۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶

سایه صعود بر قیمت طلا افتاد/ بازار جهانی همچنان افزایشی

چه درباره آینده طلا مشخص است، با پیش بینی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال جاری، چشم انداز طلا در حال افزایش است.

سایه صعود بر قیمت طلا افتاد/ بازار جهانی همچنان افزایشی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بیت کوین و سهام تنها دارایی‌هایی نیستند که این روزها به بالاترین حد خود رسیده اند. این روزها اگر برنامه دارید یک اونس طلا بخرید، بیش از هر زمان دیگری برای شما هزینه خواهد داشت و حدود ۲۲۹۲ دلار در هر اونس آب می‌خورد.

بازار جهانی طلا در حالی هفته اخیر را پشت سر گذاشته است که قیمت هر اونس با صعود قابل توجهی که تجربه کرده است، نقاط اوج متعددی را فتح کرده است و در آستانه ثبت قیمت‌های جدید است. روندی که تاثیر آن بر بازار طلا و سکه داخلی هم مشهود است و در جریان معاملات امروز قیمت طلا و سکه صعود قابل توجه و کم سابقه ای را تجربه کرده است.

قیمت هر اونس طلا که شیب صعودی را به سرعت و در لحظه طی می کند، تا هنگام نگارش این گزارش به ۲۲۹۲ دلار رسیده است. براساس گزارش رویترز، دانیل غالی، استراتژیست کالا در واکنش به این افزایش افسارگسیخته قیمت طلا در بازار جهانی، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را در این امر موثر دانسته و در این باره می گوید: «ما شاهد سرازیر شدن برخی تقاضاهای امن برای طلا هستیم که مربوط به حملات اسرائیل به سفارت ایران در سوریه است.»

اوله هانسن از بانک ساکسو نیز معتقد است که روند صعودی حاکم بر بازار جهانی طلا «یک پیشنهاد اساسی از سوی بانک‌های مرکزی و خرده‌فروشی به سفته‌بازانی است که به دنبال شکستن قیمت طلا به بالای ۲۲۰۰ دلار بوده‌اند.»

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط