۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

سخنگوی دولت: مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل» ­ها شده­‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت گفت: اگرچه در فضائل، خصایص و رشادت­های سپهبد شهید سلیمانی، مطالب زیادی گفته و نوشته شده است، اما مدت­ها زمان لازم است تا کُنه این شخصیت وارسته و خالص ­شده برای خدای آ...

سخنگوی دولت: مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل» ­ها شده­‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت گفت: اگرچه در فضائل، خصایص و رشادت­های سپهبد شهید سلیمانی، مطالب زیادی گفته و نوشته شده است، اما مدت­ها زمان لازم است تا کُنه این شخصیت وارسته و خالص ­شده برای خدای آنگونه که سزاوار است، تبیین شود. تب و تاب مردمی گویای این است که با گذشت دو سال از شهادت «سردار دل­ها» حزن و دل­تنگی کمتر که نشده هیچ، غلیان بیشتری هم در جان همه ایرانیان و آزادی­خواهان غیرایرانی انداخته است. انگار نمایاندن شاخصه­‌های «مکتب سلیمانی» و جا افتادن این مکتب، به کار‌های خارق‌­العاده و صرف بودجه­‌های هنگفت و سامان­دهی دولتی نیاز نداشت. خود مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل» ­ها شده­‌اند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: گزینش کردن از بین مجموعه ویژگی­های شهید سلیمانی و صحبت پیرامون آن دشوار است؛ اما یک شاخصه است که پس از شهادت، در گفتار خود شهید هم برجسته‌­تر شد، از سوی مردم مورد توجه جدی­‌تری واقع شده و به دال مرکزی مکتب شهید سلیمانی تبدیل شده است: مرد میدان.

وی افزود: حضور در عرصه‌­های نیاز، اقدام به موقع و عمل خالصانه، به مرد میدان شخصیتی فراجناحی و فراملی بخشید. محبوبیت وطنی فارغ از گرایش­های سیاسی و اشتهار و محبوبیت بین آزادی­خواهان در سراسر جهان از نتایج منش غبطه­آمیز شهید سلیمانی است. اگر فقط بخشی از همین ویژگی محور پیشبرد کار‌های جزئی و کلی مسئولان و غیرمسئولان باشد، پیشاپیش نتایج نافع و تحسین‌برانگیز عملکرد‌ها قابل تصور است.

بهادری جهرمی در ادامه اضافه کرد: الگو گرفتن از شهید سلیمانی برای همه لازم و برای مسئولان لازم­‌تر است. او همان جایی را که مشغول بود، «مرکز دنیا» به حساب می‌­آورد و در مناسب­ترین زمان و به بهترین نحو کار خودش را انجام می‌­داد. درگیر حاشیه نمی­‌شد و با تمرکز بر متن و عملکردی فوق‌­العاده، حاشیه‌­پردازی­‌ها را روانه حاشیه می­‌کرد. شأن کذایی برای خودش قائل نبود، از کمک ­رسانی در سیل جنوب کشور گرفته تا مشاوره نظامی در خط مقدم جبهه­‌های مقاومت و رسیدگی بی‌­منت و بدون تبلیغات به خانواده شهدا را شخصا انجام می‌­داد. در عین پیشبرد امور کلان و استراتژی­‌های سنگین نظامی، از جزئی­‌ترین کار‌های لازم هم غافل نبود.

وی گفت: به واسطه خدمات خالصانه شهید سلیمانی ورای ایران، بسیاری از آزادی­خواهان و مدافعان آزادی و امنیت، حاج قاسم را زودتر و بهتر از ما شناختند. مستند‌ها و فیلم­‌های زیادی وجود دارد که با شنیدن نام قاسم سلیمانی، اشک در چشمان لبنانی‌­ها، سوری‌­ها، عراقی‌­ها و … جمع می‌­شود و بغض صدایشان را گرفته می‌­کند. شخصیت چندوجهی شهید سلیمانی او را چنان محبوب کرده بود که حتی اشرار نادم هم برای گرفتن امان­‌نامه به سراغش می­‌آمدند و او هم با آغوش باز از تالیف قلوب استقبال می­‌کرد و همه جد و جهدش را صادقانه نثار این روند‌های گم­شده و مورد نیاز می­‌کرد.

سخنگوی دولت همچنین افزود: با این­که شهید سلیمانی یک فراژنرال نظامی بود و به اقتضای حیطه کاری­اش همیشه در رسانه­‌ها مطرح نبود و زیاد پشت تریبون نمی­‌رفت، اما مردم­داری­‌اش زبانزد خاص و عام بود و هست. کار‌های خالصانه او، روح بلندش، بصیرت و زمان­شناسی بی­‌مثالش او را فاتح قلب­ها کرده بود. تلاش­های زیادی صورت گرفت تا با ایجاد دوگانه‌­های ساختگی، نظامیان را نامحبوب و غیرمردمی جا بیندازد، اما شهید سلیمانی، تشییع بی‌­نظیرش، مسیر پر رهرو­ و خاطرخواهی روزافزونش ثابت کرد که کار برای خدا، محبوبیت­‌افزا و عزت­‌آفرین است؛ ثابت کرد که اصلاح رابطه بین خود و خدا، همه روابط دیگر را به بهترین نحو اصلاح می‌­کند؛ ثابت کرد عزت نزد خدا و بندگان خالص­ شده­ اوست. حالا شهید قاسم سلیمانی در قله‌­های رفیع سربلندی و عزت ماندگار شده، ثمره کارهایش روز به روز بیشتر نمایان می‌­شود و دشمنانش در حضیض و ذلت قرار گرفته­‌اند. از خدا بهره‌­مندی وافر از مکتب شهید سلیمانی را طلب می­‌کنم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار