۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

اقتصادی

سایت بانک مرکزی وام ازدواج | شرایط دریافت وام ازدواج

برای دریافت وام ازدواج باید چه کاری انجام بدهیم؟ برای گرفتن وام چه شرایطی باید داشته باشیم ؟

پیگیری وام ازدواج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ازدواج یکی از راه هایی است که زوجین برای دریافت آن میتوانند وارد سامانه شوند و از مزایای آن استفاده کنند وام ازدواج در اول زندگی باعث حل شدن خیلی از مشکلات افراد شده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

معرفی سایت وام ازدواج ۱۴۰۳ ve.cbi.ir

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای کمک به زوج های جوان که در شرف ازدواج هستند، کمک هزینه ای با عنوان وام ازدواج، در نظر گرفته است. مبلغ وام مذکور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال ۱۴۰۳، افزایش داشته است و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان می باشد و افراد، با توجه به شرایط سنی و دیگر شرایط خاصی که دارند، می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. بنابراین، ممکن است این سوال برای افراد واجد شرایط، مطرح شود که در حال حاضر، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟که در ادامه به معرفی سایت وام ازدواج و پاسخ سوال پرداخته خواهد شد.

در سال های گذشته، ثبت نام وام ازدواج و تمام مراحل آن، از جمله ثبت نام در سامانه ثنا برای احرازهویت و آدرس متقاضیان وام، همانند تمامی تسهیلات و خدمات بانکی دیگر، به صورت حضوری و با مراجعه به یکی از شعب بانک های معرفی شده از طرف بانک مرکزی، صورت می گرفت؛ اما همانطور که بیان شد، امروزه این عملیات، به صورت اینترنتی، انجام می شود و متقاضیان، برای دریافت وام بانک سپه و همینطور دریافت این وام از سایر بانک ها، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir شوند.

این سایت، که همانند سامانه بام بانک ملی، دارای امکانات متعددی بوده، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طراحی و راه اندازی شده است که یکی از معتبر ترین سایت ها، جهت ارائه تسهیلات بانکی می باشد و با توجه به اینکه قرار است افراد متقاضی، تمام اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند، می بایست، در مرورگر های خود، آدرس آن را جستجو کنند. زیرا، ممکن است، با تایپ و جستجوی عناوینی، مانند وام ازدواج، ثبت نام وام ازدواج و از این قبیل عناوین هم، سایت مورد نظر یافت شود؛ اما، بهتر است از آدرس اصلی سایت، یعنی همان ve.cbi.ir استفاده کنند.

وام ازدواج ۱۴۰۳

مراحل دریافت وام چیست؟

در مرحله اول متقاضی باید به سامانه www.ve.cbi.ir مراجعه کند. سپس اطلاعات خواسته شده را در این سامانه وارد کند. اطلاعات واردشده با سامانه ثبت‌احوال مطابقت داده می‌شود و پس از تأیید، فرد متقاضی به سرپرستی بانک منتخب در استان معرفی می‌شود. سرپرستی بانک مربوطه نیز فرد را به شعبه معرفی کرده و پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی پس از دریافت پیامک می‌تواند به شعبه تعیین شده مراجعه کرده و پس از پذیرش در شعبه مدارک خود را تکمیل و تحویل دهد. پس از تکمیل مدارک و معرفی ضامنین معتبر، بانک موظف است وام درخواستی فرد را طی ۱۰ روز به حساب ایشان واریز کند.

مهدی طغیانی، سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات وام ازدواج در سال جدید گفت:

ما هر سال نوبت‌های بیشتری را به‌ویژه در سه ماه آخر سال داریم، چرا که یک عده‌ای وام نمی‎گیرند و می‌خواهند سال بعد با قیمت افزایش یافته وام دریافت کنند. بنابراین ما همیشه عده‌ای را در صف را داریم.

وی در ادامه توضیح داد: مسئله بعدی این است که بحث کمبود منابع پیش‌بینی می‌شود. ما امثال پیش‌بینی کردیم که حدود ۳۰۰ میلیون تومان به هر نفر وام ازدواج تعلق بگیرد. اما در نهایت با احکام بررسی شده در هئیت نظارت مجمع تشخیص نظارت و شورای نگهبان عدد تعیین شده کاهش یافته است. فکر می‌کنم تا همان عدد پارسال کاهش یافته است. قاعدتاً با عدد افزایش یافته‌، الان به هر نفر افزایش رقم وام داریم، ولی کل رقمی که به این امر تعلق گرفته، کم خواهد شد. در این شرایط به هر حال عده‌ای در صف قرار می‌گیرند.

طغیانی تصریح کرد: قرار است البته رقم کم شده را شورای پول و اعتبار تامین کند. در حقیقت ما ۳۰۰ میلیون برای هر نفر پیش‌بینی کرده بودیم و سالانه حدود ۵۰۰ هزار ازدواج داریم. اگر هر زوج ۶۰۰ میلیون وام بخواهند، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان (۳۰۰ همت) نیاز است. ولی الان با کاهش رقم کل وام کمبود برای تامین وام ازدواج در کل کشور وجود دارد.

وی در مورد مشکلات سایت ثبت‌نام وام ازدواج گفت: مسائل اجرایی قابل برطرف شدن است. ما باید مسئله را کلان ببینیم، اگر سامانه مسئله‌اش حل شود و شروع پرداخت اتفاق افتاد، باید شرایط وام برای همه محیا شود. مسئولیت این را در مراحل پایانی بررسی قانون بودجه ۱۴۰۳ به شورای پول و اعتبار دادیم. یعنی شورای پول و اعتبار موظف است با بررسی منابع بانک‌ها نیازها را تامین بکند. امیدوارم با دستور آقای رئیس‌جمهوری شورای پول و اعتبار شرایط را محیا کند و بتوانیم مشکل را حل کنیم.

طغیانی در خصوص کارکرد ماه‌های اخیر بانک مرکزی گفت: من در بحث ارزی در صحن علنی انتقاداتم را اعلام کردم و معتقد هستم که ما سیاست‌گذاری اشتباهی داریم

سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است

در بخش های قبل، در رابطه با هدف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت طراحی سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir توضیح دادیم و همچنین، نحوه ورود به سایت تسهیلات قرض الحسنه و تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، از طریق این سامانه، بیان شد.

اما، یکی از مشکلاتی که متقاضیان وام ازدواج، با آن مواجه می باشند، این مساله است که هنگامی که به سایت برخی از بانک ها برای ثبت نام وام ازدواج مراجعه می کنند، متوجه می شوند که سامانه بانک، برای وام ازدواج، بسته بوده و بنابراین، امکان ثبت نام برای آن ها، وجود ندارد. به همین دلیل، این سوال، برای این اشخاص، مطرح می شود که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟

در پاسخ به این سوال که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۳ باز است، باید گفت در حال حاضر، سایت بانک های ملت، پست بانک، رسالت، تجارت، ملی ایران، سپه، مسکن، رفاه کارگران، پارسیان، صادرات، آینده، گردشگری، پاسارگاد، اقتصاد نوین، عسکریه، شهر، کوثر، حکمت، ایران زمین، توسعه تعاون، دی، انصار، مهر ایران، سامان، امید، کشاورزی و سینا، برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۳، در دسترس قرار دارند و متقاضیان، می توانند با ورود به سایت این بانک ها، برای ثبت نام وام ازدواج اقدام نمایند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط