۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳

سنجش آغازین چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سنجش آغازین با هدف اندازه گیری رفتارهای ورودی با مهارت های پیش نیاز یادگیری به کار می رود که با دو منظور مختلف انجام می شود. یکی سنجش های پیش نیاز درس جدید که آزمون آمادگی با آزمون رفتار ورودی نام...

سنجش آغازین چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سنجش آغازین با هدف اندازه گیری رفتارهای ورودی با مهارت های پیش نیاز یادگیری به کار می رود که با دو منظور مختلف انجام می شود.
یکی سنجش های پیش نیاز درس جدید که آزمون آمادگی با آزمون رفتار ورودی نامیده می شود.
و منظور دیگر سنجش میزان دانش یادگیرنده از محتوای درس جدید است.
با ادامه ی این مطلب از سایت خبری تحلیلی اندیشه همراه باشید تا با این آزمون بیشتر آشنا شوید.

هدف از آزمون سنجش چیست؟

در ابتدای سال تحصیلی و پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه، پیش از شروع فرایند آموزش مفاهیم جدید مدارس باید اقدام به برگزاری آزمون سنجش آغازین نمایند. این سنجش برای ارزیابی سطح علمی دانش نسبت به پایه ی قبلی انجام می شود. یعنی در بدو ورود به هر پایه یک آزمون سنجش با مفاهیم و مباحث پایه قبلی برگزار می شود تا نتایج این سنجش آغازین ، روش تدریس مفاهیم جدید را برای معلمان تعیین کند.

نتایج فرایند سنجش آغازین :

سنجش آغازین یک فرایند پیش آموزشی محسوب می شود که می تواند به معلمان در نگارش طرح درس مربوطه نسبت به سطح دانش آموزان کمک کند‌.همچنین از نتایج سنجش آغازین دو فایده اساسی را برای معلمین رقم میزند.

آگاهی به میزان تسلط دانش آموزان به مفاهیم پایه هر مبحث درسی و همینطور میزان آگاهی دانش آموز نسبت به محتوای هر مبحث، می تواند به معلم در طرح درس مربوطه کمک کند.

سامانه ثبت نام در سنجش آغازین sa.medu.ir بوده و کلیه مراحل از ثبت نام تا شرکت در آزمون در این سامانه صورت می گیرد.

تهیه، تنظیم و گردآوری: الهام اصغرزاده

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط