۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

سرعت رشد تعداد کاربران اشتراکی نتفلیکس افت کرده است

[ad_1] طبق آمار، سرعت رشد تعداد کاربران نتفلیکس (Netflix) کم شده است و ورج این اتفاق را به انتشار سریال‌های کمتر به‌‌ دلیل یک سال تأخیر در تولید برخی آثار نسبت می‌دهد. نتفلیکس اکنون دارای ۲۰۸ میلیون کاربر اشتراکی در سراسر دنیا است؛ یعنی چ...

سرعت رشد تعداد کاربران اشتراکی نتفلیکس افت کرده است

[ad_1]

طبق آمار، سرعت رشد تعداد کاربران نتفلیکس (Netflix) کم شده است و ورج این اتفاق را به انتشار سریال‌های کمتر به‌‌ دلیل یک سال تأخیر در تولید برخی آثار نسبت می‌دهد. نتفلیکس اکنون دارای ۲۰۸ میلیون کاربر اشتراکی در سراسر دنیا است؛ یعنی چهار میلیون نفر بیشتر از آماری که این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرده بود.

افزایش چهار میلیون نفری مشترکین پولی نتفلیکس اتفاقی نیست که بخواهیم از آن انتقاد کنیم؛ اما این آمار نشان می‌دهد سرعت رشد تعداد کاربران نتفلیکس به‌شدت کاهش یافته است. نتفلیکس در همین بازه‌ی‌ زمانی در سال گذشته‌ی میلادی موفق شده بود چهار برابر کاربر اشتراکی جدید به سمت خود بکشاند.

نتفلیکس گفته است که انتظار داشته در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ میزبان کاربر اشتراکی بیشتری شود. در پیش‌بینی اولیه‌ی نتفلیکس، تعداد کاربران اشتراکی در پایان فصل اول سال جاری میلادی ۲۱۰ میلیون نفر اعلام شده بود؛ اما در نهایت آمار واقعی نشان داد دو میلیون نفر کمتر از آنچه نتفلیکس انتظار داشته، به شمار کاربران اشتراکی این پلتفرم اضافه شده است.

آمار کاربران اشتراکی نتفلیکس در جدیدترین گزارش مالی این شرکت اعلام شد. در ساعات پس از انتشار گزارش مالی، ارزش سهام نتفلیکس حدودا ۱۰ درصد افت کرد و باعث تعجب سرمایه‌گذاران شد. 

مقاله‌های مرتبط:

نتفلیکس در اکثر بخش‌های نامه‌ی فصلی‌ که برای سرمایه‌گذاران فرستاده است، به دلایل کاهش سرعت رشد تعداد کاربران اشتراکی این سرویس اشاره می‌کند. دلیل اصلی این مسئله، همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، دنیاگیری ویروس کرونا است. نتفلیکس می‌گوید در فصل اول سال ۲۰۲۰ به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا تعداد کاربران اشتراکی پلتفرمش افزایش در خور توجهی تجربه کرد؛ چون قرنطینه‌های خانگی آغاز شد و مردم به تماشای فیلم و سریال تمایل بیشتری نشان دادند. اما ویروس کرونا هم‌زمان باعث شد تولید برخی سریال‌ها و فیلم‌ها به تأخیر بیافتد و به وضعیتی در فصل اول ۲۰۲۱ منجر شود که نتفلیکس آن را «مجموعه‌ی سبک‌تری از محتوا» خطاب می‌کند.

فصل اول ۲۰۲۰ تفاوت‌های زیادی با فصل اول ۲۰۲۱ داشت. انتظار می‌رود رشد کند تعداد کاربران اشتراکی نتفلیکس در فصل بعدی نیز ادامه پیدا کند. نتفلیکس پیش‌بینی کرده است در این بازه‌ی زمانی صرفا یک میلیون کاربر اشتراکی جدید جذب کند. این پلتفرم در فصل دوم سال گذشته‌ی میلادی شاهد افزایش ۱۰ میلیون نفری تعداد کاربران اشتراکی خود بود. 

نتفلیکس می‌گوید در فصل‌های بعد امسال شرایط تغییر می‌کند. این شرکت انتظار دارد به‌ دلیل بازگشت سریال The Witcher و اکران فیلم‌های جدیدی که ستاره‌های بزرگی نظیر دوین جانسون و لئوناردو دی‌کاپریو در آن‌ها ایفای نقش می‌کنند، سرعت رشد تعداد کاربران اشتراکی‌اش بالا برود. 

نمودار افزایش کاربران اشتراکی نتفلیکس / Netflix تا فصل اول 2021

نمودار رسمی نتفلیکس برای نمایش سرعت رشد تعداد کاربران اشتراکی

نتفلیکس برای اینکه بتواند با همان سرعت سال گذشته به رشد خود ادامه بدهد، چالش‌های زیادی پیش‌ رو دارد. بر اساس نموداری که نتفلیکس در گزارش مالی منتشر کرد، سرعت رشد این سرویس در مقایسه‌ با سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ نیز کمتر شده است.

دنیاگیری ویروس کرونا صرفا یکی از چالش‌های نت‌فلیکس محسوب می‌شود. طی چند وقت اخیر رقبای نتفلیکس بسیار قدرتمندتر شده‌اند و HBO Max و دیزنی پلاس به‌ شکل منظم در حال انتشار فیلم‌های بزرگ هستند. نتفلیکس می‌گوید فصل اول ۲۰۲۱ را به‌ لطف Bridgerton،اLupin و Cobra Kai، قوی شروع کرد؛ اما در نهایت نتوانست مطابق انتظارات ظاهر شود. 

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار