۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

سرمربی فصل بعد استقلال کیست؟/ ساکت، مرموز ترین و محتمل‌ ترین گزینه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرا، ریکاردو ساپینتو که فصل پرفراز و نشیبی را با آبی‌ها پشت سر گذاشت، عصر امروز با انتشار پستی ازهواداران استقلال خداحافظی کرد تا ازهمین حالا رایزنی‌ها برای انتخاب سرمربی فصل بعد این ت...

از باشگاه استقلال چخبر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرا، ریکاردو ساپینتو که فصل پرفراز و نشیبی را با آبی‌ها پشت سر گذاشت، عصر امروز با انتشار پستی ازهواداران استقلال خداحافظی کرد تا ازهمین حالا رایزنی‌ها برای انتخاب سرمربی فصل بعد این تیم شروع شود.
باتوجه به قوانین سختگیرانه‌ای که سازمان لیگ برای تیم‌ها وضع کرده، بعید به نظر می‌رسد استقلالی‌ها به دنبال انتخاب سرمربی خارجی بروند و به احتمال زیاد یک گزینه ایرانی فصل بعد روی نیمکت این تیم خواهد نشست.
البته مدیران استقلال در مصاحبه‌هایی اعلام کرده اند که با توجه به جدایی ساپینتو، دو گزینه خارجی را مدنظر دارند به زودی مذاکرات با آن‌ها انجام خواهد شد. در صورتی که گزینه‌های خارجی نتیجه‌ای ندهد، گزینه‌های داخلی در اولویت قرار می‌گیرد. جواد نکونام، ساکت الهامی و علیرضا منصوریان جدی‌ترین گزینه‌های روی میز حجت کریمی هستند و در این میان به نظر می‌رسد شانس ساکت الهامی برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها بیشتراز سایر گزینه هاست.

تابلوی ورود ممنوع حجت کریمی جلوی نام جواد نکونام

بازگشت نکونام به استقلال، به یک ماجرای فوق‌العاده عجیب وابسته شده که همین موضوع می‌تواند حضور او در استقلال را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی نام نکو برای سرمربیگری در استقلال مطرح شد به گوش او می‌رسانند که اگر می‌خواهی در استقلال مربی شوی باید از یک شخصیت شناخته شده در فوتبال ایران رخصت بگیری. شخصی که حسابی روی حجت کریمی هم نفوذ دارد. جواد نکونام هم تا نام این شخص را شنیده بی‌هیچ رودربایستی این پیشنهاد را رد کرده است. پس مشخص است در صورتی که حجت کریمی در یکشنبه هفته آینده مدیرعامل استقلال شود، نکونام هیچ شانسی برای سرمربیگری استقلال نخواهد داشت. البته به نظر می‌رسد شانس حجت کریمی برای مدیرعاملی استقلال هم چندان بالا نیست و او به دلیل حضور در هیات مدیره‌های دوران آجورلو و فتح‌الله‌زاده، تحت فشار انتقاد‌های هواداران استقلال قرار دارد. شنیده شده کریمی او از برگزار نشدن مجمع باشگاه، خوشحال هم بوده است! در هر حال باید تا روز یکشنبه هفته آینده صبر کرد و دید چه اتفاقاتی در مجمع باشگاه استقلال خواهد افتاد.

هواداران چشم دیدن علیمنصور را ندارند

سرمربی سابق استقلال و فصل قبل فولاد، برخلاف دوران بازی‌اش، هیچ گاه در کسوت مربی‌گری محبوب هوادارن استقلال نبود. نتایج نه چندان خوب فولاد در فصل قبل هم یکی دیگراز مواردی است که علیمنصورازسوی هواداران استقلال طرد شود و کادر مدیریتی آبی‌ها چندان رغبتی به جذب این مربی نداشته باشد. البته نتایج سینوسی منصوریان با استقلال هنوز از حافظه تیفوسی‌های استقلال پاک نشده و به همین خاطر باید نام شماره ۱۰ سابق استقلال را از میان گزینه‌های سرمربی گری این تیم کنار گذاشت.

ساکت، مرموزترین و محتمل‌ترین گزینه

سرمربی پرجنب و جوش و خوش افتخار فوتبال ایران، یکی از گزینه‌های جدید نیمکت استقلال است. ساکت الهامی که به نظر می‌رسید با نساجی به توافق رسیده و احتمالا فصل بعد روی نیمکت این تیم خواهد نشست، دقیقه ۹۰ از امضای قرارداد با این تیم منصرف شد تا سید مهدی رحمتی جانشین او در قائمشهر شود. رحمتی که خودش از گزینه‌های سرمربیگری استقلال بود، با این اتفاق از گردونه رقابت خارج شد و حالا مشخص می‌شود که ساکت الهامی احتمالا ازهفته‌ها قبل چنین روز‌هایی را می‌دیده و منتظر فرصت بوده تا روی نیمکت آبی‌ها بنشیند.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار