۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸

سمج ترین مزاحم تلفنی تهران کیست ؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در برنامه “بسته پیشنهادی” درباره امکان شناسایی مزاحمان تلفنی که مکرر با اورژانس تماس می‌گیرند، گفت: اورژانس کشور جزو مردمی‌ترین سازمان‌هاست؛ از هر ۱۰ ت...

سمج ترین مزاحم تلفنی تهران کیست ؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در برنامه “بسته پیشنهادی” درباره امکان شناسایی مزاحمان تلفنی که مکرر با اورژانس تماس می‌گیرند، گفت: اورژانس کشور جزو مردمی‌ترین سازمان‌هاست؛ از هر ۱۰ تماس یک مورد آن مزاحم تلفنی است؛ اگر بیماری به دلیل مزاحمت تلفنی پشت خط منتظر بماند جان یک نفر به خطر می‌افتد چون فردی خط را با سوالات اشتباه یا برای تمسخر اشغال کرده است.

خالدی درباره شناسایی شماره ها گفت: شماره ها قابل شناسایی هستند؛ فرد مزاحمی که هفته پیش بررسی شد ۳۲ بار در یک روز مزاحمت ایجاد کرده بود. ما می‌توانیم با کمک قوه قضاییه خط او را محدود کنیم اما مشکل اینجاست که ممکن است یک نفر با همین خط تلفن بخواهد واقعاً درخواست کمک کند و بنابراین نمی توانیم خط را به طور کامل مسدود کنیم.

وی گفت: خواهشم از دوستان در قوه قضاییه این است که راهکار ویژه‌ای به جای مجازات در نظر بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس به دیگر شهرها و آمار مزاحمت ها اشاره کرد و گفت: در برخی استان ها تا ۳۵ درصد مزاحمت انجام می‌شود. ما ظرفیت کمی در نیروی انسانی، آمبولانس و بودجه داریم و نمی‌توانیم درصدی از ظرفیت خود را روی این مشکل بگذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که در این موارد نیروهای اورژانس اعزام هم شده‌اند یا خیر؛ اظهار کرد: ما در جایگاهی نیستیم که بازجویی کنیم ببینیم چه کسی واقعا مریض دارد یا نه وظیفه ماست که با هر تماسی نیروهای خود را اعزام کنیم. حتی آدرسی بوده که دو بار از طرف آن مزاحمت صورت گرفته است اما وقتی سومی هم اعلام شده به محل حادثه رفته‌اند. ما نگران جان مردم هستیم و اورژانس ۱۱۵ جزو همین مردم است و امیدوارم امکانات به گونه ای باشد که شرمنده مردم نشویم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار