۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

ستاره ملی‌پوش پرسپولیس در راه قطر ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از خبر ورزشی، مرتضی پورعلی گنجی بعد از سال‌ها بازی در کشورهای خارجی در تابستان قبلی به تیم مورد علاقه اش پیوست و در این فصل پیراهن پرسپولیس را برتن کرد. مرتضی که سابقه بازی در دو جام جهانی...

پرسپولیس و دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از خبر ورزشی، مرتضی پورعلی گنجی بعد از سال‌ها بازی در کشورهای خارجی در تابستان قبلی به تیم مورد علاقه اش پیوست و در این فصل پیراهن پرسپولیس را برتن کرد. مرتضی که سابقه بازی در دو جام جهانی را هم در کارنامه دارد، شروع خوبی در پرسپولیس نداشت و خیلی‌ها معتقد بودند که بازی‌های او در تیم ملی با نمایشش در پرسپولیس متفاوت است. پورعلی گنجی اما هرچه از بازی‌ها گذشت، توانست بیشتر در ترکیب پرسپولیس جا بیفتد و در هفته‌های پایانی لیگ هم جزو ستاره‌های تیمش بود.

مرتضی در مجموع فصل بسیار خوبی را با پرسپولیس سپری کرد و در کنار گئورگی گولسیانی بهترین زوج دفاعی این فصل فوتبال ایران بودند.پورعلی گنجی که در اردوی جدید تیم ملی هم حضور دارد،برای سال بعد با پرسپولیس قرارداد دارد ولی با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار می‌تواند راهی تیم دیگری شود. هرچند مرتضی چند بار اعلام کرد دوست دارد در پرسپولیس بماند، ولی این احتمال وجود دارد که او پرسپولیس را ترک کند.

این بازیکن ملی پوش بعد از بازگشت از جام جهانی مورد توجه یک تیم قطری و یک تیم اماراتی قرار گرفته بود ولی در نهایت در پرسپولیس ماند و همه جام‌های ممکن را هم با تیمش کسب کرد. با این حال مرتضی دوباره برای فصل آینده با یک پیشنهاد خوب از لیگ قطر مواجه شده است. او سال‌ها در این کشور بازی کرده و به خوبی فضای فوتبال قطر را می‌شناسد. پیگیری‌های ما نشان می‌دهد پیشنهاد قطری پورعلی گنجی از تیم العربی قطر است که هدایت آن را یک ایرانی الاصل برعهده دارد.

سرمربی العربی یونس علی رحمتی است که ۳۸ سال سن دارد و در دوران فوتبال خود برای تیم‌های مثل الریان و ام صلال بازی کرده است. او که به زبانهای انگلیسی، عربی و فارسی تسلط دارد، فصل قبل جایگزین موقت هالگریمسون ایسلندی شد و نتایج خوبی که به دست آورد باعث شد تا العربی قرارداد او را تمدید کند و در فصل جاری هم با تیم نتایج خوبی کسب کرد و در جام حذفی قطر هم به مقام قهرمانی رسید.

به نظر می‌رسد که حضور این مربی ایرانی باعث شده است تا شاهد حضور بازیکنان ایرانی در العربی باشیم. مهدی ترابی، مهرداد محمدی و فرشید اسماعیلی ایرانی‌هایی بودند که  در چند فصل اخیر در العربی حضور داشتند.حالا این مربی متولد قطر دست روی یکی از ستاره‌های پرسپولیس گذاشته و می‌خواهد مرتضی را دوباره به قطر ببرد. پورعلی گنجی هنوز برای رفتن به قطر و جدایی از پرسپولیس مردد است و منتظر است تا تکلیف ماندن یا جدایی یحیی گل محمدی مشخص شود.

مرتضی ارتباط بسیار نزدیک و صمیمانه ای با یحیی دارد و سرمربی پرسپولیس یکی از دلایل اصلی حضور پورعلی گنجی در این تیم بود. در صورت ماندن یحیی در پرسپولیس، احتمال ماندن پورعلی گنجی هم وجود دارد ولی اگر گل محمدی بخواهد جدا شود، ممکن است این مدافع ملی پوش هم تصمیم دیگری بگیرد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار