۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

سرویس Cloud PC مایکروسافت احتمالا تابستان آغاز به‌ کار خواهد کرد

[ad_1] سال گذشته اعلام شد مایکروسافت روی سرویسی با نام کلاد پی سی (Microsoft CloudPC) کار می‌کند که بر پایه‌ی دسکتاپ مجازی ویندوز توسعه داده می‌شود و قابلیت Desktop as a Service را ارائه می‌دهد. در پایان سال گذشته، جزئیات دیگری درباره‌ی ا...

سرویس Cloud PC مایکروسافت احتمالا تابستان آغاز به‌ کار خواهد کرد

[ad_1]

سال گذشته اعلام شد مایکروسافت روی سرویسی با نام کلاد پی سی (Microsoft CloudPC) کار می‌کند که بر پایه‌ی دسکتاپ مجازی ویندوز توسعه داده می‌شود و قابلیت Desktop as a Service را ارائه می‌دهد. در پایان سال گذشته، جزئیات دیگری درباره‌ی امکاناتی که کلاد پی سی مایکروسافت ارائه می‌دهد منتشر شد.

آن‌طور که MSPoweruser می‌نویسد، Cloud PC به مشتریان تجاری مایکروسافت تجربه‌ای مدرن و منعطف از سیستم‌عامل ویندوز را با اتکا بر سرورهای ابری ارائه می‌دهد و سازمان‌ها را قادر می‌سازد به شیوه‌ای ساده‌تر و مقیاس‌پذیرتر کارهایشان را انجام بدهند. همچنین کاربران عادی می‌توانند از هر دستگاهی به اپلیکیشن‌هایشان دسترسی پیدا کنند.

طبق ادعای ZDNet، مایکروسافت قصد دارد سرویس Cloud PC را در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) راه‌اندازی کند. این سرویس افزون‌ بر فراهم‌ کردن امکان اجرای اپلیکیشن‌های مدرن روی ویندوز ۷ به شکل امن، اجرای اپلیکیشن‌های win32 را روی ویندوز ۱۰X ممکن می‌‌کند.

دسکتاپ‌های مجازی مایکروسافت در تلاش هستند بهره‌وری کاربران عادی و سازمان‌ها را افزایش بدهند و افراد مختلف را قادر سازند که از طریق دستگاه خودشان وارد محیط‌هایی مشترک شوند و با همکاران روی پروژه‌ها کار کنند. با این سرویس، کاربر می‌تواند از طریق لپ‌تاپ باریک و سبک خود، از قدرت بالای دسکتاپ‌های ابری مایکروسافت برای پردازش‌های سنگین بهره بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

بر اساس شایعه‌ها، سرویس مایکروسافت Cloud PC فعلا با کدنام Project Deschutes شناخته می‌شود و از طریق آدرس cloudpc.microsoft.com امکان دسترسی به آن وجود دارد. بر اساس ادعاهای تأییدنشده، پس از راه‌اندازی سرویس Cloud PC، کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مایکروسافت ریموت دسکتاپ به دسکتاپ ابری دسترسی پیدا کنند؛ این اپلیکیشن هم‌اکنون برای ویندوز ۱۰، مک او اس، iOS و اندروید قابل‌ دانلود است. 

گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد ابتدا سه کانفیگ دسکتاپ را در Cloud PC ارائه بدهد. کانفیگ اول با نام Lite دارای دو پردازنده‌ی مرکزی مجازی، چهار گیگابایت رم و ۹۶ گیگابایت SSD خواهد بود. کانفیگ دوم Standard نام دارد و به دو پردازنده‌ی مرکزی مجازی، هشت گیگابایت رم و ۹۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD مجهز می‌شود. در نهایت سومین کانفیگ با نام Advanced از سه پردازنده‌ی مرکزی مجازی، هشت گیگابایت رم و ۴۰ گیگابایت SSD بهره می‌گیرد. 

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار