۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵

سورپرایز بزرگ ایران خودرو به مناسبت نوروز: بزرگترین فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی و تحویل فوری از فردا + جزئیات

عشقی رئیس سازمان بورس می گوید که اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم. فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی است که باعث جذب مشتری زیاد این شرکت خودروسازی شده است. فروش فوری ایران خودرو در هر دوره خودروها...

سورپرایز بزرگ ایران خودرو به مناسبت نوروز: بزرگترین فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی و تحویل فوری از فردا + جزئیات

عشقی رئیس سازمان بورس می گوید که اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم.

فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی است که باعث جذب مشتری زیاد این شرکت خودروسازی شده است. فروش فوری ایران خودرو در هر دوره خودروهای جدیدی عرضه میکند. فروش فوری ایران خودرو طرحی از شرکت ایران خودرو است که در آن تعدادی از محصولات خود را عرضه میکند.  در طرح فروش فوری ایران خودرو، خودروهای عرضه شده از قیمت های مناسبی برخوردار هستند. در ادامه به جزئیات طرح فروش فوری ایران خودرو میپردازیم.

ثبت نام جدید خودروهای داخلی از فردا پنجم فروردین ۱۴۰۲ + شرایط

برای جاماندگان ثبت‌نام خودروهای داخلی فردا سامانه بازگشایی می‌شود.

به دنبال اینکه برخی متقاضیان حائز همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، موفق نشدند به دلایل مختلف موفق به ثبت‌ درخواست خودرویی خود در بازه تعیین شده (۲۶ لغایت ۲۹ اسفند ماه) نشدند، سایت سامانه از فردا (شنبه هفتم فروردین ماه) به مدت دو روز (تا روز یکشنبه هشتم فروردین) بازگشایی و فعال خواهد شد و جاماندگان می توانند درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.
اقدام برای مشارکت در طرح عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی با تعریف حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت و واریز و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومان د حساب مذکور از ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

پس از آن، با اطلاعات واصله از بانک‌ها به سازمان حمایت، متقاضیانی که گام اول فوق را به درستی برداشته بودند، از روز ۲۶ اسفند ماه می‌توانستند با مراجعه به سایت سامانه تخصیص یکپارچه خودرهای داخلی، قدم دوم را بردارند و درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

اما تعداد بسیاری خاطر اشتباه خود به‌ویژه در امر حساب وکالتی کردن حساب‌ها به نام (به نفع) سازمان حمایت یا ترافیک سنگین سامانه، از ثبت‌نام در موعد مقرر باز ماندند.

با توجه به نزدیکی زمان ثبت‌نام اولیه (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) با طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو به مناسب نیمه شعبان و البته اینکه اعلام شد که متقاضیان می‌توانند با یک حساب وکالتی به شرط موجودی برای دو طرح (٢٣٠ میلیون تومان) و به‌ نفع سازمان حمایت کردن حساب وکالتی خود، در این طرح شرکت کنند، برخی متقاضیان باز هم علیرغم همه اطلاع‌رسانی‌ها اشتباه کرده و حساب خود را به نفع سازمان حمایت نکردند و تصور کردند که همان حساب وکالتی به نفع ایران‌خودرو کفایت می‌کند، اما این افراد از لیست واجدان شرایط حذف شده و نتوانستند به مرحله دوم دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به سوالی در رابطه با  وضعیت افرادی که حساب وکالتی خود را به نفع سازمان حمایت نکردند هم اعلام کرد: با توجه به اینکه زمان فروش ایران خودرو به طرح تخصیص یکپارچه خودرو نزدیک بود، عده‌ای فکر کردند با همان حساب وکالتی می‌توانند ثبت نام کنند و آن را به نفع سازمان حمایت تغییر ندادند. این موضوع مشکل ایجاد کرده و این افراد حذف شدند.

از سوی دیگر تعدادی از متقاضیان هم از جهت اشکال در حساب وکالتی خود دچار مشکل شده و موفق به ثبت‌نام نشدند، برخی دیگر هم به دلایل بار ترافیکی بالای سایت سامانه، با پیام‌های مختلف و ارورهایی نظیر عدم تطابق کد ملی و شماره تلفن، عدم یافتن حساب وکالتی و… نتوانستند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

بدین ترتیب ضمن اینکه امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دلایل اختلال در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از افرادی که مراجعه کردند اما نتوانستند ثبت‌نام خود را انجام دهند، عذرخواهی و تاکید کرد: قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی تعریف و ۱۰۰ میلیون تومان را مسدود کرده باشد، ثبت‌نام انجام خواهد شد.

همچنین این امکان فراهم شده است که افرادی که نتوانستند در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند، در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ یک بار دیگر شانس خود را برای خودروهایی که در این دوره اول عرضه، تقاضای بالایی نداشتند، امتحان کنند.

علاوه براین، باتوجه به مواردی همچون شلوغی سایت سامانه در بازه ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه که افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر به نام سازمان حمایت باز کردند اما موفق به ثبت‌نام در موعد مقرر نشدند یا بانک‌ها اسامی آن‌ها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه سامانه فعال و از این افراد ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و مجدد سایت برای جامانده‌های ثبت‌نام که واجد شرایط هستند، بازگشایی خواهد شد.

بنابراین جاماندگان ثبت‌نام دارای شرایط، می‌توانند از فردا (شنبه) تا روز یکشنبه ( هشتم فروردین) به سایت سامانه به آدرس esalecar.ir مراجعه و برای ثبت درخواست خودروی مورد نظر اقدام کنند.

***

عشقی رئیس سازمان بورس می گوید که اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم.

رئیس سازمان بورس گفت: متاسفانه قیمت پایین کارخانه‌ای خودرو سبب افزایش دلالان در بازار آزاد شده است و اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.

مجید عشقی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد:  در بحث خودرو موضع سازمان بورس این است که خودرو باید با کیفیت و قیمت مناسبی به دست مصرف‌کننده برسد که تولیدکننده آسیب نبیند.

وی افزود: وقتی قیمت را برای چند سال به صورت دستوری ثابت نگه می‌داریم به ضرر مصرف‌کننده است، زیرا تولیدکنندگان کیفت و تیراژ را کاهش می‌دهند.

وی تاکید کرد: قیمت‌گذاری دستوری در بحث خودرو ضمن ایجاد زیان انباشته برای خودروسازان به نظام بانکی آسیب می‌زند. همچنین قطعه‌سازان، خودروسازان و سایر تولیدکنندگانی که با این صنعت همکاری دارند از قیمت‌گذاری دستوری زیان می‌بینند.

رئیس سازمان بورس گفت: بخش قابل توجهی از سهام خودروسازان در سهام عدالت است ما به دنبال این هستیم که ذینفعان سهام عدالت و سایر سرمایه‌گذاران آسیب نبینند. متاسفانه قیمت پایین خودرو  سبب افزایش دلالان شده، اگر قیمت خودرو متناسب شود ما اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون برخی خودروها در بورس کالا عرضه شدند، وزارت صمت با کلیت عرضه خودرو در بورس کالا موافق است اما برخی از نظرات کارشناسی وجود دارد که باید بررسی شود‌.

مجید عشقی گفت: قیمت خودرو در بازار،‌ معلول چندین عامل مختلف است؛ قیمت یک کالا در بازار مثل یک دماسنج است که وضعیت را نشان می‌دهد. اگر ما این دماسنج را به رسمیت نشناسیم یا آن را خراب کنیم یا آن را به صورت موقت دستکاری کنیم،‌ مشکل حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: هر زمان به سمت قیمت گذاری دستوری رفتیم، ضمن ایجاد فسادهای قابل توجه، تغییر ذائقه نیز ایجاد می‌شود؛ به طور مثال تولیدکنندگان خودرو بجای افزایش بهره‌وری و کیفیت، تنها به دنبال افزایش سود هستند.

رئیس سازمان بورس: امیدواریم با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا شاهد خارج شدن خودرو از  زمره کالاهای سرمایه‌ای باشیم. انحصار و رانت در بازار خودرو زمانی از بین خواهد رفت که عرضه خودرو در کشور زیاد شود. اما از سوی دیگر نمی‌توان از خودروسازان انتظار داشت در حالی که همزمان در حال زیان هستند، تولید خود را افزایش دهند.

تاکنون تنها ۵ درصد خودروهای تولیدی در بورس عرضه شده‌اند

مجید عشقی گفت: تاکنون فقط ۵ درصد از تولید خودرو در بورس کالا عرضه شده است. برآورد ما این است که اگر روند عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد و عمده تولید خودرو در کشور در بورس کالا عرضه شود، ظرف شش ماه تا یکسال، صنعت خودروسازی روند رو به رشدی خواهد داشت و هم تولید خودرو و هم تنوع و کیفیت خودروها افزایش پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

Jafar

۰۶ فروردین ۱۴۰۲


برای شما سلام هم لازم نیست چون کثیف هستید و در کثافت غوطه می خورید تف بر شرفتان..... جمع کنید این مسخره بازیها را جمع کنید این کثافت کاریها را جمع کنید این کنکوریها را فکر میکنید ملت احمق هست و نمی فهمد....؟! واقعا اگر همانطور که میگویید هستید ثبت نام برای خودرو را شفاف کنید اجازه دهید همه ثبت نام کنند چرا لعنت خدا و ملائکه و انس و جن را میخرید .....! بس است . بس است دیگر....! این حساب وکالتی و ثبت نام باید همین الان برای همه متقاضیان قرآن شود .... نه با دوز و کلک برای اطرافیانتان و هر بار یک کلکی سوار کنید تف تف تف بر سفرتان....! بی شرفها

محمدی

۰۶ فروردین ۱۴۰۲


چرا برای همه این فرصت رونمیدید چرا باید برای اشتباه اطلاع رسانی شما وبانکها سه ماه خونواده بدبختی که سه سال منتظره اسمش ماشین دربیاد توقرعه کشیای مسخرتون الان بازمنتظربمونه برای ماشین های کم تقاضا چرا ملتو درخواستشونو نادیده میگیرید این دورازوجدان وعدالته

م ح

۰۷ فروردین ۱۴۰۲


لطفا امکان وکالتی کردن حساب به نفع سازمان حمایت مصرف کننده را مجدد فعال کنید ? به درستی اطلاع رسانی نشده بود

بهرام

۱۲ فروردین ۱۴۰۲


جناب سخنگو ما حسابمان را بموقع وکالتی و فقط مبلغ زیر دومیلیون از 100میلیون را روز 24اسفند 401واریز کردیم شمارا به امام زمان قسم میدهیم مشکل افرادی مثل ما که فاقد خودرو وباهزار گرفتاری پول تهیه کردیم واز 23تاکنون صدمیلیون بلوکه و وکالتی شده در این فرصت جدید 16تا 18فروردین حل نمایید تا ما هم بتوانیم ثبت نام کنیم، اخه این چه کاریه ماکه حسابمان را به موقع به نفع سازمان حمایت ومالتی وفقط مبلغ جزیی روز 24اسفند انهم بعلت اشتباه بخاطر پیامکی نبودن حسابمان متوجه نشدیم زیر دومیلیون کسری داریم وبه امید ثبت نام به پولهایمون در بانک صادرات دست نزدیم. شمارا به جان امام زمان حمایت کنید

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار