۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳

سرپرست جدید فدراسیون شمشیربازی موضع وزارت ورزش را اعلام کرد / رئیس ۳ دوره‌ای حق شرکت در انتخابات را ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرپرست جدید فدراسیون شمشیربازی موضع وزارت ورزش را اعلام کرد / رئیس ۳ دوره‌ای حق شرکت در انتخابات را ندارد. سرپرست فدراسیون شمشیربازی درباره ثبت نام مجدد از کاندیداهای حضور در انتخابات ریاست این فدر...

سرپرست جدید فدراسیون شمشیربازی موضع وزارت ورزش را اعلام کرد / رئیس ۳ دوره‌ای حق شرکت در انتخابات را ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرپرست جدید فدراسیون شمشیربازی موضع وزارت ورزش را اعلام کرد / رئیس ۳ دوره‌ای حق شرکت در انتخابات را ندارد. سرپرست فدراسیون شمشیربازی درباره ثبت نام مجدد از کاندیداهای حضور در انتخابات ریاست این فدراسیون صحبت کرد و از غیبت رئیس سه دوره اخیر خبر داد.

شمشیربازی یکی از فدراسیون‌هایی است که رئیسی با عمر بیش از سه دوره دارد و باید تن به تغییرات در رأس فدراسیون بدهد.

فضل‌الله باقرزاده سه دوره پیاپی ریاست فدراسیون شمشیربازی را بر عهده داشته، ولی او قصد ندارد صندلی خود را به راحتی ترک کند! بنا بر آیین‌نامه انتخاباتات فدراسیون‌های ورزشی، هیچ فردی نمی‌تواند بیش از سه دوره برای ریاست فدراسیون اقدام کند، ولی باقرزاده با استناد به کرسی آسیایی تلاش کرده دوران ریاست خود را تمدید کرده و به چهار دوره بکشاند.

ثبت نام از کاندیداهای احراز پست ریاست شمشیربازی، بهمن ماه سال ۱۴۰۰  انجام شد و باقرزاده همراه با رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی و عضو هیأت رییسه فدراسیون شمشیربازی، محمد رحیمی و شهرام ضمیریان رئیس سابق هیات شمشیربازی گیلان کاندیدا شدند، اما حالا قرار شده ثبت نام از کاندیداها دوباره صورت بگیرد.

در حال حاضر ۶ ماه است فدراسیون شمشیربازی در بلاتکلیفی به سر می‌برد. ابتدا شخص باقرزاده از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست تعیین شد تا فرصتی برای تصمیم‌گیری مهیا شود. دوران ریاست باقرزاده ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان رسید و وزیر ورزش ۲۸ اردیبهشت، حکم سرپرستی او را امضا کرد، اما دو روز پیش (۳۱ شهریور) حمید سجادی در حکمی جدید، علیرضا پورسلمان از شمشیربازان سابق را به عنوان سرپرست جدید منصوب کرد؛ تصمیمی که به معنای پایان حضور فضل‌الله باقرزاده در فدراسیون شمشیربازی بود.

البته باقرزاده ۲۰ تیرماه سال ۱۴۰۱ در گفت‌وگویی مدعی شد اگر به خاطر شمشیربازان نبود، یک ثانیه در شمشیربازی نمی‌ماند.

حالا علیرضا پورسلمان سرپرست جدید فدراسیون شمشیربازی در این باره صحبت و جدایی باقرزاده را تلویحاً تأیید کرده است. علیرضا پورسلمان در این باره اظهار داشت:

با توجه به مجوزی که داریم، می‌توانیم ثبت نام مجدد انجام دهیم و این اتفاق می‌افتد. باقرزاده نمی‌تواند در انتخابات حاضر شود و از دو نفر دیگر هم احتمالا یک نفر نیاید، به همین دلیل ثبت نام مجدد انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا خودش هم وارد کارزار انتخابات خواهد شد یا خیر، گفت:

بستگی به بازخوردی دارد که از هیأت‌ها می‌گیرم. خوشبختانه در این یکی، دو روز بازخوردها بد نبوده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

سرپرست جدید فدراسیون شمشیربازی در خصوص انتقادها از شرایط فعلی فدراسیون شمشیربازی به فارس گفت:

برخی انتقادها فنی است که نیاز به آسیب شناسی دارد و ما هم می‌شنویم و اشکالات را رفع خواهیم کرد. برخی انتقادها هم شخصی است که ورود نمی‌کنیم و فقط می‌شنویم.

پورسلمان در خصوص اینکه آیا تغییر و تحولی در فدراسیون صورت خواهد گرفت یا خیر، خاطرنشان کرد:

تا انتخابات با همین دوستان فعلی در فدراسیون ادامه می‌دهیم، مگر اینکه کسی خودش نخواهد با سیاست‌هایی که داریم، کنار بیاید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد درباره همزمانی دو مسئولیت هم گفت:

فعلا با حفظ سمت به عنوان سرپرست فدراسیون کار می کنم. البته اداره کل ورزش و جوانان یزد یکی از اداراتی بوده که وزیر ورزش از عملکرد آن رضایت داشته است.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار