۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علم و صنعت

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علم و صنعت نحوه و شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه ای نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱...

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علم و صنعت

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علم و صنعت

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت نحوه و شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه ای نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را از طریق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان تشریح کرد که به شرح زیر است؛

دانشگاه علم و صنعت ایران درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آئین نامه‌ی استعدادهای درخشان) و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه، در رشته‏ و گرایش‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شرایط عمومی پذیرش:

الف) داشتن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی با اعمال ضریب همترازی

ب) داشتن حداقل معدل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه (در مقطع کارشناسی ارشد) با اعمال ضریب همترازی

ج) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آئین نامه الزامی است.

همچنین متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شوند.

دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس‌های خودگردان بین الملل سایر دانشگاه‌ها (دوره‌های مجازی و نیمه حضوری) سایر دانشگاه‌ها مطابق آئین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نیستند.

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تأیید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد.

بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نیست و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

در هر زمان حتی زمان فارغ التحصیلی مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آئین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

متقاضیان ‏باید ثبت‏ نام اولیه خود را از تاریخ ۱۷ فروردین الی ۱۷ اردیبهشت صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به آدرس: https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار