۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

سرمربی جدید پرسپولیس| با جانشین یحیی گل محمدی آشنا شوید

حسین خبیری می‌گوید اعضای هیئت مدیره به جذب سرمربی خارجی برای پرسپولیس تاکید دارند.

سرمربی جدید پرسپولیس| با جانشین یحیی گل محمدی آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرمربی جدید پرسپولیس؛ با جانشین یحیی گل محمدی در این گزارش آشنا شوید.

حسین خبیری عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد جدایی یحیی گل محمدی گفت: اینجا خانه یحیی گل محمدی است و ما هم خیلی تلاش کردیم که رضایت ایشان را جلب کنیم که بتواند با پرسپولیس ادامه بدهد. در این یکی دو روز صحبت‌های زیادی از سوی آقای درویش و اعضای هیئت مدیره با یحیی شد اما ایشان دلایلی داشتند و من به ایشان حق می‌دهم.

او ادامه داد: علی رغم اینکه ما خیلی مصر بودیم که آقای گل محمدی کارش را ادامه بدهد ولی به دلایلی که گفتم تصمیم گرفتند که قطع همکاری کنند. از ایشان خیلی ممنونم افتخاری که ایشان برای پرسپولیس به دست آورد بی سابقه بود و در تاریخ پرسپولیس ثبت خواهد شد. او یکی از بهترین نجیب‌ترین و باحیاترین سرمربی‌های ایران است.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس اضافه کرد: علیرغم اینکه خیلی اخبار مختلفی آمد که گزینه‌های ایرانی مطرح هستند اما در هیئت مدیره همگی بر این تاکید کردیم که یک مربی خارجی کارنامه‌دار و مقبول که از نظر فنی هم تجربه خوبی داشته باشد به پرسپولیس بیاید. آقای درویش بعد از اینکه فردا مذاکره مذاکراتش را با آقای یحیی گل محمدی نهایی کرد و توافقات انجام شد، با این سرمربی مذاکره می‌شود. وقت هم نداریم و قید زمان برای ما خیلی مهم است که با فوریت تکلیف نیمکت پرسپولیس مشخص شود.

سرمربی جدید پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس که استعفای یحیی گل‌محمدی را پذیرفته، در تلاش برای یافتن گزینه‌ای مناسب برای جانشینی این مربی ۵۲ ساله است. مدیران این باشگاه اعلام کرده‌اند که اولویت‌شان استخدام مربی خارجی و آشنا به فوتبال ایران است اما مذاکره با گزینه‌های خارجی دیگر را هم رد نکرده‌اند.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال عمان که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد، گزینه اول این باشگاه برای جانشینی گل‌محمدی است. او تا پایان مسابقات عمان در جام ملت‌ها با این تیم قرارداد دارد و مسئولان پرسپولیس امیدوارند این مربی را پس از پایان جام ملت‌ها به خدمت بگیرند.

با این وجود برخی مربیان از سوی واسطه‌ها به باشگاه پرسپولیس معرفی می‌شوند. در همین راستا رزومه یک مربی هلندی به نام «آلفونس خرونن‌ دایک» که ۵۹ ساله است در اختیار باشگاه قرار گرفته است.

او در دوران بازیگری‌اش برای تیم‌هایی همچون آدو دن‌هاخ، آژاکس و منچسترسیتی بازی کرده و سابقه مربیگری‌ در تیم‌های اکسلسیور، آدو دن‌هاخ، تیم‌ زیر ۲۱ سال آژاکس و تیم زیر ۱۹ سال آژاکس را هم دارد. خرونن‌ دایک در آخرین تجربه مربیگری‌اش در مقطع بسیار کوتاهی سرمربی آنتالیااسپور در سوپرلیگ ترکیه بود. این مربی هلندی از سال ۲۰۲۱ هدایت تیمی را برعهده نداشته است. با شرایطی که مسئولان پرسپولیس اعلام کرده‌اند و با توجه به کارنامه این مربی، خیلی بعید است آنها سراغ خرونن بروند.

یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی

محمد برزگر: حتماً یحیی برای خودش دلایل محکمی دارد

دوست داشتم گل محمدی بعد از قهرمانی از پرسپولیس جدا می‌شد. حتماً یحیی برای خودش دلایل محکمی داشته که استعفا کرده و رسماً تصمیم به جدایی گرفته است.

فکر می‌کنم در بین گزینه‌هایی که وجود دارد باز هم برانکو بهترین است چون این مربی روزهای خوبی را برای پرسپولیس رقم زده و باز هم شانس این را دارد که بتواند آن شرایط را در پرسپولیس تکرار کند.

مدیران پرسپولیس به دنبال حل مشکل مالیاتی برانکو

زمزمه بازگشت برانکو به پرسپولیس مطرح شده و مسئولان این باشگاه در تلاش هستند نسبت به پرداخت و تسویه مالیات این مربی اقدام کنند تا در صورت توافق با برانکو او بدون مشکل بتواند به کشورمان برگردد

اینطور که به نظر می‌‌رسد برانکو ایوانکوویچ گزینه اصلی مدیران باشگاه پرسپولیس است، به همین دلیل آنها در تلاش هستند با پرداخت مطالبات مالیاتی این مربی بتوانند زمینه‌‌ساز بازگشت دوباره برانکو به پرسپولیس باشند.

صحبت های خبیری عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره سرمربی آینده پرسپولیس

حسین خبیری گفت: با احترام و تشکر از آقای گل محمدی، مجبور شدیم به درخواست ایشان با جدایی وی موافقت کنیم. اسامی ایرانی که برای پرسپولیس مطرح می‌شود، شایعه هستند. سرمربی بعدی پرسپولیس یک مربی خارجی رزومه دار و با مقبولیت است که هواداران راضی باشند. آقای درویش مذاکرات را آغاز کرده اند و ما با قید فوریت آن را پی گرفته ایم چون زمان زیادی نداریم. برانکو؟ الان اخلاقی نیست که در مورد اسامی صحبت کنیم.

فردا جلسه پایانی و توافق آقای درویش با گل محمدی است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط