۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان / نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ / ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ / شرایط دریافت وام چیست؟

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان / نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ / ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402 / شرایط دریافت وام چیست؟

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان / نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ / ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ / شرایط دریافت وام چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ آغاز شده است. مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان است. در ادامه جدیدترین شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان را می‌خوانید.

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی وام بازنشستگان

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی وام بازنشستگان به آدرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login است برای ورود به سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان برر وی لینک زیر کلیک کنید.

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان

اقساط و سود وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مبلغ وام ضروری بازنشستگی ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه است. سود وام بازنشستگان ۴ درصد اعلام شده است.

شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری می‌گیرند. همچنین ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان به معنای دریافت وام نیست. بلکه بعد از ثبت نام وضعیت متقاضیان گرفتن این تسهیلات بررسی می‌شود و سپس نتایج اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که کمترین میزان وام و تسهیلات تسویه‌نشده را داشته باشند، از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی استفاده نکرده‌اند و همچنین کمترین حقوق دریافتی را دارند در الویت دریافت وام بازنشستگان ۱۴۰۲ قرار می گیرند.

همچنین در شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ آمده است؛

همراه داشتن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه برای ثبت نام الزامی است.

درباره وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود.

ثبت نام برای گرفتن وام در صندوق بازنشستگی کشوری لزوما به معنای پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

متقاضی باید پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه وراث دیگر برای تأیید به مدیریت‌های استانی تحویل بدهد.

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط زیر اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری از روز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ فعال است

نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲هزار نفر از واجدین شرایط تا آخر امشب (۳خرداد) انجام می شود.

شرایط دریافت وام بازنشستگان کشوری

  1. مبلغ وام ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
  2. هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
  3. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  4. وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  5. متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  6. فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.
    • لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
    • تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
    • درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت های استانی و با ارائه مستندات ( قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید می باشد.
  7. «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.
  8. «وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.
  9. ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  10. ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  11. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

مشاهده نتایج نوبت دهی وام ضروری

شما می توانید پس از ثبت درخواست از طریق همین سامانه نتایج نوبت دهی را پیگیری کنید. جهت اطلاع از واریز وام ضروری می توانید خبر زمان واریز وام ضروری بازنشستگان کشوری را دنبال کنید

مشاده نتایج وام ضروری

اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری

  • متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و درخواست ایشان تا پایان سال ۱۴۰۲ در سامانه ثبت‌نام اینترنتی محفوظ خواهد بود.
    اولویت‌بندی پرداخت وام ۳۰میلیون‌تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.
  • با توجه به کثرت واجدین شرایط، امکان پرداخت به‌صورت یکجا فراهم نیست و با توجه به اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، وام‌های ضروری به‌شکل ماهانه و مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.
  • در این اطلاعیه با اشاره به «متقاضیانی که به‌هردلیلی در اسفندماه ۱۴۰۱ موفق به ثبت‌نام اینترنتی نشده‌اند» آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را فراهم کرده است که بازنشستگان در هر ماه و به‌صورت مستمر اقدام به ثبت‌نام کنند.
  • برهمین اساس و با توجه به امکان ثبت‌نام مستمر وام در هر ماه، نتایج واجدین شرایط نیز به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود.
  • براساس این گزارش، نتایج ثبت‌نام واجدین شرایط دریافت وام ضروری در پایان هر ماه به متقاضیان اعلام خواهد شد و بازنشستگان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به‌نشانی sabasrm.ir از نتایج ثبت‌نام خود مطلع شوند.

زمان پرداخت وام بازنشستگان کشوری نوبت اول (خردادماه)

نوبت اول وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری امشب واریز می‌شود. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مرحله اول وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط تا آخر امشب واریز می‌شود. نعمت‌الله ترکی افزود: از روز شنبه ششم خرداد، سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری فعال شده و در طول سال هم به طور مستمر فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری، که از روز شنبه ۶خرداد فعال می‌شود، براساس درخواست بازنشستگان و با هدف تسریع در خدمت به متقاضیانی که نیاز پیش‌بینی نشده به وام دارند در نظر گرفته شده است.

ترکی افزود: نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲هزار نفر از واجدین شرایط تا آخر امشب انجام می شود.

دوره جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری با افزایش دوبرابری و به مبلغ ۳۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه ۴ درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اسفند سال گذشته انجام شد، میزان وام بازنشستگان کشوری از سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

براساس اطلاعیه اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و درخواست ایشان تا پایان سال ۱۴۰۲ در سامانه ثبت‌نام اینترنتی محفوظ خواهد بود.

جزئیات ثبت‌ نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اولویت‌بندی پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.

با توجه به کثرت واجدین شرایط، امکان پرداخت بصورت یکجا فراهم نبوده و با توجه به اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، وام‌های ضروری به شکل ماهانه و مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.

در این اطلاعیه با اشاره به «متقاضیانی که به هر دلیلی در اسفندماه ۱۴۰۱ موفق به ثبت‌نام اینترنتی نشده‌اند» آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را فراهم کرده که بازنشستگان در هر ماه و بصورت مستمر اقدام به ثبت‌نام کنند.

وام ضروری بازنشستگان کشوری ۳۰ میلیون تومان شد

برهمین اساس و با توجه به امکان ثبت‌نام مستمر وام در هر ماه، نتایج واجدین شرایط نیز بصورت ماهانه اعلام می‌شود.

براساس این گزارش، نتایج ثبت‌نام واجدین شرایط دریافت وام ضروری در پایان هر ماه به متقاضیان اعلام خواهد شد و بازنشستگان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir از نتایج ثبت‌نام خود مطلع شوند.

دانلود فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

سوالی که ممکن است برای بسیاری از متقاضیان مطرح شود این است که به چه شکل باید به فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری دسترسی پیدا کنند یا به عبارتی دانلود فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ چگونه است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، افراد برای این منظور تنها کافی است به سایت مذکور به نشانی sabasrm.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.

اما در خصوص افرادی که وظیفه بگیر وارث خود هستند، لازم است، علاوه بر تکمیل فرم اینترنتی، فرم دیگری تحت عنوان فرم تعهد وراث را نیز تکمیل نمایند، که به موجب آن سایر وراث رضایت خود را نسبت به دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام می نمایند. در ذیل لینک دانلود این فرم برای متقاضیان قرار داده شده است.

فرم تعهد وارت اندیشه معاصر

vaam.kabta.ir 1402

سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از یکی از خدمات بزرگ سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ که به صورت غیر حضوری می باشد بهره مند شوند این خدمت اعطای وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی است که ثبت نام آن از سایت vaam.kabta.ir صورت می گیرد.

شروط لازم جهت ثبت نام در سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

بازنشستگان جهت ثبت ‌نام برای دریافت وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ می بایست شرایط زیر را داشته باشند:

بازنشسته می بایست حقوق بازنشستگی خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید.

بازنشسته می بایست دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشد. در صورتیکه کارت عضویت کانون اعتبار نداشته باشد ابتدا به کانون بازنشستگان شهر تهران جهت تمدید مراجعه وسپس ثبت نام کنید.

سن بازنشسته متقاضی وام می بایست کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

بازنشسته می بایست فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌ های کشور باشد.

بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

مبلغ وام، ۲۰ میلیون تومان می‌باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک، می باشد.

بازنشستگانی که درخواست وام در سال ۱۴۰۲ را دارند می بایست سیم کارت بنام خود داشته باشند، توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می‌بایست متعلق بنام شخص بازنشسته باشد.

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

درگاه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

متقاضی محترم ، تنها در صورت مشاهده پیام “ثبت نام شما با موفقیت صورت گرفت” عملیات ثبت نام وام برای شما پایان یافته است .
بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از تاریخ ۱ / ۱۱ / ۱۳۹۷ تا پایان ساعت اداری ۱ / ۱۲ / ۱۳۹۷ با توجه به شرایط و ضوابط زیر، از طریق همین بخش اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز و مراتب با پیام کوتاه (SMS) به اطلاع وی خواهد رسید.
ضوابط و شرایط دریافت وام

۱ – اعتبار وام هر استان بر اساس توزیع فراوانی بازنشستگان و موظفین آن استان تعیین می گردد.
۲ – مبلغ وام پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی دربانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و ازاین حساب حقوق بازنشستگی / وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
۳ – پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴% می باشد.
۴ – متقاضیانی که در سال ۹۷ از وام ضروری پنجاه میلیون ریالی بهره مند گردیده و یادر مراحل پرداخت وام مذکور قرار دارند مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۵ – متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یکسال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۶ – وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۷ – متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۸ – فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بایست پس از دریافت <<فرم تعهد وراث>> و تکمیل آن توسط سایر وارث، فرم را جهت تایید در اختیار مدیریت های صندوق در مرکز استان قرار دهد.
۹ – لازم به ذکر است تکمیل فرم <<تعهد وراث>> برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
۱۰- تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
۱۱ – درخصوص وراث صغیر و محجور ، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد.
۱۲ – “بازنشسته” متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می شود “بازنشسته” متقاضی، از “دفترکل بازنشستگی” خود اقدام به ثبت نام نماید.
۱۳ – “وظیفه بگیر” متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند ، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود “وظیفه بگیر” متقاضی، از “دفترکل اول” اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از “دفترکل دوم” فراهم گردد.
۱۴ – ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
۱۵ – تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.
۱۶ – ثبت نام در سامانه، حقی را برای دریافت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
۱۷ – پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل،”واجدین شرایط” تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار