۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳

سرقت سریالی خودرو با آب معدنی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر، رئیس پایگاه‌ششم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: ۲۵‌آبان‌سال گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. سرقت سریالی خودرو با آب معدنی وقتی م...

سرقت سریالی خودرو با آب معدنی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر، رئیس پایگاه‌ششم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: ۲۵‌آبان‌سال گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد.

سرقت سریالی خودرو با آب معدنی

وقتی مأموران کلانتری‌۱۵۷ مسعودیه در محل حاضر شدند شاکی گفت که زنی جوان خودروی ام‌وی‌ام او را سرقت کرده است. بعد از این که پرونده به دستور قاضی دادسرای ناحیه‌۱۶ به دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه ششم پلیس آگاهی فرستاده شد.

شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت: «سوار بر خودروی خود در حال عبور از شهرک مسعودیه بودم که زنی را به عنوان مسافر سوار کردم. بعد از طی مسافتی آن زن از من خواست که برایش آب معدنی بخرم که قبول کردم و کنار یک مغازه سوپر مارکت توقف کردم. بدون این که سوئیچ را بردارم وارد مغازه شدم، اما وقتی برگشتم متوجه شدم آن زن ماشینم را سرقت کرده است.»

بعد از مطرح شدن شکایت و در حالی که بررسی‌ها جریان داشت، شکایت مشابهی به پلیس گزارش شد. بررسی‌ها نشان داد زن جوان به همان شیوه مرتکب سرقت شده است. راننده خودروی پژو۲۰۶ به مأموران کلانتری‌۱۵۶ افسریه گفت: «هنگام عبور از خیابان زنی را به عنوان مسافر سوار کردم. بعداز طی مسافتی او از من خواست برایش آب معدنی بخرم که قبول کردم. وقتی از مغازه خارج شدم دیدم که پشت فرمان نشست و فرار کرد.» مشخصاتی که راننده پژو از سارق در اختیار پلیس گذاشت با مشخصات اولین سارق مطابقت داشت، بنابراین مأموران پلیس اطمینان پیدا کردند که متهم به همان شیوه در حال سرقت است.

در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس با اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند موفق شدند متهم را که زنی به نام مرضیه بود شناسایی و بازداشت کنند. متهم ابتدا گفت که در جریان سرقت‌ها نقش نداشته‌است، اما وقتی با شاکیان مواجه شد چاره‌ای جز اعتراف نداشت. متهم گفت: مدتی قبل با دو مرد جوان به نام‌های جعفر و کیوان آشنا شدم. آن‌ها از من خواستند به این شیوه خودرو سرقت کنم که قبول کردم. بعد از هر سرقت هم خودروها را به آن‌ها تحویل دادم و در قبال هر خودرو هم ۱۰ میلیون‌تومان پول گرفتم.

مرضیه در جریان تحقیقات بیشتر به سه سرقت مشابه دیگر هم اعتراف کرد. اوگفت در محدوده نازی‌آباد دو خودروی تیبا و پژو۲۰۶ به همین شیوه سرقت کردم. مرضیه همچنین گفت: یکبار هم حوالی خیابان فلاح یک خودروی پژو پارس سرقت کردم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان موفق شدند جعفر و کیوان دو همدست او را شناسایی کنند. دو متهم در بازجویی‌ها به جرائم خود اعتراف کردند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق شدند خودروهای سرقت شده را هم کشف کنند.

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر، رئیس پایگاه ششم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان جریان دارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار