۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳

شرکت در کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن “کوو پارس” اختیاری است-

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، پرویز قزلباش در نشت خبری عصر جمعه که در قالب ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه برگزار شد با بیان اینکه افرادی که در حال حاضر داری تست PCR مثبت هستند نمی‌توانند در کارآزمایی بالینی فاز سه واکسن “...

شرکت در کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن “کوو پارس” اختیاری است-

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، پرویز قزلباش در نشت خبری عصر جمعه که در قالب ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه برگزار شد با بیان اینکه افرادی که در حال حاضر داری تست PCR مثبت هستند نمی‌توانند در کارآزمایی بالینی فاز سه واکسن “کوو پارس” شرکت کنند اظهار داشت: افرادی که به شکل اختیاری وارد این مطالعات می‌شوند تا هفت ماه تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در صورت وجود هر عارضه‌ای توسط مراقبین بهداشت پیگیری می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها نقش اساسی در کاهش روند بیماری دارد خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیماری اوج نیافته و در سطوح پایین قرار دارد بیماریابی و انجام تست و همچنین پیگیری و رهگیری بیمار مدنظر قرار می‌گیرد اما وقتی بیماری به سمت پیک پیش‌ می‌رود علاوه بر بیماریابی اعمال محدودیت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود زیرا هرچقدر محدودیت‌ها جدی و اصولی باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت در همین راستا در استان زنجان نیز محدودیت‌ها جدی‌تر از قبل اعمال شده و امیدواریم روند کاهشی را پیش رو داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد در بیماران سرپایی روند خطی را مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: روند بستری و سرپایی طبق روال گذشته تغیر قابل توجهی نداشته و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ نفر بستری شدند که ۶۱ نفر دارای تست مثبت بودند و پنج نفر نیز بر اثر کرونا از فوت کردند. 

وی با اشاره به اینکه داروی “رمدسیویر” در درمان بیماری کرونا موثر است گفت: در طول مدتی که با این بیماری درگیر هستیم چندین دارو به عنوان درمان معرفی شده ولی در حال حاضر داروی ” رمدسیویر ” جز داروهای اصلی در ایران و سایر کشور‌ها به محسوب می‌شود که به صورت تزریقی می‌باشد، اما هیچ دارویی به عنوان درمان قطعی ویروس یافت نشده است. 

قزلباش در ادامه تصریح کرد: این دارو در کاهش میزان مرگ‌ و ‌میر و تسریع روند درمان تاثیر مثبتی داشته و در موارد متوسط به بالا تجویز می‌شود در همین راستا امروزه حدود ۴۰۰ نفر از بیماران به صورت سرپایی با این دارو در منزل درمان می‌شوند و صرفا برای تزریق دارو به بیمارستان مراجعه می‌کنند. 

وی با اشاره به میزان اکسیژن خون بیماران گفت: اگر میزان اکسیژن خون بین ۹۰ تا ۹۳ باشد به صورت سرپایی درمان می‌شوند اما در مواردی که زیر ۹۰ باشد باتوجه به نظر پزشک و سایر آزمایشات تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ش

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار