۰۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

روانشناسی

شفا از والدین خودشیفته امکان پذیر است؟/نحوه برخورد با والدین خودشیفته!

والدین حتی اگر معیارهای NPD را برآورده نکنند، همچنان می توانند ویژگی های خودشیفتگی داشته باشند. این ویژگی‌ها می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد روابط و مشکلات سلامت روان برای کودک خودشیفته شود.

روانشناسی احساس شادی و غمگینی شرم و گناه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،چه یک فرد(والدین) تشخیص اختلال شخصیت خودشیفته (NPD) داشته باشد یا فقط چند ویژگی خودشیفتگی داشته باشد، این ویژگی ها می توانند بر روابط مهم زندگی او تأثیر بگذارند. همچنین می‌تواند بر نحوه تربیت فرزندانشان تأثیر بگذارد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

یافتن بخشش

تحقیق ۲۰۲۳ منبع مورد اعتماد دریافته است که بخشش:

خشم را کاهش می دهد
اضطراب را کاهش می دهد
افسردگی را کاهش می دهد
عزت نفس را افزایش می دهد
امید به آینده را افزایش می دهد
استرس را آرام می کند
این مزایای سلامت روان می تواند منجر به بهبود سلامت جسمی شما شود.اگر استرس ناشی از نگه داشتن خشم را تجربه می کنید، این ممکن است عواقب جسمی نامطلوبی داشته باشد. می تواند بر جنبه های سلامتی شما تأثیر بگذارد، مانند:

کیفیت خواب
سلامت قلب
کلسترول
فشار خون
اما، بخشش احتمال این اثرات نامطلوب را کاهش می دهد.بخشیدن یک فرد به خاطر رفتارش با دفاع از آن رفتار یکسان نیست. شما می توانید والدین خود را ببخشید در حالی که درک می کنید که رفتار آنها با شما اشتباه است.

شفا از والدین خودشیفته امکان پذیر است؟/نحوه برخورد با والدین خودشیفته!

شفا از والدین خودشیفته امکان پذیر است؟/نحوه برخورد با والدین خودشیفته!

با Bezzy برای افسردگی، شما هرگز تنها نیستید.

اگر با افسردگی زندگی می‌کنید، به دیگرانی بپیوندید که درک می‌کنند در چه شرایطی قرار دارید. یک فضای امن برای پیدا کردن جامعه، راهنمایی و پشتیبانی با هم پیدا کنید.

شکستن چرخه ها

اگر فرزند والدینی هستید که مبتلا به NPD تشخیص داده شده است یا ویژگی های خودشیفتگی را نشان می دهد، ممکن است بخشی از میراث ترومای بین نسلی باشید. این بدان معنی است که ویژگی های خودشیفتگی والدین شما ممکن است ناشی از رویدادهای نامطلوب در دوران کودکی آنها باشد.تحقیقات نشان داده است که علائم NPD گاهی اوقات با بی توجهی دوران کودکی یا انواع سوء استفاده مرتبط است، مانند:

توهین کلامی
آزار جسمی
سوء استفاده جنسی
سوء استفاده عاطفی
اختلال عملکرد خانواده نیز ممکن است یکی از عوامل موثر باشد. یا ممکن است والدین شما توسط شخصی بزرگ شده باشد که با ویژگی های خودشیفتگی یا خود NPD زندگی می کند.شناخت و از بین بردن این چرخه ترومای بین نسلی بخشی جدایی ناپذیر از درمان است.

پردازش غم و اندوه

غم و اندوه یک پاسخ طبیعی به از دست دادن است. از دست دادنی که از نظر جامعه به رسمیت شناخته نشده است، معمولاً به عنوان غم و اندوه محروم از حقوق شناخته می شود.همچنین می‌توانید با اجازه ندادن به خود برای غم از دست دادن دوران کودکی که عاری از تأثیر خودشیفتگی بود، از منبع مورد اعتماد خودداری کنید.به عنوان مثال، به عنوان یک کودک، ممکن است این موارد را نداشته باشید:

فرزند پروری که سزاوار آن بودید
کودکی بی دغدغه و معصومی که همسالان شما تجربه کرده اند
یک محیط پایدار که به شما امکان می دهد احساس امنیت کنید
پذیرش بی قید و شرط برای پرورش عزت نفس سالم
آزادی برای توسعه هویت خود
تصدیق و پردازش خسارات مهمی مانند این می تواند به شما کمک کند تا در مسیر بهبودی خود پیش بروید.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط