۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

سپرسو بورسان دوشنبه ۲۹ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند ترمز عرضه اولیه‌ها با ریزش بورس کشیده شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ارزش معاملات خرد در بازار دیروز باز هم کاهش یافت و به تنها ۵۹۵۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات، سرمایه‌گذاری‌ها و شیمیایی‌ها و در بین نمادها هم پالایشی یکم، مدیریت و دارا یکم بیشترین ارزش م...

سپرسو بورسان دوشنبه ۲۹ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند ترمز عرضه اولیه‌ها با ریزش بورس کشیده شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ارزش معاملات خرد در بازار دیروز باز هم کاهش یافت و به تنها ۵۹۵۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات، سرمایه‌گذاری‌ها و شیمیایی‌ها و در بین نمادها هم پالایشی یکم، مدیریت و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها باز هم در سمت فروش فعال بودند و خروج پول ۹۰۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. در روزی که تقریبا هیج صنعت خاصی شاهد ورود پول حقیقی نبود در بین نمادها بیشترین ورود پول به اتکای بود. در سمت مقابل بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها در صنایع فلزات، بانک‌ها و شیمیایی‌ها و نمادهای شپنا، فولاد و شبندر بود.

در پایان بازار دیروز ۸۲ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۳۱ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۸۸۰ میلیارد تومان مواجه بودند. ۷ درصد نمادها هم صف خریدهایی به ارزش ۱۳۲۰ میلیارد تومان را تجربه می‌کردند که از این میان ۱۱۱۰ میلیارد تومان سهم صف خریدهای ۵ عرضه اولیه آخر بازار سهام بود.

روز گذشته برخلاف یکشنبه‌های دو هفته اخیر آگهی هیج عرضه اولیه‌ای منتشر نشد. به نظر می‌رسد وضعیت بورس باعث شده تا دوباره ترمز عرضه اولیه‌های بورسی کشیده شود.

سامانه نیما امروز شاهد عرضه حدود ۴۲۹ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بود. از عرضه های مذکور حدود ۱۳۹ میلیون دلار معامله شده که میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۳۱۰۰ تومان بوده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی: چندین ماه از رسوب حدود ۲۰۰ هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر می گذرد و متاسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده است.

طبق ابلاغیه مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران، تالار اختصاصی سیمان از هفته آینده در بستر معاملات TTS راه اندازی می‌شود؛ بر این اساس از روز شنبه ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ کلیه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملاتی TTS و راس ساعت ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود.

وزیر صمت: قیمت سیمان در بازار نسبت به هفته گذشته باز هم کمتر شد. قیمت سیمان به صورت پاکتی به زیر ۲۵ هزار تومان رسید و قیمت سیمان فله هم حدود ۱۸ هزار تومان ارزان‌تر شد.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: در ماه آینده ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود.

دبیر انجمن وادکنندگان خودرو: طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده است بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات خودرو داشته باشند. این قانون یک فرصت مساوی و عادلانه را بین همه تقسیم کرده است.

بازار جهانی بعد از تعطیلات پایان هفته میلادی متعادل باز شد. به طوری که نفت برنت به ۷۵ دلار، مس به ۹۲۷۰ دلار، روی به ۳۰۷۵ دلار و آلومینیوم به ۲۸۸۰ دلار رسیدند.

دلار دیروز نوسانات زیادی نداشت و در بازه ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۵۰۰ تومان قرار داشت.

وزیر خارجه امروز برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.

رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز به وین سفر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: ایران برنامه‌ای برای ملاقات با مقامات آمریکایی در نیویورک ندارد./ وزیر خارجه با تمام وزرای ۱+۴ ملاقات‌های جداگانه خواهد داشت. اگر دستور کار ویژه‌ای بود نشستی بین ایران و ۱+۴ نیز می‌تواند برگزار شود./ ترکیب تیم مذاکره کننده ایرانی در حال تغییر است.

اولیانوف: برخی تغییرات در تیم مذاکره کننده احیای برجام پس از تغییر دولت ایران طبیعی است.

بانک مرکزی: رشد اقتصادی کشور در فصل اول ۱۴۰۰ با نفت ۶.۲ درصد و بدون نفت ۴.۷ درصد شد.

وزیر اقتصاد: برنامه دولت برای جبران کسری بودجه به‌زودی اعلام می‌شود.

پیگیری‌های بورسان از منابع آگاه نشان داد که علی طیب‌نیا به رغم اخبار منتشر شده به کابینه دولت سیزدهم نخواهد رفت.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار