۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

گردشگری

سرزمین همیشه بهار لقب کدام شهر است؟ | اطلاعاتی درباره شهر چابهار

چابهار؛ یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران است که علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است.

سرزمین همیشه بهار لقب کدام شهر است؟ | اطلاعاتی درباره شهر چابهار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چابهار یکی از شهرهای سیستان بلوچستان است. شهر چابهار به شهر همیشه بهار در ایران معروف است. چابهار توریست های زیادی را به خود جای داده برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چابهار اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

معرفی شهر چابهار

مرکز شهرستان چابهار و جنوبی ترین شهر سیستان بلوچستان است که در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. کشتی های اقیانوس پیما می توانند به راحتی در اسکله این شهر پهلوگیری کنند. بندر چابهار نزدیک ترین راه آبی به کشورهای محصور در خشکی مثل ازبکستان،‌ تاجیکستان، قزقیزستان، ترکمنستان،‌ افغانستان و قزاقستان است. به دلیل موقعیت خاصی که دارد جز بنادر مهم بازرگانی کشور به حساب می آید و سرمایه گذاری های مختلفی در آن انجام شده است. این موضوع باعث شده که راههای ارتباطی آن به شهرها و کشورهای دیگر بیشتر شود. علاوه بر بندر چابهار که کشتی های اقیانوس پیما می توانند در آن پهلوگیری می کنند، فردگاه چابهار میزبان پروازهای مختلفی است که از سرتاسر ایران به این شهر می روند.

چابهار

آب و هوای شهر چابهار

آب و هوای شهر «چهار بهار» همانطور که از نامش پیدا است در طول سال معتدل و بهاری است. شهر را می توان خنک ترین بندر جنوبی ایران دانست. این شهر در فصل تابستان به نسبت شهرهای جنوبی خنک تر است. در فصل تابستان نیز آب و هوای معتدل و بهاری دارد. در دو ماه از سال (اردیبهشت و خرداد ماه)‌ رطوبت هوا در این شهر به اوج خود می رسد و هوا به شدت شرجی می شود. دمای هوای این شهر در ماههای گرم سال بالاتر از ۳۱ درجه سانتی گراد نمی رود و در سردترین زمان (ماه دی) به ۱۹ درجه سانتی گراد می رسد.

بهترین فصل سفر به شهر همیشه بهار

بهترین زمان سفر به این شهر  را می توان بین ماه های آبان تا اواسط فروردین دانست. در هر روزی از سال که دوست داشته باشید می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و از آب و هوای مطبوع آن نهایت لذت را ببرید اما آب و هوایی که در ابتدای آبان تا اواسط فروردین تجربه می کنید بهتر از ماههای دیگر سال است و گرمای هوا شما را کمتر اذیت می کند.

اگر دوست دارید زمانی به چابهار سفر کنید که شهر خلوت است و تعداد گردشگران در کم ترین تعداد ممکن هستند، اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان بهترین زمان برای شما است. در این مدت به دلیل شرجی شدن هوا، گردشگران خیلی کمی را در شهر می بینید. قیمت هتل ها و اقامتگاه های در این مدت کمتر خواهد بود. از طرفی تعطیلات عید و سه ماه تابستان بیشترین تعداد گردشگر را در شهر چابهار خواهید دید و قیمت اقامتگاه های این شهر بیشتر از همیشه است.

جاذبه های گردشگری شهر چابهار

بندر چابهار هم مانند سایر نقاط کشورمان، جاذبه های تفریحی و منحصر به فرد خود را دارد که همواره برای گردشگران جذاب می باشد. در ادامه چند نمونه از مهم ترین جاذبه های گردشگری تور چابهار را برایتان معرفی کرده ایم:

کوه های مینیاتوری

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که علاقه مند به سفر به سیاره مریخ می باشند. همانطور که می دانید سفر به این سیاره برای همگان امکان پذیر نمی باشد. اما اگر واقعا علاقه دارید که این سیاره را ببینید، توصیه می کنیم که حتماً به شهر چابهار سفر کنید. در این بندر کوه هایی تحت عنوان کوه های مینیاتوری وجود دارد که شباهت بسیار زیادی به سیاره مریخ دارند. البته لازم به ذکر است در این کوه ها هیچ گونه گیاه و آبی وجود ندارد و سفر به آن حتماً باید با امکانات و تجهیزات کامل صورت پذیرد.

منطقه حفاظت شده گاندو

این منطقه یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی می باشد که علاقه زیادی به بازدید و گردش در طبیعت بکر و حیات وحش دارند. در این منطقه می توانید تنها تمساح های بومی ایران، به نام «گاندو» را از نزدیک مشاهده کنید. علاوه بر این سفر به این منطقه حفاظت شده این شانس را به شما می دهد که بتوانید حیواناتی نظیر؛ روباه، شغال، خدنگ، سنجاب بلوچی و… را از نزدیک ببینید.

گورستان جن

در این گورستان، قبرهایی با ابعاد بسیار بزرگ وجود دارد و یکی از بهترین مکان ها برای علاقه مندان به دنیای ماوراالطبیعه می باشد. این گورستان در روستای «تیس» شهر چابهار قرار گرفته است و بومیان این منطقه معتقد هستند که ابعاد زیاد قبر های آن نشان می دهد که در داخل آنها نمی تواند جسد انسان دفن شده باشد.

مسجد جامع دزک بندر چابهار

این مسجد یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندر چابهار می باشد که در نزدیکی «سراوان» قرار دارد.

بندر گواتر

به جرات می توان گفت که این بندر اصلی ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری چابهار به حساب می آید که در منطقه مرزی چابهار و پاکستان قرار گرفته است. این بندر به دلیل نزدیکی با جنگل های حرا، به یکی از مناطق حفاظت شده در این شهر تبدیل شده است.

بهترین سوغاتی های شهر چابهار

در زمان سفر به شهر چابهار اصلاً نیازی نیست که نگران سوغاتی خریدن باشید، چرا که به دلیل وجود صنایع دستی بسیار زیاد دست شما برای خرید باز خواهد بود. شما می توانید انواع پارچه های رنگی بلوچی، سوزن دوزی، حصیر بافی، لباس های محلی دست ساز، جواهرات دست ساز و… را برای سوغاتی خریداری نمایید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط