه دارای تشکل‌هایی در حوزه بین‌الملل است و در همین رابطه ۸۰ تشکل فعال که یکی از آن تشکل‌ها، مؤسسه بعثت است که در مواردی چون رسانه، تبلیغ و…. فعال می‌باشد. حجت الاسلام امیرخانی گفت: در این سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف همچون بین‌الملل ظرفیت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است. مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شهید سلیمانی نتیجه مکتب تربیتی اسلام است، افزود: این مسئله نشان داد که اسلام می‌تواند شخصیتی چون سردار سلیمانی را تربیت کند.

وی بیان داشت: او کسی بود که از انسانیت و بشریت دفاع کرد و بزرگترین ویژگی او اخلاص، تقوا و خدمت به انسانیت بود. حجت الاسلام امیرخانی گفت: مکتب اسلام به شهید آموخت که همه کارها باید برای خدا، پیروی از ولی خدا، مطیع ولی فقیه و… باشد. مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: او محبوب دل‌ها بود و وقتی به شهادت رسید، مردم آن سیل عظیم را برای تشیع ایشان به راه انداختند. این نشان می‌دهد که چگونه این شهید بزرگوار در مکتب اسلام تربیت شده و کاری کردند که مردم جهان عاشق او شوند. وی بیان داشت: سردار سلیمانی شهید بین‌المللی است و باید ابعاد اخلاق، مبارزاتی، مقاومتی و الهی او را به دنیا و جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار