۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱

سهام چه شرکت هایی صعود چشمگیر داشتند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تارنمای اقتصادی «MarketWatch» در گزارشی نوشت، سرمایه گذاران که به دنبال معامله در بازار سهام هستند، بهتر است بر اساس عملکرد سهام شرکت های نرم افزاری به عنوان شاخص رشد فروش تصمیم گیری کنند. «شان دا...

سهام چه شرکت هایی صعود چشمگیر داشتند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تارنمای اقتصادی «MarketWatch» در گزارشی نوشت، سرمایه گذاران که به دنبال معامله در بازار سهام هستند، بهتر است بر اساس عملکرد سهام شرکت های نرم افزاری به عنوان شاخص رشد فروش تصمیم گیری کنند.

«شان داربی» تحلیلگر «گروه مالی جفریز» در گزارشی در ۱۹ ژوئیه به ۲ روند مهم در حمایت از صنعت نرم افزار اشاره کرد: یک «صعود بی سابقه» در هزینه های سرمایه ای ایالات متحده توسط شرکت ها و «ثبت مشاغل آمریکا» در بازار کار فشرده. این روند به معنای افزایش اشتراک نرم افزار است.

در نگاه اول، به نظر می رسد سهام نرم افزارها  به صورت گروهی گران است. در اینجا مقایسه حرکت قیمت نسبت به درآمد آتی (بر اساس برآورد سود ۱۲ ماهه اجماع بین تحلیل گران نظرسنجی شده توسط FactSet) برای گروه صنعت نرم افزارها در شاخص S&P ۵۰۰ طی پنج سال گذشته آورده شده است:

ما هرچقدر پول پرداخت کنید همانقدر سود خواهید کرد. قبل از بررسی روند فروش، درآمد و مقایسه جریان نقدی باید بررسی کنید که گروه صنعت نرم افزار S&P ۵۰۰ در پنج سال گذشته با سرمایه گذاری مجدد سود سهام چه عملکردی در برابر شاخص کل داشته است:

شاخص S&P ۵۰۰ عملکرد خوبی داشته است. گروه صنعت نرم افزار تقریبا به معنای واقعی کلمه بالای نمودار حرکت کرده است.

نگاهی به گذشته و نگاهی رو به جلو

فروش:

در اینجا مقایسه آمار رشد فروش برای گروه صنعت نرم افزار S&P ۵۰۰ و S&P ۵۰۰ کل در پنج سال گذشته آمده است:

اکنون پیش بینی های کل رشد فروش را برای سال ۲۰۲۱ و دو سال آینده بر اساس تخمین های فروش به ازای هر سهم بررسی می کنیم:

درآمدها:

در اینجا نگاهی داریم به رشد درآمد هر سهم برای گروه صنعت نرم افزار S&P ۵۰۰ و شاخص کل در پنج سال گذشته.

بر اساس مجموع برآوردها، برآوردهای مربوط به کل رشد درآمد را برای سال ۲۰۲۱ و دو سال آینده  EPS را در زیر را آورده ایم:

جریان نقدی آزاد

جریان نقدی آزاد یک شرکت، عبارتست از سود عملیاتی پس از مالیات، به اضافه هزینه‌های غیرنقدی پس از کسر سرمایه‌گذاری است. این پول است که می تواند برای گسترش مشاغل، خریدها، بازخرید سهام، افزایش سود سهام یا سایر اهداف شرکت استفاده شود.

در اینجا مقایسه افزایش جریان وجوه نقد آزاد کل برای هر سهم و در مجموع طی پنج سال گذشته آمده است:

و در اینجا پیش بینی هایی برای افزایش جریان نقدی آزاد سالانه هر سهم تا سال ۲۰۲۳ وجود دارد:

در داده ها تغییرات ناگهانی وجود دارد،  نتایج مربوط به درآمدهای موجود در داده‌های یک شرکت بسیار بزرگ می‌تواند برای هر سال تحریف شود و این ها می‌توانند نتایج انحراف کلی برای یک گروه صنعتی را به دنبال داشته باشند.

همچنین می توانید انتظارات بالاتری را برای سال ۲۰۲۱ و پس از بهبودی از بیماری کووید ۱۹ برای شاخص کامل مشاهده کنید. دوباره، فروش و درآمد S&P ۵۰۰ در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، در حالی که این موارد برای صنعت نرم افزار مثبت بود. روند مشخص است. مدت زمان طولانی است که صنعت نرم افزار در مسیر رشد سریع قرار دارد و انتظار می رود روند ادامه یابد.

پیش بینی رشد فروش

از میان لیست ۴۳ شرکت نرم افزاری، در اینجا ۱۰ موردی وجود دارد که بهترین رشد فروش را طی سه سال آینده نشان می دهد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار