۰۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

سورپرایز دولت برای بازنشستگان متقاضی وام | واریز وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی به حساب ها + شرایط دریافت وام بازنشستگان

نوبت هفتم واریزی ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان از عصر دیروز واریز شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در آستانه اجرایی شدن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبر آزاد،وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان در سایت اندیشه قرن  بخوانید.

نوبت هفتم وام ضروری ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان کشوری از عصر دیروز واریز شد.

 با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز نوبت هفتم وام ۳۰ میلیون تومانی از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.

همچنین گروهی از بازنشستگان باقیمانده از مرحله ششم نیز وام ۳۰میلیون تومانی خود را دریافت کردند.

این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود./ ایلنا

بازنشستگان به معنی کناره‌گیری از ادامه شغل در اثر بالا بودن سن و گاه در پی بیماری و ازکارافتادگی است. شخص بازنشسته تا زمانی که زنده است شخصاً از حقوق بازنشستگان استفاده می‌کند و پس از مرگش بازماندگانش واجد شرایط دریافت این مستمری هستند. پایان دوره خدمت برحسب سختی و زیان‌آور بودن کار سال‌ها فرق می‌کند.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان دریافت این وام شکل گیرد این است که، فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟ آنچه مسلم است برای دریافت هرگونه وام، نیاز هست که متقاضی درخواست خود را ثبت نماید، که این تقاضا در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده ثبت شده و درخواست شخص بر این اساس مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین شکل در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دریافت این وام برای ثبت نام با دو فرم مواجه خواهند بود، یکی فرم اینترنتی این وام است که با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توانند به تکمیل این فرم اقدام نمایند.

دیگری فرمی تحت عنوان فرم تعهد وراث است که اشخاصی ملزم به تکمیل آن هستند که، وظیفه بگیر وارث خود می باشند و از آنجا که تنها یکنفر از وراث می تواند برای دریافت این وام، درخواست دهد سایر وراث موظف هستند از طریق این فرم رضایت خود را مبنی بر دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام نمایند.

شرایط دریافت وام بازنشستگان

مبلغ وام ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت های استانی و با ارائه مستندات ( قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید می باشد.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.

«وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد./ اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط