۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

سپهبد سلیمانی از زبان سران کشور‌های جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،از دست دادن سپهبد قاسم سلیمانی برای مردم کل جهان ضایعه‌ی دردناکی بود. بعد از گذشت دو سال از شهادت فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران داغ او بر دل‌ها همچنان تازه است. مردم و آزادگان سراسر جهان هنوز ...

سپهبد سلیمانی از زبان سران کشور‌های جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،از دست دادن سپهبد قاسم سلیمانی برای مردم کل جهان ضایعه‌ی دردناکی بود. بعد از گذشت دو سال از شهادت فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران داغ او بر دل‌ها همچنان تازه است. مردم و آزادگان سراسر جهان هنوز هم یاد او را گرامی داشته و از خدماتی که سپهبد در طول دوران زندگی پر برکت‌اش داشت صحبت می‌کنند.

«سلیمانی» عزیز یمن بود

دکتر عبدالعزیز بن حبتور، رئیس دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با خبرگزاری العهد اعلام کرد دستیابی به وحدت میان مردم یمن همواره از دغدغه‌های فرمانده سپاه قدس بوده است.  او به خاطر مردم یمن با تمام وجود در صدد گردآوری و متحد کردن گروه‌های پراکنده شده یمنی با سران قبایل، رهبران احزاب، مقامات، رسانه‌ها و دولتمردان از جهات مختلف بود و آن‌ها را به کنفرانس‌های بیداری دعوت می‌کرد.

بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن، به پایگاه خبری العهد تأیید می‌کند: «این شخصیت یکی از شخصیت‌هایی است که هر مقاومتی در سراسر جهان به آن احترام می‌گذارد. او نیز مورد احترام همه آزادگان جهان است، زیرا تصمیم گرفت در برابر همه جاه‌طلبی‌ها و پروژه‌های صهیونیستی مقاومت کند و در منطقه، به شکل آمریکایی یا غربی، بار ساخت «سپاه قدس» را بر این قوانین اخلاقی به دوش می‌کشد. این شخصیت با دکترین مقاومت عظیم خود یکی از شخصیت‌های محبوب در دل همه آزادگان جهان، مبارزان آن و همه مقاومت‌ها به شمار می‌رود.

در همین راستا سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن درباره شخصیت محکم شهید سلیمانی گفت: مواضع شهید سلیمانی در برابر نیرو‌های استکبار جهانی برجسته و روشن بود، چرا که شخصیت وی برای دشمنان حالت رعب و وحشت را به همراه داشت توطئه‌ها علیه ملت و نیز مواضع او با مستضعفان در لبنان و عراق و سوریه و فلسطین و یمن برجسته بود، رحمت خدا بر او باد روزی که به دنیا آمد، روزی که شهید شد و روزی که زنده خواهد شود.

آزادی فلسطین از چنگ صهیونیست‌ها هدف شهید سلیمانی بود

محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی تاکید کرد او از کسانی بود باوز داشت مقاومت بر صهیونیستم پیروز خواهد شد خود نیز این هدف را دنبال می‌کرد.

علاوه بر حمایت‌های عاطفی شهید سلیمانی از مقاومت فلسطین بنابر گزار‌ش‌های منتشر شده سپهبد سلیمانی کسی بود که در زمان هجوم صهیونیست‌ها با تانک‌های مرکاوا به غزه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه صحبت کرده و حتی سید حسن نصرالله را برای گفتگو با او به سوریه فرستاد تا اسد اختلافات با حماس را کنار بگذارد و برخی از ادوات ضد تانک از مرز سوریه به غزه برسد. پس از آن روز‌ها تاکنون رژیم اشغالگر قدس دیگر توان حمله زمینی به غزه را نداشته است. اینکه چگونه این ادوات به دست مقاومت فلسطین رسید رازی است که تنها بشار اسد، سید حسن نصرالله، محمد الضیف (فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس) و شهید سلیمانی از آن خبر داشتند.

نشان «قهرمان» سوریه به شهید سلیمانی رسید

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به پاس خدمات شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم این کشور پس از شهادت او نشان قهرمان جمهوری سوریه را که بالاترین نشان این کشور است به شهید سلیمانی اهدا کرد.

علی عبدالله ایوب،  جانشین فرمانده کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع سوریه نیز مدتی پس از شهادت این نشان را به مقامات ایرانی تحویل داده و تاکید کرد نام شهید سلیمانی برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

شفیق دیوب، سفیر سوریه در ایران هم در دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در خصوص او گفت: شهید سلیمانی عمر خود را در راه اقدام ملی، خدمت به کشور، محور مقاومت و مبارزه با تروریسم و ​​حامیان آن صرف کرد. کشور و مردم سوریه هیچ‌گاه رشادت‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

یاور همیشگی حزب‌الله لبنان

پس از شهادت سپهبد سلیمانی ابعاد تازه‌ای از حضور او در زمان هجوم رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان فاش شد. در همین راستا انیس النقاش، تحلیلگر سیاسی و هماهنگ کننده شبکه ایمنی برای تحقیقات و مطالعات راهبردی و همچنین رابط ایران و گروه‌های مقاومت فلسطین درباره نقش شهید سلیمانی در این نبرد اعلام کرد نقش سلیمانی در لبنان ادامه نقش پیشینیان او در تسلیح و آموزش حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین بود. او به حمایت از مقاومت با تسلیحات، آموزش و تنظیم برنامه‌های مشترک ادامه داد و علاوه بر نقش خود در هماهنگی بین ایران و سوریه میان سوریه و لبنان و طرح‌های منطقه‌ای نیز هماهنگی ایجاد کرد.

پیش از شهادت حاج قاسم او نیز در مستندی تاکید کرده بود که در زمان جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان در اتاق عملیات حزب الله در کنار حسن نصرالله و عماد مغنیه، فرمانده نظامی این جنبش که در سال ۲۰۰۸ ترور شد، حضور داشته و حتی مغنیه شخصاً در روز‌های اولیه جنگ برای بردن او به بیروت به سوریه رفته بود.

شهید سلیمانی الگویی برای تمامی مبارزان با استکبار جهانی

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در تازه‌ترین مصاحبه خود با شبکه المیادین دیدارش با سردار سلیمانی در ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ و در پایان حملاتی که به شبکه برق ونزوئلا صورت گرفته بود، پرداخته و گفت: من از آشنایی با فرمانده سلیمانی بسیار خوشوقت شدم. او در بین ماه‌های مارس و آوریل سال ۲۰۱۹ به ونزوئلا آمد و با ما صحبت کرد. ما در میان بحران برقی بودیم که امپراطوری شمال آمریکا علیه ونزوئلا ترتیب داده بود. او انسانی بشاش خوش بین در زندگی بود؛ و من خدا را شکر می‌گویم که با او آشنا شدم. او با تروریسم و تروریست‌هایی که به ملت‌های محور مقاومت حمله کردند، مقابله کرد. او مردی شجاع بود.

شهید سلیمانی در طول عمر خود برای آزادی کشور‌های زیادی از بند استکبار جهانی کوشید به گونه‌ای که همرزم او درباره اعلام کرد است از افغانستان گرفته تا بوسنی هرزگوین، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین حاج قاسم مثل یک پدر همه را فرزندان خود می‌دانست.

سخن پایانی

به برکت خون سردار مبارزه با تروریسم، حامیان جریان تکفیری مانند آمریکا که در به وجود آوردن داعش نقش به سزایی داشت از کشور‌های منطقه خارج شده یا مجبور به تغییر نام خود از نیرو‌های رزمی به مستشاران نظامی شده است.

شهید سلیمانی چه در زمان حیات و چه زمانی که به شهادت رسید نقشه‌های آمریکایی_صهیونیستی را که برای منطقه کشیده بود را نقش بر آب کرده و تمام قد مقابل استکبار جهانی ایستاد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط