۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

سدان لکسوس ES مدل ۲۰۲۲ با به‌روزرسانی بصری و فناوری ایمنی معرفی شد

[ad_1] لکسوس ES ممکن است به‌اندازه‌ی IS هیجان‌انگیز یا به‌اندازه‌ی LS لوکس نباشد؛ اما این سدان در حد خود جذاب به‌نظر می‌رسد. به‌گزارش Carscoops، امکانات این خودرو با افزایش سن بهتر می‌شود؛ زیرا خودروساز لوکس تویوتا مجموعه‌ای از به‌روزرسان...

سدان لکسوس ES مدل ۲۰۲۲ با به‌روزرسانی بصری و فناوری ایمنی معرفی شد

[ad_1]

لکسوس ES ممکن است به‌اندازه‌ی IS هیجان‌انگیز یا به‌اندازه‌ی LS لوکس نباشد؛ اما این سدان در حد خود جذاب به‌نظر می‌رسد. به‌گزارش Carscoops، امکانات این خودرو با افزایش سن بهتر می‌شود؛ زیرا خودروساز لوکس تویوتا مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است. 

نمای جلو سدان لکسوس ای اس مدل 2022 / 2022 Lexus ES نقره ای رنگ

با شروع از نمای بیرونی، لکسوس ES اصلاح‌شده به جلوپنجره جدیدی مجهز شده است که بر طراحی زیبای خودرو با مجموعه‌ای از اشکال متحدالمرکز L تأکید می‌کند که از نشان جلوِ لکسوس تشعشع می‌یابد. جلوپنجره با چراغ‌های جلوِ جدید LED همراه است که با پالت رنگ اصلاح‌شده همراه می‌شود و رنگ‌های ایریدیوم و خاکستری رگباری جایگزین نقره‌ای اتمیک و نقره‌ای لاینینگ و خاکستری سحابی می‌‌شوند.

تغییرات اضافی محدود هستند؛ اما مدل ۲۰۲۲ لکسوس ES به رینگ‌های به‌روزرسانی‌شده از‌جمله استاندارد ۱۷ اینچی مجهز است. رینگ‌ها انتهای بلند ضخیم‌تری دارند که به‌صورت لایه‌لایه در ترکیبات «V» ساخته می‌شوند تا احساس ورزشی ایجاد کنند. این سدان می‌تواند به رینگ‌های ۱۸ اینچی به‌روزرسانی‌شده نیز مجهز شود؛ درحالی‌که تیپ F Sport از رینگ‌های منحصربه‌فرد ۱۹ اینچی استفاده می‌کند که پوشش مشکی جدیدی دارد.

نمای جانبی سدان لکسوس ای اس مدل 2022 / 2022 Lexus ES نقره ای رنگ

نمایشگرهای لمسی تقریبا در همه‌ی خودروها وجود دارند؛ اما تعداد انگشت‌شماری از خودروسازان در‌برابر آن‌ها مقاومت کرده‌اند. لکسوس یکی از این خودروسازان بود، اما هم‌اکنون نمایشگرهای لمسی به‌آرامی در خط‌تولید آن‌ها استفاده می‌شود و ES آخرین مدلی است که از این فناوری بهره می‌برد.

سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ۸ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شو؛ درحالی‌که نمایشگر ۱۲/۳ اینچی نیز در‌دسترس است. فارغ از اینکه کدام‌یک انتخاب شده باشد، هم‌اکنون هر دو حالت لمسی دارند و نمایشگر ۴/۳ اینچ (۱۰۹ میلی‌متری) به جلو منتقل شده تا در‌دسترس سرنشینان قرار بگیرد. تغییر اخیر مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های دیگر را ضروری می‌کند؛ اما ظاهر کلی آن به‌سرعت تشخیص‌دادنی است.

گزینه‌های پیشرانه ظاهرا تغییر می‌یابد؛ اما تیپ ES 300h F Sport جدید وجود دارد. این تیپ تمام ویژگی‌های معمول F Sport را با پیشرانه‌ی هیبریدی سازگار با محیط‌زیست ترکیب می‌‌کند که احتمالا خروجی ترکیبی ۲۱۵ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، ES 350 F Sport با پکیج جدید هندلینگ پویا (Dynamic Handling) ارائه می‌شود. در این پکیج، حالت‌های رانندگی اسپرت پلاس و Custom و تعلیق متغیر انطباقی وجود دارد. حالت تعلیق متغیر انطباقی ۶۵۰ سطح تنظیم را براساس حسگرهایی ارائه می‌دهد که بارهای g و خطی و عمودی، سرعت خودرو، زاویه‌ی فرمان، سرعت چرخش و فشار سیلندر اصلی ترمز را علاوه‌بر اطلاعات از کامپیوتر کنترل پیشرانه و کامپیوتر کنترل لغزش اندازه‌گیری می‌کنند.

نمای عقب سدان لکسوس ای اس مدل 2022 / 2022 Lexus ES نقره ای رنگ

صحبت از دینامیک خودرو شد. لکسوس ES مدل ۲۰۲۲ از مهارکننده‌های جدیدی در سیستم تعلیق عقب برخوردار است که استحکام پیچشی را افزایش می‌دهد و راحتی سواری را بهبود می‌‌بخشد و پایداری هندلینگ را بهینه می‌کند. افزون‌براین، رانندگان به سیستم ترمز پیشرفته با پدال بزرگ‌تر در داخل کابین دسترسی دارند که امکان ثبات پا و اطمینان بیشتر را هنگام فشاردادن پدال فراهم می‌کند.

از همه مهم‌تر، سیستم ترمز در مدل‌های بنزینی از سیلندر اصلی و تقویت‌کننده بهره‌مند است که احساس راحتی بیشتر و پاسخ خطی‌تری را به سرنشینان نوید می‌دهد. به‌همین‌ترتیب، نوع هیبریدی به سیستم ترمز بازطراحی‌شده مجهز است که هنگام آزاد‌شدن پدال ترمز، احساس بهتری ایجاد می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

لکسوس ES مدل ۲۰۲۲ به‌صورت استاندارد با سیستم ایمنی جدید Lexus Safety System+ ۲.۵ و مجموعه‌ای از سیستم‌های دستیار راننده ارائه می‌شود. این مجموعه سیستم پیشگیری از برخورد با لنز دوربین بهبودیافته و رادار موج‌میلی‌‌متری برای افزایش دامنه‌ی پاسخ را شامل می‌شود. علاوه‌براین، این سیستم از امکانات جدید دستیار چرخش در تقاطع و دستیار فرمان اضطرارری بهره می‌برد.

سیستم کنترل‌کروز رادار پویا نیز در تمام سرعت‌ها با قابلیت جدید «سبقت آرام» بهبود یافته است. اگر در پشت خودرویی با سرعت کمتری از سرعت از‌پیش‌تعیین‌شده حرکت کنید، می‌توانید به‌راحتی روی دسته‌ی راهنما فشار دهید و لکسوس ES آماده می‌شود تا خط حرکت را تغییر دهد. بعد از تغییر مسیر، خودرو تا زمان نرسیدن به سرعت از‌پیش‌تعیین‌شده، به شتاب‌گیری ادامه می‌‌دهد.

کابین سدان لکسوس ای اس مدل 2022 / 2022 Lexus ES

از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به عملکرد کاهش سرعت منحنی (Curve Speed ​​Reduction) اشاره کرد که می‌تواند به‌طور خودکار سرعت خودرو را در پیچ‌های خاص کمتر کند. سیستم دستیار ردیابی خط در زمینه‌ی تشخیص مسیر نیز بهبود یافته است و می‌تواند مسیر حرکت وسایل نقلیه‌ی مجاور را در خطوط مجاور برای قابلیت «حرکت در مرکز خطوط» ردیابی کند. لکسوس ES مدل ۲۰۲۲ از پاییز امسال به نمایندگی‌های این خودروساز در ایالات متحده می‌رسد و اطلاعات بیشتر در نزدیکی زمان عرضه اعلام می‌شود.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار