۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹

سایت ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲ / استعلام وام ازدواج + آموزش و فیلم ve.cbi.ir

سایت ثبت نام وام ازدواج 1402 / استعلام وام ازدواج + آموزش و فیلم ve.cbi.ir

ثبت نام وام ازدواج 1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،وام ازدواج ۱۴۰۲ برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم های زیر ۲۳ هر نفر ۲۲۰ میلیون تومان و این مبلغ برای سایرین هر نفر ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود. وام ازدواج فقط به افراد ۱۴ تا ۵۰ سال که تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند و تاریخ عقد آن ها از ۱ فروردین ۹۸ به بعد می باشد تعلق می گیرد. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با جزئیات دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲. ثبت نام وام ازدواج برای دریافت تسهیلات حمایتی در آغاز زندگی مشترک با شرایط خاص همواره مورد توجه زوجین بوده است. با وجود الکترونیکی شدن ثبت نام وام قرض‌الحسنه ازدواج اما اغلب متقاضیان با مشکل عدم تخصیص بودجه کافی در بانک‌ها، نداشتن ضامن معتبر و موانع دیگر روبرو می‌شوند. به همین دلیل مدت زمان انتظار آنها برای دریافت این وام بسیار طولانی می‌شود و گاهی اقدام به لغو درخواست خود می‌کنند. اما ما میخواهیم یک راه حل ساده را به شما پیشنهاد بدهیم که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون مانع احتمالی وام ازدواج خود را دریافت کنید. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید.

 

سایت ثبت نام وام ازدواج / استعلام وام ازدواج

فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام شما

استعلام وام ازدواج

سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir 1402، از سوی بانک مرکزی، جهت ارائه تسهیلات ازدواج به زوج ها راه اندازی شده است. برای ثبت نام در این سامانه، می توان با ورود به سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بخش ثبت نام جدید و همچنین، جهت مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات ازدواج، از بخش مشاهده وضعیت، اقدام نمود.

سامانه مزبور که جهت ارائه تسهیلات ازدواج، به متقاضیان آن می باشد سامانه وام ازدواج نام داشته و متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج، می توانند از طریق این سامانه، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، به صورت غیر حضوری و آنلاین، برای دریافت وام ازدواج، اقدام نمایند.

سایت ثبت نام وام ازدواج 1402

سایت ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲

سایت فوری ثبت نام وام ازدواج، ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج از سامانه ve.cbi.ir

در شرایط فعلی اعطای وام ازدواج در کشور ما، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است و از طریق چه بانک هایی می توان برای این وام، اقدام نمود؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن امور، اکثر خدمات ارائه شده از سوی دولت و بخش خصوصی، از طریق اینترنت انجام می شود، بانک ها نیز از این امر، تبعیت کرده و خدمات خود را به صورت اینترنتی نیز ارائه می دهند؛ چرا که، خدمات اینترنتی، محدودیت ساعت ندارند و کاربر، در هر ساعتی که وقت آزاد داشته باشد، می تواند از خدمات مورد نظر خود، استفاده کند.

جهت ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲، ابتدا وارد سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir، شوید. سپس، از منوی سمت راست صفحه، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

در این مرحله، فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، برای شما نمایش داده می شود و می بایست اطلاعات خود را به طور دقیق، وارد نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

در نهایت، اگر تمام اطلاعات وارد شده از سوی متقاضی، صحیح باشد، این اطلاعات، توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید شده و پیامی، حاوی کد رهگیری ده رقمی، برای افراد، نمایش داده می شود. این کد ده رقمی، جهت رهگیری وضعیت وام ازدواج است و در بقیه مراحل ثبت نام، تا زمان دریافت مبلغ وام، داشتن این کد، برای انجام مراحل دیگر و پیگیری وضعیت درخواست وام ازدواج، ضروری می باشد.

همچنین، فرزندان بازنشستگان کشوری، می توانند جهت ثبت درخواست خود، برای دریافت وام ازدواج، از طریق سایت sabasrm.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر ، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

ve.cbi.ir وام ازدواج مشاهده وضعیت، مشاهده وضعیت درخواست در سامانه وام ازدواج ۱۴۰۲

برای مشاهده وضعیت درخواست وام ازدواج، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب نمایید.

در این قسمت، می بایست شماره ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید.

سپس، برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام وام ازدواج خود، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب کنید.

همچنین، زوجین، جهت ثبت ازدواج خود به طور رسمی، می بایست بدانند در حال حاضر، ثبت ازدواج در دفاتر رسمی ثبت ازدواج، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۴۰۲

الف – شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

۲- به هر یک از زوجـــین مــبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

تبصره ۱ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به هر یک از زوجین مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره ۲ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره ۳ : کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

تبصره ۴ : اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .

۳- دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .

۴- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)

۵- به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

ب – مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۲

۱- اصل سند ازدواج .

۲- اصل شناسنامه‌های زوجین .

۳- اصل شناسنامه‌های ضامنین .

۴- اصل کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .

۵- اصل کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .

۶- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .

۷- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .

 استعلام وام ازدواج

استعلام وام ازدواج

پ- شرایط ضامنین وام ازدواج ۱۴۰۲

۹- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و بیست میلیون (۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله با اعتبارسنجی و سفته و یا یک ضامن معتبر می باشد.

ج- روش ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .

د- مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد وام ازدواج ۱۴۰۲

– مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد می باشد .

– اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می باشد .

و- دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران

ماده ۱- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.

تبصره ۱ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به هر یک از زوجین که مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند، مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره ۲ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد و مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باشند،
مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

ماده ۲- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.

ماده ۳- با توجه به ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.

ماده ۴- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر ۱۰ سال (۱۲۰ ماه) می باشد.

ماده ۵- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

ماده ۶- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد.

ماده ۷- درراستای اجرای ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده ۱ دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:

بنیاد شهید، جانبازان، ایثارگران و وام ازدواج

ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟

در پاسخ به این سوال که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲ باز است، باید گفت در حال حاضر، سایت بانک های ملت، پست بانک، رسالت، تجارت، ملی ایران، سپه، مسکن، رفاه کارگران، پارسیان، صادرات، آینده، گردشگری، پاسارگاد، اقتصاد نوین، عسکریه، شهر، کوثر، حکمت، ایران زمین، توسعه تعاون، دی، انصار، مهر ایران، سامان، امید، کشاورزی و سینا، برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲، در دسترس قرار دارند و متقاضیان، می توانند با ورود به سایت این بانک ها، برای ثبت نام وام ازدواج اقدام نمایند.

همچنین، در پاسخ به این سوال که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است، لازم به ذکر است که با توجه به اینکه بودجه این بانک ها، در مقایسه با حجم بالای تقاضای وام ازدواج، محدود می باشند، ممکن است سایت هر یک از این بانک ها، برای مدت زمان محدودی، جهت ارائه خدمات برای تسهیلات وام ازدواج، از دسترس خارج شوند.

سایت فوری ثبت نام وام ازدواج

سایت فوری ثبت نام وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۲​

وام ازدواج، به عنوان کمک هزینه ای از طرف دولت، برای زوجین محسوب می شود. مبلغ وام ازدواج، در سال ۱۴۰۲، حداقل ۱۸۰ میلیون تومان می باشد، این مبلغ وام ازدواج،​ برای زوجینی است که عقد نکاح آن ها، در تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هشت و پس از آن، ثبت شده باشد.

اگر سن زوج ( آقا ) بیشتر از ۲۵ سال و سن زوجه ( خانم ) بیشتر از ۲۳ سال باشد، هریک از طرفین، می توانند بعد از ثبت نام وام ازدواج، وام خود را با مبلغ حداقلی وام ازدواج، یعنی ۱۸۰ میلیون تومان دریافت کنند.

و اما، اگر سن زوج ( آقا ) کمتر از ۲۵ سال و سن زوجه ( خانم ) کمتر از ۲۳ سال سن باشد، هریک از طرفین، پس از ثبت نام وام ازدواج، می توانند ۲۲۰ میلیون تومان وام ازدواج و تسهیلات دریافت نمایند.

مبالغی که برای دریافت وام ازدواج، بیان شد، برای افراد عادی است، اما خانواده های ایثارگران، جانبازان و آزادگان، می توانند این وام را با مبلغ دو برابر افراد عادی دریافت کنند ( باتوجه به شرایط سنی فرد متقاضی ) فرد متقاضی می تواند خود فرد ایثارگر، جانباز و آزاده بوده و یا از فرزندان ایشان و یا فرزندان شاهد باشد.

باز پرداخت وام ازدواج، به صورت اقساط، ۱۲۰ ماهه ( ۱۰ ساله ) می باشد و هریک از زوجینی که وام را دریافت کرده اند، باید اقساط آن را پرداخت کنند و سر رسید اولین قسط، یک ماه پس از دریافت وام است. همچنین، سود دریافتی وام ازدواج، توسط بانک، چهار درصد می باشد.

نحوه پیگیری وضعیت ثبت نام وام ازدواج

طبق آنچه گفته شد، ثبت نام وام قرض‌الحسنه ازدواج از طریق سامانه وام ازدواج و پر کردن فرم مربوط به آن، قابل انجام است. همچنین برای پیگیری، استعلام و مشاهده وضعیت وام باید از کد رهگیری و کد ملی خود استفاده کنید.

کارهایی که برای گرفتن وام ازدواج لازم است انجام دهید شامل این موارد است: آمادگی و در دسترس بودن – توانایی کار کردن با اینترنت – وجود موبایل یا رایانه – سرعت تایپ عالی

منظور از مشاهده وضعیت وام ازدواج همان پیگیری از طریق کد رهگیری ۱۰ رقمی است که بعد از تکمیل موفقیت‌آمیز مراحل ثبت نام وام مختص هر یک از متقاضیان صادر می‌شود. پس پیگیری وام ازدواج نیز مانند دیگر مراحل به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

در برگه استعلام وام ازدواج در بخش مشاهده وضعیت، لیست شعب بانکی که می‌توانید از آنها تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنید، مشخص شده‌ است. زوجین تنها ۱۲ روز کاری فرصت دارند که به شعبه بانک مربوطه مراجعه کنند و بعد از پذیرش درخواست وام ازدواج توسط شعبه بانک، باید حداکثر ظرف ۴۵ روز مدارک خود را تکمیل کنند.

فراموشی کد رهگیری وام ازدواج ۱۴۰۲

در قسمت های قبل، گفته شد که مشاهده استعلام وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۲ و پیگیری همه مراحل آن تا دریافت کامل وام، نیازمند داشتن دو کد می باشد؛ کد ملی یا همان شماره ملی فرد متقاضی دریافت وام و کد رهگیری که درهنگام ثبت نام در سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، برای فرد ارسال شده است.

از آنجا که امکان مفقودی و فراموشی کد رهگیری، برای افراد ثبت نام کننده، وجود دارد، در این بخش از مقاله، به آموزش بازیابی کد رهگیری وام ازدواج ۱۴۰۲ می پردازیم. فردی که به هر دلیلی، اکنون کد رهگیری ندارد و خواستار بازیابی کد رهگیری وام ازدواج ۱۴۰۲ خود است، باید مراحل زیر را طی کند:

در ابتدا، با جست و جوی آدرس ve.cbi.ir، وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شود و در قسمت راست صفحه، بر روی گزینه بازیابی و چاپ کد رهگیری کلیک کرده و آن را انتخاب کند.

سپس فرمی مطابق با تصویر زیر برای فرد نمایش داده می شود و او باید، اطلاعات خواسته شده از قبیل شماره ملی، حرف اول نام، حرف اول نام خانوادگی، تاریخ تولد و تاریخ ازدواج ( عقد رسمی ثبت شده در عقدنامه ) را وارد نموده و سپس برروی گزینه مشاهده و چاپ کد رهگیری کلیک نماید.

اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشد و فرد، تمام مراحل را طبق آنچه در بالا گفته شد انجام دهد، پس از کلیک بر روی گزینه مشاهده و چاپ کد رهگیری، قادر به مشاهده کد رهگیری جدید( متفاوت با کد قبلی ) خود خواهد بود. اکنون پس از دریافت کد رهگیری مربوطه، فرد می تواند، وضعیت وام خود را مشاهده کند.

ثبت نام وام فرزند اوری

ثبت نام وام فرزند اوری

پاسخ به همه سوالات درباره وام ازدواج ۱۴۰۲

شرایط لازم جهت ضامن در زمان اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کدام است؟

پاسخ : در خصوص اخذ ضامن جهت بهره مندی از تسهیلات مذکور ، حسب مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و برای تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال دو ضامن معتبر کافیست که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل می باشد

اگر متقاضی در زمان ثبت نام و پر کردن فرم مربوطه در پایان مراحل مربوطه موفق به دریافت کدرهگیری نشده است به چه صورت می تواند این کد را دریافت نماید؟

پاسخ : متقاضی می تواند با مراجعه به قسمت بازیابی کدرهگیری و وارد کردن مشخصات مربوطه در قسمتهای مشخص شده نسبت به بازیابی کد رهگیری اقدام نماید

هنگام ثبت نام اولیه ، مشخصات متقاضیان به اشتباه درج گردیده ، لیکن ثبت نام در سامانه انجام شده است برای اصلاح مشخصات چه کار باید انجام دهم؟

پاسخ : در زمانیکه متقاضی ثبت نامه اولیه انجام داده و هنوز صحت و سقم اطلاعات متقاضی از سوی ثبت احوال تایید نشده باشد متقاضی می تواند با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت نام قبلی نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام نماید. همچنین اگر صحت مشخصات متقاضی توسط ثبت احوال انجام شده باشد مجدداً متقاضی از قسمت ویرایش ثبت نام قبلی می تواند اصلاح مشخصات را انجام نماید. ولی اگر صحت و سقم اطلاعات متقاضی توسط ثبت احوال تایید نشده باشد متقاضی می باید با مراجعه به قسمت ثبت نام جدید نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند

در صورتیکه برای بانکی جدید ثبت نام نموده اما با بانک قبلی خود به توافق رسیده باشم و قرار است این بانک تسهیلات ازدواج را به بنده پرداخت نماید، چطور می توانم ثبت نام جدید خود را حذف نمایم؟

پاسخ : اگر در بانک جدید تا کنون تعیین شعبه نشده باشید می توانید با مراجعه به قسمت حذف ثبت نام، ثبت نام قبلی خود را حذف نمایید

آیا ثبت نام ازدواج از طریق پست امکان پذیر می باشد؟

پاسخ : خیر‌، متقاضی صرفاً از طریق این سامانه امکان ثبت نام دارد

آیا پس از گذشت تاریخ انقضاء تعیین شعبه امکان تمدید مهلت وجود دارد؟

پاسخ : با توجه به محدودیتهای موجود بانکها قادر به تمدید مهلت مراجعه برای متقاضیان نبوده و متقاضیان ملزم می باشند پس از تعیین شعبه از سوی بانک عامل، حداکثر ظرف ۱۲ روز کاری به شعبه تعیین شده مراجعه نمایند

آیا برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ثبت نام یکی از زوجین کافی است؟

پاسخ : خیر ، از آنجا که زوج و زوجه هر کدام دارای شخصیت حقیقی مستقل می باشند ، می باید به طور جداگانه ثبت نام نمایند و کد رهگیری دریافت و جهت پیگیری های بعدی یادداشت نمایند

مدت زمان طولانی در صف انتظار تعیین شعبه هستم از کجا می توانم موضوع را پیگیری نمایم؟

پاسخ: چون تعیین شعبه از طریق ادارات سرپرستی بانکها انجام می پذیرد متقاضیان می توانند با مراجعه به این مراکز از روند تعیین شعبه خود مطلع گردند همچنین با مراجعه به قسمت تماس با پشتیبانی بانکها نیز می توانید به صورت تلفنی مراحل مربوطه را پیگیری نمائید

آیا برای اخذ تسهیلات ازدواج ، داشتن عقد نامه رسمی صادر شده از دفتر خانه‌های ازدواج و طلاق الزامی است؟

پاسخ : بلی

آیا تسهیلات ازدواج برای دومین بار پرداخت می شود؟

پاسخ : تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی گردد و هر فرد تنها یکبار می تواند از تسهیلات ازدواج استفاده نماید

آیا مابه التفاوت تسهیلات ازدواج به متقاضیانی که در ازدواج اول خود از تسهیلات کمتری نسبت به مبالغ فعلی استفاده کرده اند و مجداً ازدواج می نمایند تعلق می گیرد؟

پاسخ : خیر

آیا تسهیلات ازدواج به ازدواج دوم تعلق می گیرد؟

پاسخ : در صورتیکه که متقاضی در ازدواج اول خود تسهیلات دریافت ننموده باشد می تواند در ازدواج بعدی با رعایت سایر شرایط و مقررات مربوطه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نماید

  آیا استفاده از تسهیلات ازدواج ، دارای محدودیت حداکثر سن می باشد؟

پاسخ : بله، به افراد بالای ۵۰ سال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق نمی گیرد

حداقل سن جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج چند سال می باشد؟

پاسخ : برای دختران ۱۳ سال تمام شمسی و برای پسران ۱۵ سال تمام شمسی

آیا تسهیلات ازدواج به افراد کمتر از ۱۸ سال تعلق می گیرد؟

پاسخ : بلی در ابتدا زوج و زوجه هر کدام به تنهایی در سامانه ازدواج ثبت نام می نمایند و پس از تعیین شعبه و طی مراحل مربوطه تسهیلات ازدواج به ولی یا قیم قانونی وی پرداخت می گردد

پیگیری وضعیت وام ازدواج 1402

پیگیری وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۲

پس از ثبت نام متقاضی و عدم مراجعه به موقع به شعبه تعیین شده ، در صورت حذف مشخصات آیا فرد می تواند مجدداً ثبت نام نماید؟

پاسخ : بلی متقاضیان می توانند با رعایت سایر شرایط در دستورالعمل سامانه و با مراجعه به قسمت ثبت نام جدید اقدام به انتخاب بانک جدید نمایند

 

آیا متقاضی پس از ثبت نام برای یک بانک می تواند ثبت نام خود را باطل و برای یک بانک دیگر ثبت نام نماید؟

پاسخ: چنانچه متقاضی از سوی بانک تعیین شعبه شده باشد، و متقاضی به مدت ۱۲ روزکاری به شعبه مورد نظر مراجعه ننماید، شخص از سامانه بانک مربوطه حذف شده و می تواند مجدداً ثبت نام نماید ولی اگر متقاضی تعیین شعبه نشده باشد می باید از قسمت ‘حذف ثبت نام’ نسبت به حذف ثبت نام قبلی خود اقدام و سپس در قسمت ‘ثبت نام جدید’ اقدام به ثبت نام و تغییر بانک نماید.

 

پس از پذیرش متقاضی از طرف بانک، چه مدت زمانی برای تکمیل مدارک در نظر گرفته شده است؟

پاسخ: متقاضی پس از پذیرش از طرف بانک، حداکثر ظرف مدت ۱ ماه فرصت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز بانک اقدام نماید. بدیهی است پس از گذشت فرصت مذکور و عدم تکمیل مدارک مربوطه از سوی متقاضی، نام وی از سامانه ازدواج حذف می گردد تا امکان بهره مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور فراهم گردد. براین اساس، متقاضیان مذکور، با رعایت سایر شرایط سامانه ازدواج می توانند در صورت تمایل و واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند

 

در زمان ثبت نام اگر در قسمت ایثارگری به اشتباه وضعیت ”ندارد / دارد“ را ثبت کرده باشم و تعیین شعبه شده باشم چطور می توانم آنرا اصلاح نمایم؟

پاسخ : در زمان تعیین شعبه و مراجعه به شعبه موضوع را به مسئول مربوطه منعکس نموده و حسب استعلام برخط از بنیاد شهید، که در سامانه تعبیه گردیده است، وضعیت ایثارگری شما تعیین خواهد شد

 

بنده مشمول تسهیلات ازدواج ایثارگران می شوم لیکن پس از مراجعه به بانک و استعلام توسط شعب وضعیت سهمیه ایثارگری ندارد، نمایش داده می شود چه کار باید انجام دهم؟

پاسخ : در صورتیکه به شعبه مراجعه نموده و استعلام وضعیت ایثارگری برای شما منفی نمایش داده شد و شما جزو مشمولین قانون خدمات رسانی به ایثارگران (صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشید می باید با مراجعه به یکی از مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و یا شهرستان خود نسبت به ثبت اطلاعات خود در سیستم سجایا بنیاد شهید اقدام نموده و مجدداً به شعبه تعیین شده جهت بهره مندی از تسهیلات موصوف مراجعه نمایید

 

در صورتی که در سامانه ازدواج وضعیت ایثارگری را به اشتباه انتخاب کرده باشیم یا استعلام سامانه وضعیت ایثارگری را ندارد نشان دهد ، آیا می توانیم معرفی نامه کتبی از مرکز بنیاد شهید برای بانک تهیه نمایم؟

پاسخ : خیر. استعلام وضعیت ایثارگری متقاضیان مشمول صرفاً از طریق گزینه استعلام در سامانه ازدواج امکانپذیر می باشد

 

علت عدم امکان ثبت نام در سامانه ازدواج در بانکی خاص برای یک استان مشخص چیست؟

پاسخ : در صورت اتمام اعتبار بانکهای یک استان و یا افزایش بیش از حد مراجعین به بانک مذکور در استان مورد نظر ، امکان ثبت نام برای متقاضی جدید میسر نمی باشد . لذا متقاضی می بایست در فرصتهای بعدی برای ثبت نام به سامانه مراجعه نماید یا بانکهای دیگر در سامانه ازدواج را انتخاب نماید

 

فرصت ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج ، جهت دریافت وام ازدواج حداکثر چه مدت می‌باشد؟

پاسخ : متقاضیانی که تاریخ وقوع عقد آنها از ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ به بعد باشد، امکان ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند

 

آیا با توجه به گذشت بیش از ۲۴ ماه از زمان وقوع عقد می توانم جهت ثبت نام و دریافت قرض الحسنه ازدواج اقدام نمایم؟

پاسخ : بلی ،به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

 

اینجانب در هفته قبل ثبت نام کرده ام لیکن شعبه مورد نظر از سوی سایت مشخص نشده است؟

پاسخ : این امر هنگام مراجعه همزمان تعداد زیادی از متقاضیان ازدواج به سایت ازدواج اتفاق می‌افتد که با توجه به کثرت متقاضیان در مقاطع مختلف و محدودیت منابع قرض الحسنه بانکی، تعیین شعبه از سوی بانک عامل برای متقاضیان صورت خواهد پذیرفت

 

با توجه به ثبت نام در سامانه و تایید کدملی ، بانک عامل نسبت به تعیین شعبه اقدام نکرده است؟

پاسخ : به علت کثرت متقاضیان در سامانه قرض الحسنه ازدواج و همچنین محدودیت منابع بانکی تعیین شعبه و پرداخت تسهیلات با کندی صورت خواهد پذیرفت و متقاضی می باید صرفاً با مراجعه به قسمت مشاهده وضعیت سامانه ازدواج از وضعیت خود مطلع شده و در صورت تعیین شعبه با مراجعه به بانک مذکور جهت تشکیل پرونده و طی مراحل مربوطه نسبت به اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام نماید

 

آیا ثبت نام من و همسرم در دو بانک و یا دو شهر متفاوت امکان پذیر می باشد؟

پاسخ : به منظور تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمایند

 

آیا اینجانب به وکالت رسمی و محضری از طریق متقاضی مربوطه می توانم جهت دریافت تسهیلات ازدواج در سایت ثبت نام کرده و تسهیلات ازدواج آنان را وکالتاً دریافت نمایم؟

پاسخ : جهت ثبت نام می بایستی کلیه اطلاعات متقاضی در سـامانه درج شود لیکن در صورت دارا بودن وکالتنامه معتبر وکیل می تواند جهت دریافت تسهیلات به بانک مراجعه و تسهیلات را دریافت نماید و پذیرش یا عدم پذیرش وکالتنامه به تشخیص بانک عامل می باشد

 

آیا به عنوان متقاضی ساکن خارج از کشور ، می توانم جهت دریافت وام ازدواج ثبت نام نمایم؟

پاسخ : بلی ، در صورت ارائه گواهی ازدواج که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده و ممـهور به مـهر کنسولگری ایران نیز باشد (که به عنوان سـند ازدواج تلقی می‌گردد) می‌توانید ثبت نام نمایید

 

آیا تسهیلات ازدواج به اقلیتهای مذهبی تعلق می گیرد؟

پاسخ : بلی ، ارائه اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسـمی توسـط مراکزاقلیت‌های دینی در داخل‌کشور مورد تایید قرار گیرد ، معادل عقدنامه تلقی گردیده و اینگونه متقاضیان نیز می توانند در سامانه ثبت نام و از تسهیلات بهره مند گردند

 

آیا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجی تعلق می گیرد؟

پاسخ : حسب تصمیمات متخذه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به اتباع خارجی امکان پذیر نمی باشد

 اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری وضعیت وام ازدواج چیست؟

جهت پیگیری وام ازدواج می بایست کد ملی و کد رهگیری در دسترس باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

جهت پیگیری وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۲ به چه صورت می توان اقدام نمود؟

جهت پیگیری وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت وام ازدواج به آدرس ve.cbi.ir می توان اقدام کرد که جزئیات و نحوه آن در متن مقاله ارائه شده است.

هنگام پیگیری وضعیت وام ازدواج در صورت نداشتن کد رهگیری امکان دریافت مجدد آن هست؟

بله در صورت فراموشی کد رهگیری برای پیگیری وضعیت وام ازدواج امکان بازیابی آن از طریق مراجعه به سایت ve.cbi.ir و انتخاب گزینه بازیابی و چاپ کد رهگیری وجود دارد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

دکتر یوسفی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲


با سلام اینقدر این وام سخت میگیرن که جوانان مجبورن بفروشن به دلال ها این ازدواج آسانی که مقام معظم رهبری گفتن نیست جوانان دیگر تمایلی به ازدواج ندارن وقتی شرایطش را ندارن وقتی کسی دانشجو باشه بانک چون شغلی ندارد وام نمی‌دهد یا خانم خانه دار باشد بازم وام نمی‌دهد تازه باز ضامن معتبر هم داشته باشی رسمی باشد نمیدهند این نمیشود سخت بگیرید بعد انتظار دارید جوانان ازدواج کنن

مجتبی شجاعی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲


سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .

نظرات بسته شده است