۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵

سفر رویایی ۴ فرد به مدار زمین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  چهار خدمه ماموریت Inspiration۴ از مجموعه پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا به مدار زمین خواهند رفت. اسپیس‌ایکس قصد دارد تا کپسول فضایی دراگون را بر روی موشک فالکون ۹ در روز ۱۵ سپتامبر از...

سفر رویایی ۴ فرد به مدار زمین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  چهار خدمه ماموریت Inspiration۴ از مجموعه پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا به مدار زمین خواهند رفت. اسپیس‌ایکس قصد دارد تا کپسول فضایی دراگون را بر روی موشک فالکون ۹ در روز ۱۵ سپتامبر از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا بفرستد. کپسول دراگون تنها سه روز در فضا خواهد ماند و هر ۹۰ دقیقه یک دور در مدار خواهد چرخید. این کپسول با سرعت ۱۷ هزار مایل بر ساعت(۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت) حرکت خواهد کرد. برخلاف سفرهای فضایی جف بزوس و ریچارد برانسون، فضاپیمای شرکت اسپیس‌ایکس به مدار زمین خواهد رفت.

“هیلی آرکنو”(Haley Arceneaux) دستیار پزشک از بیمارستان تحقیقاتی کودکان “سنت جود”(St. Jude)، “کریس سمبروسکی”(Chris Sembroski)، “سیان پروکتور”(Sian Proctor) به همراه “جارد آیزاکمن”(Jared Isaacman) میلیاردری که بودجه این سفر را تامین کرده است طی این ماموریت به فضا خواهند رفت.

بر اساس گزارش اسپیس ، کانال یوتیوب اسپیس ایکس روز چهارشنبه پوشش زنده این ماموریت را از ساعت ۳:۴۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۲:۱۵ بامداد به وقت تهران) آغاز و پخش خواهد کرد. اسپیس ایکس ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در تویتتر نوشت: پنجره پرتاب پنج ساعته در ساعت ۸:۰۲ شب به وقت منطقه زمانی شرقی (۴:۳۲ صبح فردا به وقت تهران) بازخواهد شد.پنجره راه‌اندازی یا پنجره پرتاب در پروازهای فضایی، یک دوره زمانی‌است که در طی آن یک وسیله نقلیه ویژه (موشک، شاتل فضایی و غیره) باید به منظور رسیدن به هدف مورد نظر خود راه‌اندازی شود.

اسپیس‌ایکس قصد دارد این فضاپیما را در فاصله‌ی ۳۳۵ مایلی(۵۳۹ کیلومتر) از سطح زمین یعنی ۷۵ مایل(۱۲۰ کیلومتر) بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی و هم سطح با تلسکوپ فضایی هابل قرار دهد.

کپسول‌های “کرو دراگون” قابلیت اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را دارند و از بخش دماغه به این ایستگاه متصل می‌شوند اما از آن جا که این کپسول قرار نیست به ایستگاه فضایی برود مهندسان توانستند طراحی آن را تغییر بدهند و گنبد شیشه‌ای را به آن اضافه کنند. هنگامی که اسپیس‌ایکس برای اولین بار از این گنبد شیشه‌ای رونمایی کرد ایلان ماسک گفت که این پنجره به مسافران احساس بهتری از حضور در فضا می‌دهد.

این ماموریت به طور کامل توسط مرکز کنترل اسپیس‌ایکس نظارت خواهد شد و پس از اتمام آن این کپسول برفراز ساحل فلوریدا به جو زمین باز می‌گردد.

ماموریت Inspiration۴ اسپپیس ایکس یک ماموریت تاریخی خواهد بود زیرا یک پرواز کاملا غیرنظامی است و هیچ فضانوردی در میان این ۴ فرد وجود ندارد. اگر می‎خواهید شاهد این رویداد تاریخی باشید، می‎توانید آغاز ماموریت Inspiration ۴ را به صورت آنلاین و از این سایت تماشا کنید.

نکاتی درباره ۴ خدمه این ماموریت

هیلی آرکنو

“آرکنو” اکنون در بیمارستان تحقیقات کودکان “سنت جود” در ممفیس دستیار پزشک است، اما نزدیک به ۲۰ سال پیش، او بیمار بود. وی در سال ۲۰۰۲ به دلیل ابتلا به سرطان استخوان تحت درمان قرار گرفت و اکنون به جای برخی از استخوان‌های پای چپش، میله‌های فلزی قرار دارد. بدین ترتیب او ضمن کسب عنوان جوان‌ترین فرد به فضا رفته، به اولین شخصی تبدیل خواهد شد که با اعضای پروتزی وارد فضا می‌شود. به طور معمول افراد دارای چنین شرایط پزشکی برای فضانوردی رد صلاحیت می‌شوند و این در حالی است که “آرکنو” هنوز از درد گاه به گاه پا رنج می‌برد. با این حال او توسط “اسپیس‌ایکس” برای این پرواز تایید صلاحیت شده و به عنوان افسر پزشکی خدمه در این پرواز خدمت می‌کند.

جارد آیزکمن

جارد آیزاکمن(Jared Isaacman) بنیانگذار شرکت Payments Shift۴ است. شرکتی که خدمات پردازش اعتبار ارائه می‌دهد. ماموریت اینسپیریشن۴ (Inspiration۴) با هدف جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان تحقیقاتی “سنت جود”(St. Jude) در “تنسی”(Tennessee) انجام خواهد گرفت. نیمی از این مبلغ را خود “جارد” پرداخت خواهد کرد. ایزاکمن مسئول هدایت این ماموریت خواهد بود و به عنوان فرمانده فضاپیما عمل خواهد کرد.

سیان پروکتور

پروکتور ۵۱ ساله یک کارآفرین، مربی و خلبان آموزش دیده در حوزه اکتشافات فضایی است. پروکتور در رشته زمین شناسی تحصیل کرده و در گوام به دنیا آمده است.

کریس سمبروسکی

“کریس سمبروسکی” (Chris Sembroski) مهندس ۴۱ ساله از اورت واشنگتن است. کریستوفر سمبروسکی ، مهندس داده آمریکایی و کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا است.سمبروسکی مدتهاست که به فضا علاقه دارد و منجم و هدایتگر موشک آماتور است.سمبروسکی به عنوان متخصص ماموریت فعالیت خواهد کرد و به مدیریت بار ، آزمایش‌های علمی ، ارتباطات برای کنترل ماموریت و موارد دیگر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار