۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵

سایت صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱/ آخرین اخبار از رتبه بندی معلمان امروز ۱۵ فروردین/ medu.ir حکم کارگزینی+ اعتراض معلمان به رتبه بندی امروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  آخرین اخبار از رتبه بندی معلمان امروز ۱۵ فروردین را در اندیشه معاصر بخوانید. آدرس سایت صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ را برایتان آورده ایم. در ادامه با ما باشید با نحوه دریافت medu.ir حکم کارگز...

بررسی مراحل نهایی آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت + جزئیات / تدوین آئین نامه رتبه بندی در روزهای تعطیل توسط دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  آخرین اخبار از رتبه بندی معلمان امروز ۱۵ فروردین را در اندیشه معاصر بخوانید. آدرس سایت صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ را برایتان آورده ایم. در ادامه با ما باشید با نحوه دریافت medu.ir حکم کارگزینی و آخرین وضعیت اعتراض معلمان به رتبه بندی امروز.

 

سایت صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱

سایت جدید احکام رتبه بندی فرهنگیان از اسفند ماه ۱۴۰۱، my.medu.ir است. فرهنگیان برای گرفتن حکم رتبه بندی، لازم است به تنها سایت رسمی احکام رتبه بندی فرهنگیان که همان سامانه مای مدیو است، مراجعه کنند.

آدرس سایت اصلی برای پرینت احکام و فیش رتبه بندی معلمان my.medu.ir است. بنابراین وارد سامانه My.medu.ir شوید و گزینه “نتیجه رتبه بندی” را انتخاب کنید. رمز سامانه، همان رمز سامانه رتبه بندی ( RTB.medu.ir) است.

 

 


آخرین اخبار از رتبه بندی معلمان امروز ۱۵ فروردین

هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که ماجرای حقوق اسفند معلمان بعد از دو هفته، به برکناری وزیر آموزش و پرورش ختم شود؛ حقوقی که مقرر شده بود اتفاق خوب در نظام تعلیم و تربیت باشد چرا که احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان صادر شد و قرار بود فرهنگیان طعم شیرین رتبه‌بندی استحقاقی را بچشند، اما آنچه در نهایت رقم خورد یک دلخوری بود و برکناری وزیر آموزش و پرورش.

یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش تلاش کرد که رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند و در نهایت نیز تا پایان هفته سوم اسفند احکام قطعی ۹۳۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته مشمول رتبه‌بندی صادر شد؛ البته تقریبا یک سوم معلمان به احکام صادره معترض بودند و درخواست داشتند تا دوباره رتبه‌شان را بازنگری کنند.

در هرحال به رغم صادر شدن احکام قطعی رتبه‌بندی، آموزش و پرورش نتوانست موافقت سازمان برنامه و بودجه را برای تأمین بودجه رتبه‌بندی کسب کند و در نهایت حقوق معلمان با تأخیر در عصر روز ۲۹ اسفند آن هم نصفه و نیمه پرداخت شد؛ اتفافی که با گلایه فرهنگیان برای برخورد با مقصر همراه شد و همان روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، رئیس‌جمهور به معاون اول دستور دهد تا در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مسؤولان مربوط تشکیل دهد و ضمن بررسی علل بروز مسأله، برای رفع مشکل پرداخت در چارچوب قانون، و همچنین برخورد با قصور و تقصیر‌های احتمالی مدیریتی، تصمیم‌گیری و نتیجه گزارش شود.

*گلایه‌ها به نحوه واریز حقوق معلمان

به رغم اینکه وزیر سابق آموزش و پرورش همان شب ۲۹ اسفند برای پیگیری پرداخت معوقات حقوق معلمان اقدام کرد و حتی شب تحویل سال را در بانک‌های مرکزی و ملی گذراند تا معوقات پرداخت شود، اما باز هم گلایه معلمان پابرجا بود؛ تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز در سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «اعتراض به نحوه واریز حقوق فرهنگیان کشور» خواستار برخورد با مقصران این جریان بودند.

رئیس‌جمهور ششم فروردین در نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۲ در خصوص مشکل به وجود آمده در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان در روز‌های پایانی سال گذشته، اظهار کرد: «اجرای نادرست طرح خوب رتبه‌بندی معلمان در آخر سال کام معلمان عزیز را تلخ کرد که تدابیری برای حل موضوع اتخاذ شد، اما موضوع باید تا حصول نتیجه با جدیت بررسی و پیگیری شود تا اگر سوءمدیریتی وجود داشته حتماً با قاطعیت با آن برخورد شود».

* وقتی معلوم شد مقصر، آموزش و پرورش است

اما ۹ روز بعد از پرداخت حقوق معلمان یعنی عصر نهم فروردین محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده درباره حقوق را اعلام کرد. در نامه مخبر به رئیس جمهور آمده است: «با وجود تقارن موضوع با ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد».

در این نامه همچنین درباره علل بروز مسأله نیز آمده است: «پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است».

* مقصران شناسایی شدند

بعد از نامه معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت آموزش و پرورش هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «متأسفانه با توجه به تغییر در نگارش حقوق اسفند ماه در آخرین لحظات پایان سال ۱۴۰۱، پرداخت حقوق اسفندماه همکاران فرهنگی با مشکلاتی روبرو شد که به همین جهت از کلیه همکاران عذرخواهی می‌شود.

در پی دستور کتبی وزیر آموزش و پرورش در مورخ ۱۴۰۱.۱۲.۲۹، قصور منجر به تأخیر و نحوه پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان متوجه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد، که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد».

نوری وزیر سابق آموزش و پرورش شب یازدهم فروردین درباره مشکلات در نحوه پرداخت حقوق اسفند معلمان در شبکه یک، بیان کرد: «افرادی که در این خصوص قصور و تقصیر داشتند، شناسایی شدند و حتما برخورد‌های قانونی با آن‌ها انجام می‌شود».

* روایت برکناری!

در شرایطی وزیر آموزش و پرورش برکنار شد که شب گذشته، جلسه شورای معاونان این وزارتخانه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد و بنا بر شنیده‌ها هیچ موضوعی مبنی بر استعفا مطرح نشده و وزیر آموزش و پرورش پیگیر جلسه با کمیسیون آموزش و تحقیقات بود که قرار بود عصر روز چهاردهم فروردین برگزار شود.

در هر حال شنیده‌ها حاکیست به رغم برکناری وزیر آموزش و پرورش، معاون توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل بودجه هم تغییر خواهند کرد.


medu.ir حکم کارگزینی

برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید


اعتراض معلمان به رتبه بندی امروز

کارگروه‌های بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین در استان‌ها تشکیل می‌شود و به اعتراض معلمان رسیدگی خواهد شد.تراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

معلمانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه‌بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه‌های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.

اعضای میز تکریم و پاسخگویی به رتبه‌بندی عبارت است از: رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان، یک نفر از ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده تحت عنوان کارشناس فنی، نماینده مدیر منابع انسانی استان، نماینده اداره فناوری استان، نماینده مدیر حراست استان و نماینده اداره سنجش استان همچنین متناظر این کارگروه در سطح منطقه تشکیل خواهد شد.

وظایف میز تکریم و پاسخگویی

پاسخگویی مناسب و مطلوب به مراجعه حضوری و غیر حضوری درباره رتبه‌بندی.

احصاء گزارشات، مستندسازی و ارائه به سطح بالاتر.

آسیب‌شناسی فرایند برنامه و ارائه راهکار.

ارائه شماره تلفن‌های لازم جهت پاسخگویی تلفنی در دو شیفت کاری.

تهیه امکانات لازم در راستای تکریم ارباب رجوع.

ایجاد فضای مناسب و مطلوب جهت انتظار مراجعین.

تهیه بانک سوالات پرتکرار.

رئیس هیئت ممیزه می‌تواند با توجه به اقتضای شرایط از افراد تاثیرگذار و مؤثر در اقناع عمومی در قالب میز پاسخگویی استفاده کند.

راهبری و نظارت بر میزهای تکریم و پاسخگویی مناطق با میز پاسخگویی استان با مسئولیت رئیس اداره ارزیابی استان خواهد بود.

نحوه رسیدگی به اعتراضات

 گام اول: ثبت اعتراض

هرگونه اعتراض فردی به نحوه رسیدگی، ارزیابی و رتبه تعیین شده مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه رتبه‌بندی معلمان انجام می پذیرد.

تمام مراحل ثبت اعتراض، رسیدگی و تعیین رتبه معلمان به صورت الکترونیکی در بستر سامانه mymedu.ir و به صورت شفاف به تفکیک مولفه‌ها انجام خواهد شد.

ثبت اعتراضات در هیئت ممیزه بالاتر و پس از رؤیت کارنامه رتبه‌بندی توسط همکاران ذینفع آغاز و تا ۱۰ روز قابل ویرایش است.

پذیرش و ثبت اعتراض خارج از سامانه مربوط یا خارج از مهلت مقرر قانونی امکان‌پذیر نیست.

اعلام اعتراض از رویه و عملکرد کلی یا تصمیمات نوعی – تصمیماتی که برای همه یا تعداد زیادی از مشمولان، حق یا تکلیف ایجاد می‌کند- هیئت‌های ممیزه شهرستان، منطقه، ناحیه یا استان از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و بدون قید زمانی قابل دریافت و رسیدگی است. دریافت و رسیدگی به اعتراضات فردی نسبت به نحوه رسیدگی، ارزیابی و رتبه تعیین شده هر یک از همکاران مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان از این طریق امکان‌پذیر نیست.

واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان آغاز شد

مرجع رسیدگی به اعتراض

گام دوم: اصلاح مستندات

پس از ثبت اعتراض، معلمان می‌توانند نسبت به ارائه مدارک و مستندات اصلاحی خود، صرفاً در مؤلفه‌های مورد اعتراض در بستر سامانه اقدام کنند.

گام سوم: فرآیند رسیدگی

کارگروه تخصصی نظارت و پاسخگویی به اعتراضات حوزه ستاد و استان با بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی استان و مناطق به عنوان بازوان اجرایی، نسبت به رسیدگی به موارد اعتراضی در سطح منطقه، استان و ستاد به شرح زیر اقدام می‌کند.

جهت تکریم همکاران پیشکسوت و باسابقه، رسیدگی به اعتراضات با اولویت بازنشستگان و همکاران دارای سنوات ۳۰ سال و بالاتر سپس به ترتیب سنوات صورت می‌گیرد.

کدام گروه معلمان از “فرآیند رتبه‌بندی” حذف می‌شوند؟!

نحوه رسیدگی به اعتراض

در صورت اعتراض به عناوینی که نیاز به ارائه مستند نداشته و جنبه توسعه رفتار همکاران را دارند کمیته‌های تخصصی، اعتراض را در شاخص‌های رفتاری ذیل آن بررسی و گزارش رفتار می‌کنند.

مستنداتی که در هریک از شایستگی‌های مورد اعتراض بارگذاری شده توسط کارگروه تخصصی بر اساس مؤلفه‌های “تاریخ، موضوع، صحت امضا، تطابق با شایستگی و تکراری بودن” مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چنانچه در ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز برای سنجش شایستگی‌های معلم و تجربه افراد مشمول، محرز شود فردی اطلاعات خلاف واقع در اختیار هیئت ممیزه قرار داده است مراتب جهت رسیدگی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارجاع می‌شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار