۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳

سرویس استریم موسیقی ساوندکلاود فیلتر شد

[ad_1] برترین‌ها: ظاهرا باید ساوندکلاود را به لیست سرویس‌های فیلتر شده اضافه کرد. طی چند روز گذشته این سرویس پخش موسیقی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. امروز با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید که تعدادی از کاربران درباره این م...

سرویس استریم موسیقی ساوندکلاود فیلتر شد

[ad_1]

برترین‌ها: ظاهرا باید ساوندکلاود را به لیست سرویس‌های فیلتر شده اضافه کرد. طی چند روز گذشته این سرویس پخش موسیقی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. امروز با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید که تعدادی از کاربران درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرده و گفته‌اند که حالا مثل سابق به این سرویس دسترسی ندارند.

سرویس استریم موسیقی ساوندکلاود فیلتر شد

کاربران در توییتر می‌گویند که برای دسترسی به ساوندکلاود نیازمند تغییر IP هستند و این در حالی است که تا پیش از این بدون محدودیت می‌توانستند از خدمات ساوندکلاود استفاده کنند.

در صورتی که فیلترینگ قطعی باشد، این دومین باری است که شاهد مسدود شدن دسترسی به ساوندکلاود در کشور هستیم. اگر از کاربران قدیمی ساوندکلاود باشید، احتمالا مهر ماه ۹۶ را به خاطر دارید که این سرویس در ایران رفع فیلتر شد و از آن زمان تا امروز کاربران بدون محدودیت از آن استفاده می‌کردند.

سرویس استریم موسیقی ساوندکلاود فیلتر شد

ساوندکلاود یک سرویس پخش موسیقی محسوب می‌شود که بسیاری از کاربران می‌توانند در آن موسیقی یا پادکست‌های خود را به اشتراک بگذارند یا به آسانی به آثار هنرمندان محبوب خود دسترسی پیدا کنند، اما طی روز‌های گذشته بسیاری از کاربران ایرانی در فضای مجازی از قطع دسترسی خود به سرویس پخش موسیقی SoundCloud خبر دادند؛ در همین راستا برخی از کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کردند برای دسترسی به ساوندکلاود می‌بایست حتما از برنامه‌های تغییر IP استفاده کنند؛ به این ترتیب باید سرویس ساوندکلاود را نیز به لیست بلندبالای سرویس‌های فیلتر شده در ایران اضافه کرد.

آیا فیلترینگ ساوندکلاود صحت دارد؟

هنگامی که کاربران ایرانی با مشکل عدم دسترسی به یک سرویس خارجی مواجه می‌شوند، این سوال مطرح می‌شود که آیا این عدم دسترسی از جانب تحریم‌ها بوده یا از داخل کشور فیلترینگ صورت گرفته است؟ از این رو با توجه به این که کاربران فقط با IP ایران نمی‌توانند به سرویس ساوندکلاود وارد شوند و دسترسی به این سرویس با تغییر آی پی امکان‌پذیر است، از این رو می‌توان نتیجه گرفت این سرویس در داخل کشور فیلتر شده است.

سرویس استریم موسیقی ساوندکلاود فیلتر شد

گفتنی است فیلترینگ این سرویس اقدام جدیدی نبوده و در گذشته نیز شاهد فیلترینگ SoundCloud در ایران بوده‌ایم که البته در مهر سال ۱۳۹۶ مجددا رفع فیلتر شد. اما اگر فیلترینگ مجدد این سرویس قطعی باشد، باید گفت این سرویس در دو مرحله در کشور مسدود شده است. هرچند تاکنون هیچ مقام رسمی فیلترینگ این سرویس را تایید نکرده است و در صورت تایید حتما این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.

 

منبع: دیجیاتو و گجت‌نیوز

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار