۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

سامانه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه + لینک ورود به سایت ذینفعان بازار سرمایه ddn.csdiran.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به سرمایه گذاران بازار سرمایه، ناشران اوراق بهادار و نهادهای نظارتی روی کار آمده است. کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات...

سامانه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه + لینک ورود به سایت ذینفعان بازار سرمایه ddn.csdiran.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به سرمایه گذاران بازار سرمایه، ناشران اوراق بهادار و نهادهای نظارتی روی کار آمده است. کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی اینترنتی www.ddn.csdiran.ir را دارند، می توانند با ورود به این سامانه از خدماتی که به صورت غیر حضوری و آنلاین ارائه می شود، استفاده نمایند.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه با هدف ارائه خدمات به ذینفعان این بازار شامل ناشران، سهامداران و نهاد های نظارتی و همچنین برقراری ارتباط با آن ها ایجاد شده است که به اختصار درگاه DDN نامیده شده و به آدرس اینترنتی ddn.csdiran.ir​ می باشد. کاربران جهت استفاده خدمات این سامانه می توانند برای وارد شدن به این درگاه هم از طریق سامانه سمات و هم از طریق اپلیکیشن های موجود اقدام نمایند.

سازمان بورس اوراق بهادار در راستای سهولت هرچه بیشتر فعالین بازار سرمایه، سرعت بخشیدن به روند انجام معاملات و بالا بردن میزان امنیت معاملات اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه سمات کرده است که در واقع به عنوان یک واسطه در بین فعالین بازار سرمایه عمل کرده و بین آن ها ارتباط برقرار می کند.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این سایت راه اندازی سامانه ای به نام درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا به اختصار سامانه DDN با آدرس اینترنتیddn.csdiran.ir است که به منظور خدمات دهی هرچه بهتر به تمامی ذینفعان این بازار می باشد. اما شاید این سوال پیش بیاید که درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه چه خدماتی را ارائه داده و چگونه باید وارد این درگاه شد ؟ در ادامه به ارائه پاسخ این سوالات پرداخته شده است.

کاربران برای ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه باید به سایت ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

آموزش درگاه ذینفعان بازار سرمایه ddn.csdiran.ir

معرفی درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه www.ddn.csdiran.ir

در راستای شفافیت سازی در امور مربوط به بازار سرمایه، سامانه های مختلفی از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه روی کار آمده است که یکی از این سامانه ها، سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn می باشد. این سامانه خدمات مختلفی را به سرمایه گذاران بازار سرمایه، ناشران اوراق بهادار و واحدهای نظارتی ارائه می کند. امکانات سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه از طریق سامانه تحت وب و اپلیکیشن های اندرویدی و ios قابل ارائه می شود.

لذا افرادی که قصد استفاده از سایت www.ddn.csdiran.ir  را دارند، می توانند پس از ثبت نام در سامانه ذینفعان بازار سرمایه، مراحل مربوط به ورود به این سامانه را انجام دهند. لازم به ذکر است که تنها افرادی مجاز به استفاده از خدمات این سامانه می باشند که قبلا در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند و مراحل احراز هویت خود را نیز انجام داده باشند.

با وجود سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn بسیاری از خدمات مربوط به بازار سرمایه به صورت غیر حضوری ارائه می شود. به همین خاطر وجود این سامانه باعث شده است که مراجعات حضوری کاهش یابد و امور سرمایه گذاران با سرعت بیشتری و به صورت غیر حضوری انجام شود.

راهنمای ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه www.ddn.csdiran.ir

سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn با هدف ارائه خدمات آنلاین و غیر حضوری به سرمایه گذاران بورس، ناشران اوراق بهادار و نهادهای نظارتی راه اندازی شده است و در همین راستا هم خدمات مختلفی را به این افراد ارائه می کند.

افرادی که قصد ورود به این سامانه را دارند، باید حتما قبلا در سامانه سجام بورسی ثبت نام کرده باشند و مراحل احراز هویت خود را انجام داده باشند، در غیر این صورت امکان ورود به سامانه www.ddn.csdiran.ir برای افراد وجود نخواهد داشت. در صورتی که قصد ورود به سایت ذینفعان بازار سرمایه را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

راهنمای ورود به سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه www.ddn.csdiran.ir

ابتدا نشانی اینترنتی سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه ddn به آدرس ddn.csdiran.ir را در فیلد جستجوی گوگل وارد کنید و به این سایت وارد شوید.

سامانه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

حال نام کاربری که همان کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی است را در فیلد اول وارد کنید. در فیلد دوم، رمز عبوری که در هنگام ثبت نام در این سامانه دریافت کرده اید را وارد کنید و در نهایت بعد از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

برای ورود به این سامانه نیاز به رمز عبور می باشد که پس از ثبت نام در این سامانه به افراد تعلق خواهد گرفت. لذا در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده اید، بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه که به اختصار درگاه DDN نامیده می شود از سوی سازمان بورس در سامانه سمات به منظور خدمات دهی به تمامی ذینفعان بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس شامل سهامداران، ناشران و نهاد های نظارتی قرار داده شده است.

با وجود این درگاه در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی یا ddn csdiran com login تمامی نیاز های این دسته از فعالین بازار سرمایه به راحتی در کمترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها برطرف می گردد. همچنین وجود این درگاه کمک شایانی در حفظ شفافیت و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به این ذینفعان کرده است.

 

لازم به ذکر است که در جهت راحتی هر چه بیشتر افراد در دسترسی و استفاده از این درگاه سازمان بورس امکانی را فراهم کرده است تا دسترسی به ddn csdiran com login هم از طریق سایت سمات، هم از طریق نسخه تحت وب آن و هم از طریق اپلیکیشن ویژه سیستم عامل های اندروید و ios ممکن باشد.

راهنمای دریافت گواهی سهام از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

خدمات ارائه شده توسط درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

این خدمات در ddn csdiran com login در سه بخش برای سه دسته اصلی ذینفعان این بازار شامل سهامداران، ناشران و نهاد های نظارتی تقسیم می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها به صورت جداگانه پرداخته شده است.

 

درگاه الکترونیکی سهامداران ( دارا ) :

این درگاه ویژه خدمات دهی و اطلاع رسانی به تمامی سهامداران حقیقی و حقوقی بازار سرمایه طراحی شده است و هدف آن شفافیت سازی و اطلاع رسانی هرچه بهتر به این دسته از فعالین بازار می باشد. تمامی سهامداران حقیقی و حقوقی با استفاده از این درگاه می توانند به اطلاعاتی از قبیل وضعیت سبد دارایی ( تعداد سهام موجود در آن ، نام ، نماد و … ) خود، اخذ گواهی سپرده دارایی، مشاهده دلیل بسته شدن نماد و یا کد بورسی، شرکت در مجامع عمومی شرکت های ناشر به صورت غیر حضوری و رأی دادن در آن، مشاهده اطلاعیه های صادر شده از سوی ناشران سهام و … دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر با استفاده از این درگاه می توانند به صورت مستقیم به سامانه سجام، اطلاعات سجامی خود و بروز ترین اخبار بازار سرمایه نیز دسترسی داشته باشند، علاوه بر این با استفاده از این درگاه می توان نمای کلی بازار سرمایه و مشاهده سهام در سجام پرداخت.

 

درگاه الکترونیک ناشران ( دانا ) :

هدف از ایجاد این درگاه ارتباط هرچه بهتر با ناشران سهام شرکت ها و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به ناشران و همچنین تمامی ذینفعان شرکت ها می باشد. با استفاده از این درگاه می توان به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با این افراد ارتباط برقرار کرد که در نتیجه آن باعث سرعت بخشیدن به انجام عملیات ثبت و سپرده‌گذاری، برگزاری مجامع، توزیع سود، افزایش سرمایه، گزارش‌گیری و بالا رفتن بهره وری بازار سرمایه می شود.

 

درگاه الکترونیک نهاد های نظارتی و حاکمیتی ( ناظر ) :

با استفاده از درگاه الکترونیک نهاد های نظارتی و حاکمیتی ( ناظر ) امکان نظارت هرچه بهتر و بیشتر بر فعالیت های بازار سرمایه از سوی نهاد هایی مانند وزارتخانه ها، بانک مرکزی، دفتر ریاست جمهوری، سازمان امور مالیاتی، قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر نهاد های ذیصلاح می باشد. این نهاد ها با استفاده از این درگاه می توانند به خدماتی مانند دریافت گزارش های مورد نیاز خود از بازار سرمایه به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.

نحوه ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

به منظور راحتی هرچه بیشتر افراد در استفاده از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا به اختصار درگاه DDN سازمان بورس امکاناتی را فراهم کرده است تا دسترسی به این درگاه از روش های مختلف از جمله از طریق سایت سمات، نسخه تحت وب آن و اپلیکیشن این درگاه که ویژه سیستم عامل های اندروید و ios طراحی شده است وارد این سامانه شده و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست بیاورند.

دقت کنید که بای استفاده از این امکانات قبل از هر چیزی لازم است تا اقدام به ثبت نام سجام کنید.

برای ورود به ddn csdiran com login​ باید مراحل زیر را طی نمود که عبارتند از :

ابتدا یا از طریق اپلیکیشن سمات، نسخه تحت وب و یا سیستم شخصی خود وارد سایت سمات شده و مطابق تصویر زیر روی گزینه سامانه DDN کلیک کنید و یا آدرس ddn.csdiran.ir را در موتور جستجو خود وارد کرده تا به طور مستقیم وارد این سایت شوید :

پس از وارد شدن به سایت در پایین صفحه ای که برای شما باز می شود بر روی گزینه ورود مستقیم به درگاه کلیک کنید

در مرحله بعد باید کد ملی خود را به همراه کد امنیتی موجود در کادر های مربوطه وارد کنید.

با کلیک کردن بر روی دکمه ورود پس از چند لحظه پیامکی حاوی یه کد امنیتی به شماره تلفن ثبت شده شما در هنگام ثبت نام در سامانه سمات ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید.

در نهایت وارد صفحه کاربری خود در این سامانه شده و به تمامی اطلاعات، گزارشات و خدمات مورد نیاز خود در این صفحه دسترسی داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه پاسخ دهند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط