۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

سریال های ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳

در این بخش به معرفی سریال های ماه رمضان و نوروز پرداخته ایم،«زیرخاکی۴»، «رستگاری»، «بدل»، «فراری» و «مهیار عیار» عنوان این سریال‌ها می باشد.

سریال های ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علاقه مندان به فیلم و سریال های تلویزیون منتظر پخش سریال های جذاب در ماه رمضان و ایام تعطیلات عید نوروز باشند.فصل جدید سریال‌های «نون. خ» و

«زیرخاکی» در کنار تولیدات تازه‌ای مانند «مهیار عیار»، «رستگاری» و «بدل» گزینه‌های نمایشی سیما برای پر کردن سبد آنتن شبکه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ هستند، آثاری که تولید آن‌ها از ماه‌ها پیش شروع شده و برخی از آن‌ها مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارند.

بکه‌های مختلف سیما هر ساله به مناسبت‌های مختلف در کنداکتور شبکه سریال و برنامه‌های متنوعی را برای رضایت مخاطبان تدارک می‌بینند. امسال هم مانند یکی، دو سال اخیر ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز با هم تلاقی دارند، به همین منظور تلویزیون سریال‌ها و برنامه‌هایی را ساخته یا اینکه در مراحل پایانی تولید قرار دارند. سریال‌های «نون. خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «فراری» به کارگردانی امیر داسارگر، «بدل» به کارگردانی علی مسعودی، «زیرخاکی ۴» به کارگردانی جلیل سامان و «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به عنوان گزینه‌های پخش در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده است.

«مهیار عیار»، مجموعه‌ای تلویزیونی است که شبکه ۲ سیما ساخت آن را از چندین ماه قبل آغاز کرده و قرار است در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن بفرستد. این مجموعه تاریخی این روز‌ها در احمدآباد مستوفی در حال تصویربرداری است. کارگردانی «مهیار عیار» را سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی آن را بهروز مفید به عهده دارد و قصه آن در دوران حاکمیت سلسله صفویه می‌گذرد. فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را که قرار است در ۳۰ قسمت ساخته شود، محمدرضا محمدی‌نیکو به نگارش درآورده است. «مهیار عیار» یک پروژه تاریخی است که هم لوکیشن‌های زیادی برای آن ساخته شده که حدود ۱۲۰ لوکیشن را دربر می‌گیرد و هم از حضور بازیگران زیادی بهره می‌گیرد که به ۲۶۰ نفر می‌رسند. کامران تفتی نقش اصلی این مجموعه را بر عهده دارد و داستان آن درباره راهزنی به نام مهیار است که پای چوبه دار، دیدار با مادرش را به عنوان آخرین خواسته‌اش مطرح می‌کند. جوانمردی برای اینکه راهزن به خواسته‌اش برسد وساطت می‌کند و این اقدام باعث می‌شود زندگی راهزن دچار تحول شده و به سمت عیاری تغییر مسیر بدهد. مهیار یا همان راهزن از مهارت و ذکاوت خوبی برخوردار است و به مرور با مشکلاتی که در شهر اصفهان برای مردم و داروغه و دیگران اتفاق می‌افتد، درگیر می‌شود و هر بار درگیر داستان جدیدی می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی نیز ویژه ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است. سریال «رستگاری» که در ۳۰قسمت تهیه و تولید شده یک اثر پر بازیگر است. «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا که در سال‌های اخیر همواره نامش به عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی نیز مطرح شده، یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است که ضمن حفظ جذابیت و روایت وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی در قالب کمدی، با توجه به اقتضائات فرهنگی نیز توانسته یک اثر کمدی پرمخاطب را به نمایش بگذارد.

سریالی که تاکنون سه فصل آن روی آنتن رفته و مخاطبان آن منتظر پخش فصل چهارم این سریال در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هستند و تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» در حال انجام است.
فصل پنجم سریال کمدی «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی قرار است با محوریت محیط‌زیست در ۲۵ قسمت برای نوروز ۱۴۰۴ ساخته می‌شود. تاکنون چهار فصل از این مجموعه ساخته شده است که در نوروز سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شدند. سریال «فراری» یکی دیگر از گزینه‌های نوروزی و ماه رمضان است که با هدف معرفی شهدای مدافع حرم با محور شخصیتی به نام هادی، از دوران نوجوانی تا بزرگسالی او را به تصویر می‌کشد. سریال «فراری» در واقع نگاهی آزاد به زندگی شهید مصطفی صدرزاده دارد و کار اقتباس آزاد، نگاه زیستی و سبک زندگی شهدای مدافع حرم و قصه‌ای اجتماعی است. داستان سریال ۲۶ قسمتی «بدل» به کارگردانی و نویسندگی علی مسعودی در فضایی طنز تولید شده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط