۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

سقوط شالکه بعد از ۳۳ سال/ معدنچی‌ها زیر آوار!

شالکه بعد از ۳۳ سال به دسته پایین‌تر بوندس‌لیگای آلمان رفت، اتفاقی تلخ برای یک تیم پرهوادار! خبرورزشی – نشد که نشد! هرچه باشگاه شالکه تلاش کرد تا از یک تراژدی جلوگیری کند، هیچ اتفاق مثبتی برای‌شان در این فصل رخ نداد و تیم بازیکن‌ساز...

سقوط شالکه بعد از ۳۳ سال/ معدنچی‌ها زیر آوار!

شالکه بعد از ۳۳ سال به دسته پایین‌تر بوندس‌لیگای آلمان رفت، اتفاقی تلخ برای یک تیم پرهوادار!

سقوط شالکه بعد از ۳۳ سال/ معدنچی‌ها زیر آوار!

خبرورزشی – نشد که نشد! هرچه باشگاه شالکه تلاش کرد تا از یک تراژدی جلوگیری کند، هیچ اتفاق مثبتی برای‌شان در این فصل رخ نداد و تیم بازیکن‌ساز بوندس‌لیگای آلمان به دسته پایین‌تر رفت. سه‌شنبه شب در پی شکست یک بر صفر مقابل آرمینیا بیلفلد مشخص شد روی کاغذ هم این تیم نمی‌تواند خودش را از منطقه خطر دور کند.

رکورد افتضاح
شالکه در کل ۳۰ هفته فقط دو برد مقابل هوفنهایم و آگزبورگ داشت. فقط ۱۳ امتیاز کسب کرده‌اند و ۲۱ بازی را هم باخته‌اند. دریافت ۷۶ گل نشان می‌دهد چیزی جز سقوط نباید عاید معدنچی‌ها می‌شد. این تیم پرطرفدار حالا باید فصل بعد برای بازگشت به سطح اول فوتبال آلمان تلاش کند. با این حال خیلی چیزها باید در باشگاه تغییر کند. شاید بازیکنان زیادی بروند و تیم جوان‌تر شود. با این حال یک انقلاب در ترکیب آبی‌های سلطنتی در راه است.

۵ مربی در یک فصل!
بدترین اتفاقی که این فصل برای شالکه رخ داد، عدم ثبات بود. دیوید واگنر که فصل قبل تیمش را دوازدهم کرده بود، سپتامبر و بعد از تنها ۲ هفته کنار گذاشته شد. شاید اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد، واگنر می‌توانست به وضعیت شالکه سر و سامان بدهد. مانوئل باوم که بیشتر در رده‌های پایه کار کرده بود آمد و در ۳ ماه تنها دستاورد خاصی نداشت. بعد از او هوب استیونس مربی همیشگی آبی‌ها برای چهارمین مرتبه روی نیمکت تیم نشست. البته حضور او موقت بود و تیمش یک برد و یک باخت داشت. کریستین گروس که آمد وضعیت بدتر از قبل شد. این مربی سوئیسی می‌گفت در شالکه برایش کودتا کرده‌اند. مربی پیشین اشتوتگارت هم با رکورد بد یک برد، ۳ تساوی و ۸ شکست و تحویل تیم در همان رده آخری که گرفته بود، به کارش خاتمه داد. مشخص بود دیگر آبی‌ها نجات پیدا نمی‌کنند. دیمیتریوس گراموزیس سرمربی پیشین بوخوم و دارمشتات برای زدن میخ در تابوت معدنچی‌ها آمد. حالا او که فقط ۶ بازی است روی نیمکت شالکه نشسته شاید سرمربی این تیم در دسته پایین‌تر باشد. بعد از ۳۳ سال قرار است شالکه در بوندس‌لیگای ۲ بازی کند. مرتبه قبلی ۳ فصل طول کشید تا دوباره برگشتند. آیا این مرتبه زودتر برمی‌گردند؟

منبع: خبرورزشیخبر ورزشی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار