Warning: Undefined variable $is_image_gallery in /home/andish67/public_html/wp-content/themes/i8-andishe/single.php on line 25

۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

سریال مرداب

سریال مرداب چند قسمت است؟| سریال مرداب چرا توجه مردم را جذب کرد؟ + فیلم

با پخش هفت قسمت از سریال تلویزیونی «مرداب»، این مجموعه حالا به یکی از عناوین مهم و پرطرف دار شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سریال مرداب، یک سریال خانگی است که توجه خیلی از مردم را به خود جذب کرد، چرا که بازیگران مطرحی چون امیر جعفری در آن بازی کردند و البته که بازیگران جدیدی هم توانستند در این سریال به خوبی بازی کنند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها خبر دنبال کنید.

چرا سریال مرداب مورد توجه واقع شد؟

«مرداب»، برخلاف اغلب تجربه‌های سریالی برزو نیک نژاد، یک مجموعه کمدی نیست؛ برعکس، دارای فضایی مهیب و دلهره آور است. تجربه این ژانر تازه، یعنی گونه حادثه‌ای و معمایی، نشان دهنده شجاعت فیلم سازی است که به درستی فهمیده برای باقی ماندن در میدان رقابت، لازم است ریسک تولید شکل‌های دیگری از سریال سازی را هم به جان بخرد. قصه «مرداب» کاملا با استاندارد‌های سریال سازی به رشته تحریر درآمده است و شاخه‌های فیلم نامه به نحوی روی یک تنه واحد سوار شده اند که به سختی می‌توان بازیگر نقش اول را انتخاب کرد.

سریال مرداب

یکی دیگر از انتخاب‌های درست کارگردان «مرداب» که به این سریال رنگ و بویی متفاوت بخشیده، خارج کردن مجموعه از پایتخت و بردن آن به لوکیشن‌های غیرشهری است. انتخاب موقعیت‌های مکانی شمال کشور، بالاخص کلبه‌ای که در مرداب قرار دارد و لوکیشن معامله سنگ، به جذابیت بصری این مجموعه کمک شایانی کرده است. علاو ه بر این، کیفیت فیلم برداری، نور و طراحی صحنه هم در «مرداب» بسیار بهتر از آثار قبلی برزو نیک نژاد است و نشانه‌هایی از وسواس هنری و ظرافت فنی در آن، به مثابه یک گام مهم رو به جلو مشهود است.

سریال جدید نیک نژاد مشخصا خالی از ستاره‌های پرطرف دار و گران قیمت سینمایی است؛ به این معنا که هیچ بازیگری در آن حضور ندارد که مخاطبان، صرفا به واسطه نام و محبوبیت او، برای دیدن «مرداب» مجاب شوند؛ با این حال در تیم بازیگران این سریال، هم انتخاب، هم عملکرد هنرپیشه‌ها در حالت بهینه قرار گرفته است. مهم‌ترین ستاره این مجموعه شهرام حقیقت دوست است که اگرچه در ادای لهجه کمی لنگ می‌زند، هم اجرایی گرم و بامزه دارد، هم در سکانس تیراندازی با ترسی که در چهره منعطف خود منعکس می‌کند، توانسته است نظر بینندگان را جلب کند.

در کنار این بازیگر کارکشته، چهره‌هایی همچون امیر جعفری (بعد از «قهوه ترک» و «جیران»)، پانته آ پناهی‌ها (بعد از «مترجم»)، یسنا میرطهماسب (بعد از «ملکه گدایان»)، مهدی هاشمی (هم زمان با سریال ضعیف «سایه باز») و حامد کمیلی (بعد از «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» و مجموعه ناتمام «قبله عالم») هم حضور دارند که «مرداب» یکی از بهترین بازی‌های کارنامه آن‌ها در سال‌های اخیر است. به این فهرست الیکا ناصری را هم اضافه کنید که با «یاغی» به محبوبیت رسیده بود و حالا، در نقشی پرچالش، به دل مخاطبان می‌نشیند.

سریال مرداب چند قسمت است؟

اولین قسمت از سریال مرداب در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ منتشر شد. ابتدا گفته شد که این سریال بین ۱۲ تا ۱۵ قسمت دارد. تعداد قسمت های یک سریال بعد از پخش قسمت های ابتدایی و در مرحله تدوین نهایی می تواند به دلایل مختلفی کم و یا زیاد شود، به همین دلیل تعداد دقیق قسمت ها به صورت حدودی اعلام می شود. ۱۹ قسمت است.

بازیگران سریال مرداب

سریال مرداب بازیگرانی همچون پانته‌آ پناهی‌ها، شهرام حقیقت‌ دوست، مجتبی پیرزاده، حامد کمیلی، ستاره پسیانی، الهام اخوان، الیکا ناصری، یسنا میرطهماسب، آرش ظلی‌پور، محمود نظرعلیان، مجید پتکی، صفر محمدی، امیر جعفری در نقش “شکیب” و مهدی هاشمی را در لیست خود دارد.

داستان سریال مرداب

سریال مرداب در ژانر درام معمایی ساخته شده و تماشای آن برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز می باشد. نویسندگی فیلمنامه به صورت مشترک بر عهده افشین صادقی و پدرام افشار بوده و توسط نیما اقلیما بازنویسی شده است. در خلاصه داستان مرداب آمده است:

“آدم‌ های کوچیک، رد پاشون هم کوچیکه، برای همین راحتتر پاک میشه”

یک جوان باهوش برای اینکه پرده از راز مرگ عجیبش بردارد به شهر برمیگرد و در این راه با شخصیت های متفاوتی که داستان را شکل می دهند آشنا می شود. از جمله یک خبرنگار، یک زن زیبا و یک کارآگاه.

سریال مرداب چندشنبه ها میاد؟

همان طور که گفتیم سریال مرداب جایگزین سریال قهوه ترک شده است و هر هفته یک قسمت از سریال مرداب از پلتفرم فیلم نت پخش می شود. قسمت های جدید هر هفته چهارشنبه ساعت ۸ صبح در شبکه نمایش خانگی فیلم نت قابل مشاهده است.

خلاصه داستان

پسر فیاض در ابتدای داستان کشته می‌شود و به گونه ای ساخته می‌شود که او خودکشی کرده‌است. امیر جعفری در نقش اسفندیار شکیب دنبال دو نفر می‌گردد تا آنها را پیدا کند یکی از آن‌ها ایرج با بازی شهرام حقیقت دوست و دیگری سرگرد با بازی حامد کمیلی است. ایرج در ابتدا به عنوان راننده و دستیار فیاض است و قصد دارد از طریق خواهرش آفاق از فیاض کلاهبرداری کند اما موفق نمی‌شود

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط


Warning: Undefined array key "hide_category" in /home/andish67/public_html/wp-content/themes/i8-andishe/inc/widget/i8_show_posts_pro/i8_show_posts_pro.php on line 168

Warning: Undefined array key "hide_category" in /home/andish67/public_html/wp-content/themes/i8-andishe/inc/widget/i8_show_posts_pro/i8_show_posts_pro.php on line 168